امکان کنترل فرزندان توسط والدین در ویندوز10

مایکروسافت می‌ تواند بر اساس حساب‌ های مایکروسافت شما کار کند و می تواند گزارشی هفتگی از فعالیت‌ های فرزندان شما را به پست الکترونیکی شما ارسال می‌ کند، چنین ویژگی به معمای واقعی مفید به نظر می‌ رسد، چنین نیست؟ خب پس اجازه دهید تا ببینیم که شما به‌ عنوان کاربر چگونه می‌ توانید کار خود را مایکروسافت فمیلی شروع کنید و فرایندهای کنترل والدین را بر روی ویندوز 10 اجرایی کنید.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امکان کنترل فرزندان توسط والدین در ویندوز10

آموزش تنظیمات کنترل والدین در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ همانند ویندوز ۸ قابلیت‌ های بسیار کاربردی‌ ای را درزمینه کنترل والدین در خود جای‌ داده است که Microsoft Family Safety نام دارد.

این ابزار ها به شما کمک می‌ کند تا کودکان خود را از خطرات محتوای نامناسب در وب حفظ کنید.

همچنین این ابزار قادر است تا امنیت کامپیوتر شخصی شما را به‌ وسیله جلوگیری از دانلود بد افزار ها حفظ کند. به کمک این ویژگی می‌ توانید مشخص کنید که فرزند شما دقیقاً چه زمان‌ هایی را صرف کار کردن با PC کند، چه برنامه‌ هایی را استفاده کند، چه بازی‌ هایی را بتواند انجام داده و حتی این‌ که به چه وب‌ سایت‌ هایی دسترسی داشته باشد پس بنابراین فرزند شما دیگر شب‌ ها بیدار نخواهد ماند و به چت و بازی شبانه نخواهد پرداخت.

با این‌ حال، قبل از این‌ که تنظیمات کنترل والدین را انجام دهید بایستی مطمئن شوید که حساب کاربری شما به‌ وسیله یک رمز عبور محافظت می‌ شود در غیر این صورت فرزندان شما به‌ راحتی می‌ توانند وارد حساب کاربری‌ تان شده و این محدودیت‌ ها را با خاموش کردن Parental Control از بین ببرند.

همچنین دقت بفرمایید که برای هر یک از فرزندان خود اکانت جداگانه‌ ای ایجاد نمایید تا بتوانید هر کدام را به شکل صحیحی مدیریت کنید.
 

افزودن کاربر جدید به ویندوز ۱۰

قبل از شروع کار با ابزار کنترل والدین در ویندوز ۱۰ نیاز داریم که بدانیم کامپیوتر شما به‌ درستی پیکر بندی‌ شده است . اگر در حال حاضر از یک حساب کاربری برای تمامی خانواده خود استفاده می‌ کنید وقتش رسیده است که این روند را تغییر داده و برای هر نفر یک حساب کاربری جداگانه تنظیم کنید.

بر روی دکمه استارت کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. از منو گزینه Family & other users را انتخاب کنید. خواهید دید که این حساب‌ها در دو دسته(Your Family و other users) تقسیم‌ بندی شده است. بر روی Add a family member کلیک کنید.
 

ایجاد یک حساب کاربری فرزند

گزینه add a child را انتخاب کنید. فرزند شما برای این کار به‌ حساب کاربری مایکروسافت خود نیاز خواهد داشت. اگر قبلاً این حساب برایش ایجاد شده می‌ توانید با استفاده از آدرس ایمیلش به آن حساب وارد شده و سپس روی Next کلیک کنید و در نهایت Confirm کلیک کنید.

وقتی‌ که یک‌ بار حساب کاربری‌ تان تنظیم شد، نیاز است فرزندتان ایمیل خود را چک کند تا پیام دعوت را بپذیرد و در واقع تنظیمات خانواده را برای حساب کاربری خود بر روی این دستگاه بپذیرد.
 

تنظیم یک حساب کاربری مایکروسافت جدید

اگر فرزند شما یک حساب کاربری مایکروسافت ندارد، می‌ توانید از گزینه The Person Who I want to add doesn’t have and email address استفاده کنید. وقتی‌ که اطلاعات آن‌ ها را وارد کردید بر روی Get a new email address کلیک کنید تا به آن‌ ها یک آدرس با پسوند @outlook.com اختصاص دهید.

برایشان یک گذر واژه مشخص کنید و سپس یک ایمیل پشتیبان و یا شماره تلفن خود را برای امنیت بیشتر وارد کنید.
 

