شرکت در راهپیمایی از منظر قرآن

حضور مردم در راهپیمایی‌ ها یکی از عوامل مهم بازدارنده توطئه بدخواهان انقلاب است. دشمنان، همراهی و اعتقاد مردم به نظام و انقلاب را در این مناسبت‌ها ارزیابی می‌کنند، بنابراین مردم باید برای حفظ امنیت و استقلال کشور، با حضوری هرچه با شکوه‌تر در راهپیمایی ها شرکت کنند.
چهارشنبه، 20 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شرکت در راهپیمایی از منظر قرآن

یک دلیل قرآنی برای شرکت در راهپیمایی

هیچ حرکت دسته‌جمعی که کفار را عصبانی کند صورت نمی‌ گیرد، مگر اینکه برای آن پاداش عمل صالح ثبت می‌شود. آری، راهپیمایی‌ هایی که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی کند، عمل صالح است.

خداوند در آیه 120سوره توبه می‌ فرماید: «ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ»

«اهل مدینه و بادیه‌ نشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت.»

از این آیه قرآن نتیجه می‌ گیریم، راهپیمایی‌ هایی که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی می‌ کند، عمل صالح است.

این راهپیمایی‏‌ها (بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطی و ماهواره ‏‌ها منعکس می‌ شود) اگر برای اهداف مقدسی صورت گیرد، نوعی حضور در صحنه، عبادت دسته جمعی و امر به معروف و نهی از منکر عملی و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.


منبع: وبلاگ فرهنگ قرآن


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.