چگونگی مشاهده پسورد در کروم برای اندروید و ویندوز

گاهی اوقات، گوگل کروم برای ذخیره پسورد ها این امکان را می دهد که شما هنگام تایپ کردن پسورد در وب سایت، آن را نشان می دهد و با یک کلیک روی رمز باکس جعبه را پر می کند و نیازی به تایپ کردن ادامه رمز نباشد. افرادی که موبایل اندروید دارند، می توانند رمز های ذخیره شده را از طریق مرورگر کروم در تلفن همراه و کسانی که در کامپیوتر از کروم استفاده می کنند، از طریق تنظیمات مرورگر خود، رمز ها را ذخیره و حذف کنند.
شنبه، 25 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی مشاهده پسورد در کروم برای اندروید و ویندوز

مشاهده پسورد در کروم برای اندروید

از آنجا که هم سیستم عامل اندروید و هم مرورگر کروم هر دو جزو محصولات گوگل محسوب می شوند، بدیهی است که به صورت پیش فرض، این مرورگر روی سیستم عامل اندروید نصب شده باشد. با این حساب می توان گفت که مرورگر کروم یکی از پرکاربردترین مرورگرهای کاربران گوشی های اندرویدی محسوب شده و پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد کاربر فعال از این مرورگر برای اتصال به صفحات و وب سایت های اینترنتی استفاده نمایند.

مرورگر کروم نیز، همانند بسیاری دیگر از مرورگرها دارای قابلیتی برای ذخیره پسوردهایی است که قبلا با استفاده از آن ها به وب سایت های مختلف لاگین نموده اید. این پسوردها در یک فایل لاگ ذخیره شده و تنها کسی که به برنامه دسترسی داشته باشد، می تواند اقدام به مشاهده پسورد در کروم نماید. روش انجام این کار در سیستم عامل های مختلف تقریبا یکسان بوده و تفاوت چندانی نخواهد داشت.

مراحل مشاهده پسورد در کروم برای سیستم عامل اندروید به شرح زیر می باشد:

مرورگر کروم را در گوشی خود باز کنید.

از طریق گزینه شبیه به سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست و بالای صفحه، وارد منوی option شوید.

از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

گزینه Save passwords را انتخاب نمایید.

در میان گزینه های مختلف، وب سایت مورد نظر خود را که قصد لاگین کردن به آن را دارید یافته و انتخاب کنید.

برای مشاهده پسورد مربوطه روی گزینه شبیه به یک چشم کلیک کرده و پس از وارد کردن کد وارد شدن به گوشی، پسورد را مشاهده نمایید.

همانطور که در مراحل بالا مشهود است، با استفاده از این روش به سادگی قادر به مشاهده پسورد در کروم خواهید بود. برای مشاهده پسورد در نسخه ویندوزی مرورگر کروم نیز می توانید از طریق زیر عمل نمایید.
 

مشاهده پسورد در کروم برای ویندوز

مرورگر کروم در سیستم عامل ویندوز نیز به سبب سرعت بالا و روان بودن، یک مرورگر کاربردی محسوب شده و بسیاری از کاربران ویندوز از این مرورگر به عنوان مرورگر پیش فرض سیستم خود استفاده می کنند. مشاهده پسورد در کروم ویندوز نیز مراحلی تقریبا شبیه به نسخه اندرویدی دارد.

برای مشاهده پسورد در کروم ویندوزی می توانید از طریق مراحل زیر پیش روید:

مرورگر کروم را اجرا کنید.

از طریق گزینه شبیه به سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست و بالای صفحه، وارد منوی option شوید.

از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

در باکس جستجو، عبارت passwords را تایپ کنید.

از میان گزینه های نمایش داده شده، گزینه Manage Passwords را انتخاب کنید.

در میان گزینه های مختلف، وب سایت مورد نظر خود را که قصد لاگین کردن به آن را دارید یافته و انتخاب کنید.

برای مشاهده پسورد مربوطه روی گزینه شبیه به یک چشم کلیک کرده و پس از وارد کردن کد لاگین شدن به ویندوز، پسورد را مشاهده نمایید.

همانطور که مشاهده نمودید، مشاهده پسورد در کروم نسخه اندروید و ویندوز تقریبا شیوه یکسانی داشته و به سادگی می توان به این پسوردها دست پیدا کرد.
اما این پسوردها از امنیت کافی برخوردار نیستند چراکه دیگران می توانند به راحتی و تنها با داشتن کد وارد شدن به سیستم یا گوشی ما، اقدام به مشاهده همه پسوردهای ذخیره شده ما در مرورگر نمایند.

برای بالاتر بردن امنیت این پسورد ها، همواره باید از یک پسورد اصلی یا Master code استفاده نمود که برای هر مرورگر به صورت جداگانه ذخیره می گردد و بدون داشتن این پسورد، نمی توان پسوردها را مشاهده نمود و یا به طور کلی به وب سایت های دیگر، لاگین نمود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.