افزایش امنیت آیفون با 10 نکته

اگر از کاربران آیفون های اپل هستید توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با روش های افزایش امنیت آیفون و آیپد های اپل صحبت کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افزایش امنیت آیفون با 10 نکته

10 نکته برای امن نگه‌داشتن گوشی آیفون(iPhone)

 
تشخیص هویت را ایمن کنید
یکی از ویژگی‌ های خوبی که دستگاه‌ های جدید اپل از آن بهره‌مند هستند این است که می‌ توانید یک روش احراز هویت را انتخاب کنید که دیگر آن پسورد رسمی و سنتی نیست. دستگاه‌ های جدید با حس‌ گر های بیومتریک ارائه می‌ شوند، این حسگر ها بر روی صفحه تعبیه‌ شده‌ اند که می‌ توانند به‌ وسیله تشخیص اثر انگشت به کاربر اجازه دهند به iPhone خود دسترسی داشته باشد.

همچنین می‌ توانید یک کد دسترسی(access code)  تعیین کنید که از ویژگی‌ های آن بلندتر و پیچیده‌ تر بودن(و غیرقابل حدس بودن) آن است. از شش عدد می‌ توانید برای این رمز استفاده کنید – اگر که حسگر های بیومتریک شما  ۵ بار تلاش ناموفق داشته باشند یا این‌ که شما از دستگاه خود به مدت دو روز استفاده نکرده باشید این رمز از شما خواسته می‌ شود، البته که این اتفاقات باعث می‌ شود که کار برای مجرمین سایبری سخت‌تر شود.
 
اطلاعات را از صفحه‌ نمایش مخفی کنید
چه مزیتی در داشتن یک سیستم احراز هویت وجود دارد اگر اطلاعاتتان را بر روی صفحه‌ نمایش باقی بگذارید؟ بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی می‌ شود پیام‌ های واتس اپ و ایمیل‌ ها را خواند و یا حتی با Siri(دستیار صوتی اپل) صحبت کرد! اگر که از سیستم دسترسی بیومتریک استفاده کنید آنگاه بدون اتلاف وقت می‌ توانید به اعلانات(Notifications) خود دسترسی پیدا کنید، بنابراین لازم است که این گزینه‌ های غیر ضروری و نا امن را خاموش نگه‌ دارید.
 
از یک احراز هویت دو مرحله‌ ای استفاده کنید
iPhone در حال حاضر امکان استفاده از سیستم احراز هویت بیومتریک  و پسورد را به‌ صورت همزمان ندارد، اما حساب‌ های کاربری خود را مانند iCloud، email، Banking و… را برای استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای(two-step Verification) تنظیم کنید.

به‌وسیله انجام چنین کاری، یک key و یک token خواهید داشت که برای عملیات احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
هر چیزی را که لازم ندارید خاموش‌ کنید
اگر از وای فای و یا بلوتوث استفاده نمی‌ کنید پس بهتر است که آن‌ ها را خاموش‌کنید، اگر روشن باشند ممکن است به شبکه‌ های باز و عمومی متصل شوند و این موضوع اصلاً امن نیست و در را برای مجرمین سایبری باز می‌گذارد!
 
درباره حرکات آنلاین خود مراقب باشید
هر چیزی که در فضای آنلاین انجام می‌ دهید به‌ وسیله مجرمین سایبری دنبال می‌ شود، حتی بدون نیاز به رمز عبورتان! از این‌ که کوکی‌ ها، تاریخچه مرور وب و سایر اطلاعاتی که در مرورگر شما ذخیره می‌ شوند در دسترس مجرمین قرار ندارند اطمینان حاصل کنید. هر مرورگری و حتی سافاری(Safari) به شما این امکان را می‌ دهد تا به شکل امن گشت‌ و گذار کنید و از طریق تنظیمات دستگاه و یا مرورگر قابلیت پاک کردن تاریخچه مرور وب ازجمله رمز های عبوری که در مرورگر خود ذخیره کرده‌ اید وجود دارد.
 
از شبکه‌ های امن استفاده کنید
پس از این‌ که از ایمن بودن مرورگر خود اطمینان حاصل کردید، نیاز است که به همان نسبت از شبکه‌ ای که در آن حضور دارید نیز اطمینان حاصل کنید. وقتی‌ که از شبکه‌ های عمومی استفاده می‌ کنید مراقب باشید، اگر هم مجبور شدید که از یکی از آن‌ ها استفاده کنید، حتماً از یک VPN استفاده کنید تا اطلاعات رد و بدل شده‌ تان به‌ خوبی رمزنگاری شود.
 
برنامه‌ ها را محدود کنید
یک زمینه دیگر که باید به آن چشم بدوزید این است که چه اپلیکیشن هایی را دانلود می‌کنید. از این‌که اپلیکیشن هایتان از منابع ایمن و رسمی منتشرشده‌اند اطمینان حاصل کنید و همیشه مجوز های(Permissions) درخواست شده به‌ وسیله نرم‌ افزار را به هنگام نصب آن‌ ها کنترل کنید، اگر چیزی به نظرتان غیرطبیعی رسید پس اجازه‌ اش را ندهید.
 
به‌طور مداوم به‌ روز رسانی کنید
به خاطر داشته باشید که حتماً باید سیستم‌ عامل موبایل خود را در هر زمانی که iPhone تان به شما هشدار داد به‌ روز رسانی کنید. به‌ روز رسانی کردن سیستم‌ عامل یکی از پایه‌ ای‌ ترین مراتب رعایت امنیت است، چرا که دستگاه‌ های به‌ر وز شده خطر آسیب‌ پذیری‌ های شناخته‌ شده را که باعث درخطر قرار دادن امنیت گوشی شما می‌ شود را از بین می‌ برد.
 
حساب‌ های کاربری خود را به‌ خوبی مدیریت کنید
اگر بیش از یک حساب همگام شده با دستگاه iOS خوددارید، اطلاعاتی که بین آن‌ ها رد و بدل می‌ شود را دنبال کنید. همچنین دقت داشته باشید تا از یک رمز برای دو حساب مجزا استفاده نکنید. 
 
کپی امن بگیرید
حتی اگر تمامی مراحل قبل را انجام داده‌اید، مطمئن باشید که همچنان برای یک اتفاق بد مستعد هستید. بهترین کاری که می‌ توانید انجام دهید این است که از اطلاعات خود کپی گرفته و در محل امنی بیرون از iPhone خود نگهداری کنید. همچنین می‌توانید قابلیت Find My iPhone را بر روی iCloud فعال کنید.

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که تلفن همراه خود را حتی در هنگام سرقت نیز کنترل کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.