هرآنچه راجع حذف اکانت تلگرام باید بدانیم

تلگرام یکی از معروف ترین و پرکاربردترین پیام رسان های موجود در ایران است.شاید ساخت اکانت تلگرام کار ساده ای باشد، اما بسیاری افراد از نحوه حذف اکانت خود آگاهی ندارند.با ما همراه باشید تا با انواع روش های آن آشنا شوید.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هرآنچه راجع حذف اکانت تلگرام باید بدانیم

انواع روش های حذف اکانت تلگرام

در اینجا ما آموزش پاک کردن اکانت تلگرام را به 3 روش مختلف در کمتر از 30 ثانیه به شما آموزش خواهیم داد پس با ادامه مطالب زیر با ما همراه باشید:

حذف اکانت تلگرام با استفاده از برنامه دستیار

دیلیت اکانت از طریق وبسایت رسمی

رفع مشکلاتی که ممکن است شما را نیازمند پاک کردن حسابتان کند
 
حذف اکانت تلگرام از طریق برنامه دستیار
روش عمومی حذف اکانت تلگرام ورود به وب سایت تلگرام می باشد که در ادامه همین آموزش به شما این روش را نیز آموزش خواهیم داد، اما جهت سهولت در سترسی برای شما کاربران عزیز یک نرم افزار حذف سریع اکانت تلگرام به زبان فارسی نیز در نظر گرفته ایم که به واسطه آن با کمترین دردسر می توانید اکانت تلگرام خود را حذف کنید. برای حذف اکانت تلگرام به واسه این برنامه به روش زیر عمل کنید.

نرم افزار را از لینک زیر دانلود و نصب کنید و پس از نصب برنامه طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

پس از نصب و اجرای برنامه برنامه از شما درخواست وارد کردن شماره ای که قصد حذف کردن اکانت آن را دارید را می کند. به این منظور شماره مورد نظر اورد کنید تا کد حذف اکانت به تلگرام شما ارسال شود.

کد دریافتی را کپی کرده و در صفحه بعدی برنامه وارد کنید و گزینه تائید را بفشارید و منتظر نتیجه بمانید.

برنامه به صورت خودکار فرایند حذف اکانت تلگرام شما را انجام خواهد داد و پس از کمتر 3 ثانیه مشاهده موفق به حذف اکانت تلگرام خود خواهید شد.

این روش به عنوان ساده ترین و بهترین روش حذف اکانت تلگرام توصیه می شود، اما می توانید با روش های دیگری نسبت به حذف اکانت تلگرام خود اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: ایجاد اکانت دوم در تلگرام
 
حذف اکانت تلگرام از طریق وبسایت رسمی
اصلی ترین روش حذف اکانت تلگرام مراجعه به صفحه حذف اکانت تلگرام در وب سایت تلگرام می باشد. اما ما براب سهولت در این امر نیز صفحه کامل هوشمند و به زبان کاملا فارسی برای شما فراهم کردیم تا بتوانید با مراجعه به آن به راحتی درخواست خود را اجرایی نمائید. به صفحه غیر فعال کردن اکانت تلگرام اس اف پی مراجعه کنید.

مراحل ثبت و تائید درخواست را دنبال نمائید. این مراحل به شرح زیر می باشند.

ثبت شماره و ارسال درخواست حذف اولین قدم این فرایند می باشد، شماره خود را وارد نمائید و بروی درخواست حذف کلیک کنید.

دریافت کد تائید و ثبت آن آخرین مرحله حذف اکانت از طریق وب سایت تلگرام می باشد، این کد به شماره تلگرام شما ارسال می شد که می توانید و پس از ثبت آن در فرم درخواست حذف، اکانت تلگرام شما به صورت کامل حذف خواهد شد.
 
آیا می توان بدون از دست رفتن اطلاعات اکانت را حذف کرد؟
پس از حذف اکانت تلگرام، تنها موردی که می تواند دردسر ساز شود، پاک شدن همه مخاطبین و اطلاعات تلگرام می باشد. برای این که از این اتفاق جلوگیری کنیم، بهترین کار این است که ابتدا تمامی اطلاعات اکانتمان را به شماره دیگری انتقال دهیم و سپس اقدام به حذف اکانت تلگرام نماییم. با انتقال اطلاعات به شماره دیگر در تلگرام دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با پاک شدن تمام اطلاعاتتان نخواهید داشت. چراکه پس از ساخت مجدد اکانت، می توانید تمامی اطلاعات را دوباره به همان شماره اولیه انتقال دهید.

با انجام این عمل، طبق آموزش های ارائه شده در لینک مربوطه، شما قبل از اقدام به حذف اکانت تلگرام خود، تمامی اطلاعات آن، از قبیل مخاطبین، چت های خصوصی، عضویت در گروه ها و کانال ها و سایر موارد را در حقیقت در یک شماره دیگر ذخیره نموده اید و پس از ساخت مجدد اکانت قادر خواهید بود این اطلاعات را به همان شماره قبلی برگردانید.

اما آنچه که قبل از حذف اکانت تلگرام، باید به یاد داشته باشید این است که در صورتی که اطلاعات خود را انتقال نداده باشید، این عمل، یک امر بازگشت ناپذیر بوده و دیگر قادر به بازیابی اطلاعات خود نخواهید بود. در حقیقت با انجام حذف اکانت تلگرام ، کلیه اطلاعات شما از روی سرورها بایگانی شده و پس از مدتی حذف می گردد و دیگر قادر به بازیابی اطلاعات قدیمی خود نخواهید بود.
 

