راهکارهایی برای جلو گیری از هک شدن توسط برنامه androdumpper

برنامه هک وای فای androdumpper برنامه ای است که توسعه دهندگان آن برای سیستم عامل های اندروید آی او اس و همچنین ویندوز زراحی و ساخته اند. در این برنامه امکان اتصال به روترهای وای فای را می دهد که با فعال کردن دکمه WPS آن این کار انجام خواهد گرفت و این کار سیستم آسیب پذیر خواهد بود و کار را برای برنامه هک وای فای androdumpper را محیا میسازد.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای جلو گیری از هک شدن توسط برنامه androdumpper

دلایل اهمیت پیشگیری از هک وایفای

بر کسی پوشیده نیست که اگر کسی بدون اجازه وارد شبکه وایرلس ما شود چه اتفاقی ممکن است به وجود آید، اما برای تشریح دقیق تر و روشن ساختن اهمیت این موضوع می خواهیم به صورت فهرست وار این چالش ها را لیست نمائیم، برای اینکه بدانید دقیقا اگر یک هکر وارد شبکه وایفای شما شود چه اتفاقی می افتد تیتر های زیر را مد نطر داشته باشید:

استفاده از منابع اینترنتی شما و استفاده ازحجم شبکه و اتمام ترافیک اینترنت شما

استفاده از هویت و IP شما برای ارتکاب جرم و تخلفات اینترنتی و ساختن دردسر

امکان اسنیف اطلاعات و دسترسی به اطلاعات در حال گردش در شبکه داخلی

دسترسی به سیستم های حاضر در شبکه و بستر برای سرقت اطلاعات دستگاه ها

سرقت پسورد روترها ، ایجاد اختلال در شبکه و آسیب رساندن به تجیهزات و حذف تنظیمات

موارد فوق خلاصه فهرستی از عواقبی ورود یه هکر به شبکه داخلی شما بود، در ادامه با معرفی یکی از متودهای هک وایفای و راهکار پیشگیری از ترفند در نفوذ به شبکه شما هستیم.
 

برنامه اندرو دامپر چیست؟

این برنامه یک برنامه هک وای فای می باشد که به سبب قدرت ویژه ای که در یافتن پسوردهای وای فای WPS دارد از محبوبیت ویژه ای بین هکرها و همچنین کارشناسان امنیت شبکه برخوردار است.

با استفاده از این برنامه می توان مودم های وای فایی که از پسوردهای ضعیف و یا پروتکل های ناامن برای تبادل کلید استفاده می کنند را به راحتی هک نمود.

در اینجا این برنامه برای شناسایی نقاط ضعف شبکه معرفی شده است و هدف از آموزش آن صرفا آموزش مباحث مربوط به امنیت شبکه و اینترنت می باشد.

به طور کلی پدیده هک با هدف سرقت اطلاعات یک روش مذموم می باشد که به هیچ وجه توصیه نخواهد شد.

نکته قابل توجه در این برنامه این است که با دانلود Androdumpper شما هم می توانید در گوشی های روت شده کار کنید و هم در گوشی هایی که روت نشده است.

منتها برای گوشی های روت شده این برنامه می تواند پسورد شبکه وای فای را نیز بدست بیاورد اما در گوشی هایی که روت نشده اند فقط توانایی ارتباط با شبکه را خواهد داشت و نمی تواند پسورد ارتباط را بدست بیاورد.
 

هک وایفای توسط Androdumpper چگونه انجام می شود

پس از دانلود androdumpper برای شروع کار و تست امنیت شبکه وای فای شخصیتان، ابتدا وای فای گوشی خود را روشن نموده و سپس برنامه اندرو دامپر را اجرا نمایید.

حال روی Scan کلیک کنید و منتظر باشید تا برنامه تمام شبکه های موجود را بررسی نماید. توجه داشته باشید قبل از شروع به اسکن ، گزینه Show all networks را علامت دار کنید.

شایان ذکر است که با دانلود androdumpper و نصب و اسکن، تنها قادرید به شبکه هایی متصل شوید که قابلیت WPS در آنها فعال باشد.

یکی از شبکه هایی که قابلیت WPS آن فعال است انتخاب کرده و به آن متصل شوید.

در مرحله بعد باید نوع روت گوشی خود را تعیین نمایید. گزینه Rooted برای گوشی هایی که روت شده است و گزینه non-Rooted را برای گوشی هایی که روت نشده است انتخاب کنید.

حال یکی از متدهای پیشنهاد شده را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که گزینه Brute-force برای گوشی هایی که روت شده اند قابل انجام است.

پس از آن باید منتظر باشید تا برنامه شروع به کار کرده و پسورد شبکه را بیابد. پس از یافتن پسورد ورود به شبکه، شما می توانید پسورد را کپی کرده و به صورت معمولی اقدام به وصل شدن به وای فای مورد نظر نمایید.

همانطور که اشاره شد هدف اصلی از معرفی این برنامه تست و بررسی امنیت شبکه وای فای می باشد. با استفاده از این برنامه می توان پروتکل های ضعیف امنیتی و همچنین پسوردهای ضعیف را شناسایی کرده تا از گذاشتن این چنین پسورد هایی روی دستگاه مودم وای فای خود جلوگیری نمایید.

بسیاری از هکرها با دانلود Androdumpper  و بدون داشتن دانش خاصی تنها با چند کلیک قادر به هک وای فای شما و استفاده بدون اجازه از آن هستند.

یادگیری این روش و راه های جلوگیری از هک وای فای می تواند تا حد بسیار زیادی از به سرقت رفتن حجم اینترنت شما بکاهد.
 

پیشگیری از هک شدن وایفای با برنامه Androdumpper

برای جلوگیری از هک شدن شبکه وای فای به واسطه برنامه Androdumpper به واسطه این برنامه می توانید نکات امنیتی زیر را رعایت کنید تا تحت هیچ شرایطی به واسطه این برنامه های هک نشوید ، پس توجه شما را به این نکات جلب می نمائیم :

خاموش کردن WPS در شبکه وایفای به واسطه دکمه دبلیو پی اس و یا کانفیگ داخلی

مخفی کردن اکسس پوینت از لیست شبکه های عمومی و قابل جستجو اطراف

استفاده از پروتکل WPA2 برای انتخاب کلمه عبور به همراه ترکیب حروف و اعداد

مک فلیترینگ و محدود کردن اتصال به شبکه برای شناسه های شناخته شده


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما