چگونه میتوان اینترنت را برای کودکان محدود کرد

یکی از مشکلات بزرگ پدر و مادر ها در خانه کنترل کودکان خود در هنگام کار با کامپیوتر می باشد که امکان کنترل در تمام زمان ها برای اولیا امکان پذیر نیست و کار بسیار مشکلی می باشد . با گسترش اینترنت و به وجود آمدن سایت های گوناگون که ممکن محتویات سایت ها مناسب کودکان نباشد باعث سخت تر شدن کنترل کودکان می شود .
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه میتوان اینترنت را برای کودکان محدود کرد

محدود سازی اینترنت برای کودکان

اینترنت پر شده از وب‌ سایت‌ هایی که ممکن است برای هر شخصی نامناسب باشد کودکان که دیگر جای خود دارند. کودکان در اکثر مواقع در هنگام استفاده از اینترنت دچار مشکل هستند. آدرس وب‌ سایت‌ ها را به‌ درستی تایپ نمی‌ کنند، یک کلمه جستجو را خیلی پیچیده می‌ نویسند یا یک کلیک اشتباه بر روی یک پیام تبلیغاتی ممکن است آن‌ ها را تا نیمه‌ شب به گفتگو با دیگران بکشاند. زور گویی‌ های آنلاین، شیادان بزرگ‌ سال و دانلود محتوای محافظت‌ شده از لحاظ قانونی، ازجمله مشکلات و دردسر های استفاده کودکان از اینترنت می‌ باشد.

دقت داشته باشید که اینترنت به‌ خودی‌ خود نمی‌ تواند برای کودکان فضای امنی باشد، اما حداقل می‌ توانیم دسترسی به این فضای پرخطر را برای کودکان محدودتر و سخت‌تر کنیم. تنظیم ابزار های کنترل والدین و فیلتر محتوا بر روی کامپیوتر ها، تبلت ها و گوشی‌ های هوشمند امروزه با کمک ابزار هایی بسیار آسان شده است.

استفاده از ابزار های کنترل والدین به شما این امکان را می‌ دهد تا از خطرات دنیای دیجیتالی حتی در زمانی که برای نظارت بر آن نزد فرزند خود حضور ندارید هم جلوگیری نمایید.
 

با فیلترینگ محتوای اینترنت شروع کنید

یکی از مؤثر ترین راه‌ های پیشگیری این است که فرزندان خود را هنگام مرور وب ایمن کنید. این امر به این معنی است که دسترسی به وب‌ سایت‌ های نامناسب را برای کودکان مسدود و یا فیلتر کنید. با توجه به این‌ که کودکان امروزی هر کدام حداقل یک گوشی و یا تبلت مخصوص خود را دارند می‌ توانید عمل فیلترینگ را از مودم خانگی‌ تان شروع کنید.

برای انجام این کار نیاز به ابزارهایی همچون OpenDNS دارید. استفاده از این ابزار به این شکل است که بایستی تنظیم DNS را بر روی دستگاه‌ های دیگر تغییر دهید و وب‌ سایت‌ هایی که در این نرم‌ افزار تنظیم کرده‌اید دیگر در دسترس نخواهند بود.

از دیگر ابزار هایی که می‌ توانید برای کنترل محتوای اینترنت استفاده کنید می‌ توان به ویژگی Family Safety در سیستم‌ عامل ویندوز اشاره کرد، هر نسخه از آخرین سیستم‌ عامل ویندوز را که بر روی کامپیوتر های شخصی و لپ‌ تاپ‌ های داخل منزل خود داشته باشید دارای ابزار family safety می‌ باشد که فعالیت فرزندان را بر روی اینترنت مانیتور کرده و با استفاده از قوانینی که برای آن تعریف می‌ کنید نسبت به مسدود سازی وب‌ سایت‌ های غیر مجاز و یا نامناسب اقدام می‌ کند. همچنین این ویژگی در ویندوز، این قابلیت را نیز دارد تا بازی‌ های نامناسب با سن و سال فرزندتان را نیز از دسترس وی خارج کند.

اگر که کامپیوتر های شخصی خانگی و لپ‌ تاپ‌ های درون منزلتان از سیستم‌عامل MAC OS X استفاده می‌ کنند و به‌ عبارت‌ دیگر از محصولات شرکت اپل استفاده می‌ کنید. ابزار های کنترل والدین نیز در این دستگاه‌ ها وجود دارند و به‌ راحتی می‌ توانید آن‌ ها را تنظیم و محدودیت‌ هایی را مانند فیلترینگ و مانیتورینگ فعالیت‌ های کودکانتان بر روی اینترنت انجام دهید.
 

فیلتر و محدودسازی اینترنت بر روی اندروید

برخلاف سیستم‌ عامل iOS ، سیستم‌ عامل اندروید به‌ صورت پیش‌ فرض از ابزار های کنترل والدین بهره نمی‌ب رد و بایستی به‌ وسیله ابزار ها و نرم‌ افزار های جانبی بر روی آن کنترل داشت.

یکی از بهترین و به‌ روزترین نرم‌ افزار های فعال در حوزه کنترل والدین بر روی موبایل سامانه SFP است که با امکانات کاملی چون نظارت بر تماس‌ها، پیامک‌ها، فایل‌ها و پشتیبانی از شبکه‌ های اجتماعی پرکاربرد مانند تلگرام، واتس اپ و… دست والدین را برای اعمال نظارت بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود باز می‌ گذارد. این نرم‌افزار همچنین این قابلیت را دارد تا اینترنت را فیلتر کرده و سایت‌ های نا مناسب را به تشخیص والدین از دسترس فرزندان خارج کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.