تلفن همراه و فرزندان

زمانی که بچه ها انقدر کوچک هستند که باید همواره تحت نظارت باشند، آنها به موبایل نیازی ندارند. این مسئله روشن به نظر می آید که در تکنولوژی موبایل در اصل برای ارتباط با دیگران ابداع شده است. کودک برای تماشای شوهای تلویزیونی و بازی کردن به موبایل نیاز ندارد.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تلفن همراه و فرزندان

آیا بچه ها باید تلفن همراه داشته باشند؟

البته که فناوری تلفن همراه می‌تواند وسیله ای خوب برای اطلاع رسانی فرزندان و مراقبت از فرزندان باشد؛ فرزندان می‌توانند با داشتن یک تلفن همراه برای رفتن به جایی به والدین اطلاع دهند یا خبر رسیدن خود را به خانه بدهند.

اگر قصد دارید که به فرزند خود یک تلفن همراه بدهید، بهتر است که نکاتی را در این باره در نظر بگیرید که در ادامه به این نکات می‌پردازیم.
 

محتوای نامناسب در فضای اینترنت

با توجه به تحقیقی که توسط یک سازمان در زمینه امنیت کودکان در فضای مجازی انجام گرفته مشخص شده است که ۷۰ درصد بچه های بین ۷ تا ۱۸ سال بصورت تصادفی در اینترنت با محتوای نامناسب روبرو میشوند.
 

درگیری در ارسال محتوای نامناسب

بسیاری از فرزندان در سنین نوجوانی درگیر ارسال و ایجاد ارتباط های نامناسب در فضای مجازی می‌شوند. البته که ممکن است فرزندان شما در کار با شبکه های مجازی مانند فیسبوک و اینستاگرام اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارند که باعث دردسر شود.

برای نمونه در صورتی که فرزندان شما در شبکه مجازی فیسبوک موقعیت مکانی خود را به غیر از آشنایان نزدیک، بصورت عمومی با دیگران به اشتراک بگذارند ممکن است افراد خطرناک برای فرزندان شما مشکل ایجاد کنند.
 

راهکار های جلوگیری از ریسک های تلفن همراه برای فرزندان

در ادامه بصورت کوتاه به راهکار های جلوگیری از ریسک های تلفن همراه برای فرزندان می‌پردازیم.

شماره تلفن همراه خود را تنها به افرادی که می‌شناسید، بدهید.

پیش ز اینکه برنامه ای را روی دستگاه خود دانلود کنید، درباره آن اطلاعات کاملی دریافت کنید.

درباره اینکه «در صورتی که محتوای نامناسب یا فایل مشکوکی دریافت کردید با یک فرد بزرگسال یا پدر و مادر خود در میان بگذارید» به فرزندان خود توضیح دهید.

موقعیت مکانی خود را خصوصی نگهدارید.

در زمان رانندگی، با تلفن همراه خود کار نکنید.

نکاتی که گفته شده بخشی از کارهایی است که می‌توانید برای مراقبت از فرزندان خود انجام دهید و در این باره به آنها توضیح دهید که البته رعایت این نکات با استفاده از یک برنامه نظارتی بسیار ساده خواهد بود.

برنامه مراقبت از خانواده SFP به والدین گرامی این امکان را می‌دهد تا بصورت لحظه ای در جریان فعالیت های فرزندان خود در فضای مجازی مانند تلگرام باشند و هر لحظه موقعیت مکانی دقیق را تشخیص دهند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.