دسترسی به بخش Family Safety

در بخش Family & other users کاربرانی را که به سیستم اضافه کرده‌ اید را خواهید دید و هر حساب کاربری‌ ای که با برچسب pending مشخص‌ شده است هنوز دعوت شما را برای پذیرفتن شرایط کنترلی نپذیرفته است، پس بنابراین توسط قوانین حفاظت از خانواده که توسط شما مشخص‌ شده است محافظت نمی‌ شوند. اگر در قانع کردن فرزندان خود مشکل‌ دارید می‌ توانید برای مجاب کردنشان، حساب کاربری آن‌ ها را در حالت Block قرار دهید تا از ورود شان به کامپیوتر جلوگیری کنید.

برای تنظیم قوانین خانواده کافی است بر روی Manage family settings online کلیک کنید تا از طریق مرورگر به این تنظیمات دست‌ یابید.
 

قفل‌ کردن وب و اینترنت در ویندوز ۱۰

برای محدود کردن دسترسی فرزندان به اینترنت کافی است یک حساب کاربری را انتخاب کرده و سپس بر روی settings کلیک کنید و سپس به قسمت Web browsing بروید. Block inappropriate websites را روشن(On) کنید. با این کار می‌ توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای بزرگ‌ سال و جستجو با نشست‌ های ناشناس مسدود شده است.

به پایین استرول کنید تا گزینه‌ هایی را برای اعطای مجوز به یک سری سایت خاص پیدا کنید یا این‌ که برخی سراچه‌ های ناخواسته را بلاک کنید.

کافی است که URL های مرتبط را وارد کرده و بر روی Allow و Block کلیک کنید تا به‌ حساب کاربری فرزندتان اضافه شوند.
 

تنظیم ساعت استفاده از کامپیوتر برای فرزندان

گزینه Screen Time را انتخاب کنید تا بتوانید زمان دسترسی فرزندتان را به این کامپیوتر محدود کنید. گزینه Set limits for when my child can use devices را روشن(On) کنید، سپس زود ترین و دیر ترین زمانی را که فرزندتان می‌ توان در آن‌ ها از کامپیوتر استفاده کند را مشخص کنید. این زمان می‌ تواند برای هر روز از هفته تنظیم شود.

همچنین این امکان را دارید که زمان‌ هایی را برای محدود کردن حساب‌ های کاربری در آن مدت‌ زمان مشخص کنید.
 

محدود کردن برنامه‌ها در ویندوز ۱۰

گزینه Apps & games را انتخاب کرده و سپس گزینه Block inappropriate apps and games را روشن(On) کنید. به پایین اسکرول کنید تا حداکثر سن مجاز را برای فرزند خود مشخص کنید، این قابلیت به آن‌ ها این امکان را می‌ دهد که برنامه‌ هایی را دانلود و نصب کنند که دارای رتبه‌ بندی سنی مناسب آن‌ ها می‌ باشد.
 

نظارت بر گزارشات Parental Control

شاید یکی از کاربردی‌ ترین ویژگی‌ های Family Safety Center در قسمت main screen فرزند وجود دارد. دو گزینه در این قسمت موجود می‌ باشد که به‌ صورت پیش‌ فرض روشن هستند. این قابلیت‌ ها به شما این امکان را می‌ دهند تا فعالیت‌ های فرزندان خود را از طریق این صفحه کنترل کرده و گزارشات هفتگی از نصب برنامه‌ ها و عادت‌ های گشت‌ و گذار در اینترنتشان را در ایمیل خود دریافت کنید.

اگر در این صفحه چیزی را مشاهده کردید که نباید می‌ کردید وقتش رسیده که با فرزند خود گفتگویی داشته باشید.

عزیزانی که در منزل به‌ ندرت از رایانه‌ های شخصی استفاده می‌ کنند شاید استفاده از چنین ابزار هایی را بر روی ویندوز ۱۰ کاربردی و مؤثر ندانند.

اما این تنظیمات و چنین ابزار هایی تنها بر روی سیستم‌ عامل ویندوز موجود نیست. با توجه به این‌ که گوشی‌ های تلفن همراه هوشمند به‌ صورت همه‌ گیر و گسترده در بین نوجوانان و جوانان مورد استفاده قرار می‌ گیرند و اکثر فعالیت فرزندانمان بر روی دستگاه‌ های موبایل و تبلت ها صورت می‌ پذیرد و طبق شرایط کنونی حاکم بر وضعیت فرهنگی جامعه مجازی‌ مان، استفاده از ابزار های کنترل والدین بر روی گوشی‌ های تلفن همراه هوشمند یک امر ضروری برای کنترل و تربیت صحیح فرزندانمان به‌ حساب می‌ آید که باعث می‌ شود آینده و جامعه بهتر، بااخلاق‌ تر و سالم‌ تری داشته باشیم.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.