چگونه رسانه ای امن برای خانواده ایجاد کنیم؟

برای مقابله با ناامنی در مسائل خانوادگی باید اولویت خانواده ها بر روابط مبتنی بر واقعیت، مهرورزی، عاطفه و عشق استوار باشد و فضای مجازی به عنوان مکمل فضای حقیق در این زمینه قرار گیرد.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه رسانه ای امن برای خانواده ایجاد کنیم؟

امنیت رسانه و اینترنت خانواده

هیچ تا به‌ حال به این فکر کرده‌اید که روز به‌ روز دسترسی به اینترنت آسان‌ تر می‌شود و چه‌ کار هایی برای حفاظت از خانواده‌ هایمان انجام داده‌ایم؟

اینترنت، رسانه‌ های اجتماع، تلفن‌ های همراه، تبلت ها و فیلم‌ ها به شکل قابل‌ ذکری به بخشی از زندگی روزانه خانواده‌ ها درآمده است. با همه منافعی که ارتباطات دیجیتالی دارد، همچنین چالش‌ هایی را برای والدین ایجاد می‌ کند. چقدر می‌ توانیم از کودکانمان در برابر تصاویر و یا پیام‌ های ناسالم محافظت کنیم؟ فناوری چگونه راه‌ های ارتباطی خانواده‌ ها را با یکدیگر تحت تأثیر قرار می‌ دهد؟

تمرکز برای رسانه خانواده و فیلتر ها می‌ توانند والدین را با اطلاعات و ابزار هایی مجهز کنند که قدرت پاسخ گفتن به سؤال‌ های فوق را به آن‌ ها می‌ دهد.

علاوه بر استفاده از ابزار های فیلتری و کنترلی، درباره حد و مرز های آنلاین با فرزندان خود گفتگو کنید. درباره این‌ که فناوری چگونه می‌ تواند تأثیر مثبت و یا منفی بر روی روابطتان با فرزندانتان داشته باشد هوشمندانه فکر کنید.

در حالی‌ که در تمام‌ روز ویدئو ها از طریق DVD ها، سایت‌ های آنلاین، تلویزیون رسمی و یا ماهواره‌ ای در اختیار شما هستند این موضوع که بتوانید محتوا و سرگرمی قابل‌ پذیرشی را به خانه خود راه دهید از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. شاید فیلم‌ های محبوب سرگرم‌ کننده، انگیزه دهنده و الهام‌ بخش باشند اما می‌ تواند جنگی باشد در برابر ارزش‌ های خانوادگی شما که می‌ خواهید در فرزندان خود متعالی شوند.
 

اما راه‌کار چیست؟ و چگونه می‌توان ار ارزش‌های خانواده دفاع کرد؟

با فرزندان خود گفتگویی صادقانه درباره اهمیت حفاظت از افکارشان داشته باشید. درواقع توصیه می‌شود که حداقل ۲ بار در سال در رابطه با این موضوع گفتگو کنید.

از نرم‌افزار های کنترلی و فیلترینگ برای کنترل محتوای رسانه‌ ای در خانه‌تان استفاده کنید.

با استفاده از ابزار های کنترل والدین ، وب سایت‌ هایی را که مخالف ارزش‌ های خودتان می‌ دانید کنترل و فیلتر کنید.

حرف و عمل خودتان را یکی کنید اگر طوری باشد که شما چیزی بگویید و چیز دیگری انجام دهید فرزندانتان چه زود و یا چه دیر دیگر به شما گوش نخواهند داد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.