راجع به فایروال ها چه میدانید؟

در اصطلاح فایروال سیستمی است که شبکه و یا کامپیوتر شخصی شما را در مقابل نفوذ مهاجمین، دسترسی‌های غیرمجاز، ترافیک‌های مخرب و حملات هکرها محافظت کند. نحوه عملکرد فایروال‌ها به اینگونه است که بسته‌ها را بین شبکه‌ها رد و بدل و مسیریابی (Route) می‌کند. و هم ترافیک ورودی به شبکه و هم ترافیک خروجی از آن را کنترل مینماید.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راجع به فایروال ها چه میدانید؟

فایروال‌ها دقیقاً چه هستند؟

فایروال‌ها برنامه‌ها و یا سخت‌افزارهایی هستند که می‌توانند ترافیک جاری شبکه را به کامپیوتر و یا دستگاه شما کنترل و فیلتر کنند. همچنین این قابلیت را دارند که بتوانند تشخیص دهند که داده‌های ردوبدل شده ممکن است چقدر خطرناک باشند و آن‌ها را بلاک کنند.
 

یک فایروال چگونه کار می‌کند؟

فایروال بر روی هرگونه ارتباط تحت شبکه تنظیم می‌شوند و علاوه بر این می‌توانند جریان داده‌ها را دسته‌بندی کنند و عملیات مانیتورینگ را دقیق‌تر کنند. فایروال‌ها همچنین می‌توانند برای پیروی از قوانین تنظیم شوند. منظور از این قوانین، قوانین ساده امنیتی است که می‌توانید خودتان بسته به نیاز شبکه‌تان تنظیمش کنید.
 

منطق مورداستفاده توسط فایروال‌ها

فیلتر بر اساس پکت و اولویت پکت

پراکسی

نظارت بر محتوا
 

قوانین فایروال‌ها

قوانین فایروال‌ها می‌توانند بر اساس نیاز شما، نیازمندی‌ها و درجه امنیت دسته‌بندی شوند. می‌توانید هر قانونی را که خواستید تنظیم کنید تا ترافیک موردنظر را ممنوع و یا مجاز کنید.

آدرس IP

نام دامنه

پروتکل

پورت

کلیدواژه
 

انواع فایروال‌ها

 
فایروال‌های نرم‌افزاری
نسل جدید سیستم‌عامل‌ها(درواقع همه سیستم‌عامل‌های معروف فعلی) با یک دیوار آتش پیش‌فرض محافظت می‌شوند و البته هنوز این امکان وجود دارد که بتوانید از نرم‌افزارهای امنیتی پیشرفته‌تر استفاده کنید.
 
فایروال‌های سخت‌افزاری
فایروال‌های سخت‌افزاری درواقع روترهایی هستند که دارای کارت شبکه و هاب داخلی می‌باشند که نظارت بر ترافیک را در سطح سخت‌افزار و قبل از رسیدن اطلاعات به سیستم‌های شما انجام می‌دهند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.