آموزش بستن اکانت تلگرام با وب سایت رسمی تلگرام

نکته ای که در عملیات حذف اکانت تلگرام وجود دارد، این است که این اپلیکیشن قابلیت درونی برای حذف اکانت را دارا نمی باشد و برای انجام این عمل، باید به وبسایت خود تلگرام، از طریق مرورگر اقدام نمود. بنابراین برای اینکه اکانت تلگرام خود را پاک نمایید، ابتدا لازم است وارد وب سایت خود تلگرام از طریق لینک زیر شوید. این لینک در حقیقت لینک سایت حذف اکانت تلگرام بوده و برای انجام این کار، فقط باید از همین آدرس استفاده نمود.

روی صفحه تایید هویت تلگرام کلیک کنید.پس از کلیک روی لینک مورد نظر، به صفحه نظیر شکل زیر هدایت می شوید. برای انجام این کار، بهتر است از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس استفاده نمایید.

در قسمت مربوطه شماره ای که قصد حذف اکانت تلگرام آن را دارید را طبق استاندارد بین المللی و با کد +98 وارد نموده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

پس از انجام مرحله بالا، یک پیام در تلگرام شما، همانند شکل زیر ارسال می گردد که حاوی یک شماره رمز می باشد. تلگرام خود را باز کرده و پس از مشاهده پیام دریافت شده، شماره رمز را کپی نموده تا در مرحله بعد از آن استفاده نمایید.

دوباره از طریق مرورگر خود، به صفحه حذف اکانت تلگرام برگردید و در قسمت Confirmation Code، کدی که کپی نموده اید را وارد کنید. سپس روی گزینه Sign in کلیک کنید.

در مرحله بعدی، تلگرام سوالی مبنی بر اینکه چرا قصد حذف اکانت تلگرام را دارید خواهد پرسید که به دلخواه می توانید پاسخ دهید یا ندهید. به هر حال برای انجام عملیات نهایی، روی گزینه Done کلیک کنید.

در آخرین مرحله ، در پنجره باز شده، روی گزینه قرمز رنگ یعنی Yes, Delete my account کلیک کنید تا عملیات برنامه دیلیت اکانت تلگرام به پایان برسد.

پایان مرحله حذف اکانت تلگرام با یک پیغام سبز رنگ مبنی بر اتمام عملیات برای کاربر نمایش داده خواهد شد که به معنی این است که شما در انجام عملیات، موفق شده اید. توجه داشته باشید که در صورتی که این پیغام برای شما ظاهر نشود، یعنی عملیات با مشکل مواجه شده است و باید دوباره آن را شروع نمایید.
 

هک تلگرام و بستن اکانت تلگرام از راه دور امکان پذیر است ؟

ممکن است برای شما پیش آید که گوشی خود را گم کنید و یا گوشی شما به دست فردی افتاده باشد و شما بخواید کلیه اطلاعات آن را از جمله اکانت تلگرام را از راه دور از روی گوشی حذف کنید تا از افشای اطلاعات شخصی خود جلوگیری به عمل آورید.اما برای انجام این کار باید مراحل زیر از قبل دنبال کرده باشید:

برنامه نظارت بر گوشی تلفن همراه را بروی دستگاه خود نصب کرده باشید

در صورت به روز مشکل طبق یکی از روش های فوق در خواست کرد حذف تلگرام را برای شما خود بدهید.

این کد به پنل کاری شما مخابره خواهد شد، سپس کد را وارد کنید و به سادگی اکانت خود را حذف نمائید.

راه کار ساده دیگری نیز وجود دارد ، می توانید وارد پنل کاربری خود در سامانه مراقبت از خانواده شوید و درخواست ریست فکتوری یا قفل کردن برنامه تلگرام را ارسال نمائید تا اقدام مورد نظر به سادگی انجام شود.
 

چند نکته مهم در رابطه با حذف اکانت تلگرام

حذف اکانت تلگرام کاربردهای دیگری نیز دارد که یکی از آن ها رفع بلاک تلگرام می باشد. اگر از جمله کسانی می باشید که بنا به دلایلی توسط دیگران، بلاک شده باشید و اکنون قصد پیام دادن به وی را داشته باشید،‌ با انجام عملیات خذف اکانت تلگرام و ساخت دوباره آن، به راحتی قادر خواهید بود تا به کسانی که شما را بلاک کرده اند پیام دهید.

بسیاری از کاربران تلگرام همیشه این سوال را پرسیده اند که چطور ممکن است فردی که او را بلاک کرده ایم، دوباره قادر باشد به اکانت ما پیام ارسال نماید؟‌در حقیقت پاسخ این سوال اینجاست و با استفاده از ترفند حذف اکانت و ساخت مجدد آن می توان این کار را انجام داد.

البته باید به یاد داشته باشید که مسئولین تلگرام برای این امر نیز چاره ای اندیشیده و نباید به این امید بود که هر چقدر که بخواهیم می توانیم اکانت خود را پاک کرده و دوباره بسازیم! در آخرین به روز رسانی های امنیتی پیام رسان تلگرام، اگر شما برای چند بار متمادی اقدام به حذف اکانت تلگرام خود و ساخت دوباره آن نمایید، با پیغامی مبنی بر مسدود شدن شماره خود مواجه خواهید شد که دیگر قادر نخواهید بود برای مدتی، با شماره مورد نظر خود، اقدام به ساخت اکانت دوباره نمایید. در بعضی مواقع نیز، این محدودیت همیشگی بوده و به کل نمی توان با آن شماره اکانت تلگرام دیگری ایجاد نمود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.