هر آنچه که باید در مورد بیماری سرطان استخوان بدانید

سرطان استخوان نوع نادری از انواع سرطان می باشد که هنگامی که بدن فرد را درگیر می نماید تراکم و قدرت استخوان های فرد را کاهش می دهد و علاوه بر آن توده های سرطانی را در قسمتهای مختلف استخوان فرد گسترش می دهد. همین امر باعث می‌شود تا استخوانهای فرد تراکم و قدرت خود را به صورت کامل از دست دهند و به راحتی دچار شکستگی شوند.
يکشنبه، 24 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
هر آنچه که باید در مورد بیماری سرطان استخوان بدانید
سرطان استخوان یک نوع نادری از انواع بیماری سرطان می باشد که این نوع بیماری در استخوان ها آغاز می شود و تمامی استخوان ها را فرا می‌گیرد. هر ساله در کشور انگلستان در حدود ۵۰۰ نفر از افرادی که در این کشور زندگی می کنند به این بیماری مبتلا می شوند. در حالت کلی می‌توان گفت که این نوع سرطان جزو سخت ترین نوع سرطان می باشد، زیرا این بیماری به طور کلی اسکلت بدن فردی که به بیماری سرطان استخوان مبتلا شده استتکامل درگیر می نماید و به تدریج فعالیت نمودند برای فردی که به سرطان استخوان مبتلا شده است بسیار مشکل می شود و به صورتی که نمی تواند حرکت کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بیماری سرطان استخوان و موضوعات پیرامون آن بپردازیم و اگر شما قصد دارید در رابطه با سرطان استخوان اطلاعات کاملی به دست آورید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و در رابطه با سرطان استخوان اطلاعاتی به دست آورید.

بررسی انواع سرطان استخوان
در حالت کلی سرطان استخوان دارای سه نوع بسیار شایع می باشد که هر کدام از آنها به گونه‌ای اسکلت بدن فرد مبتلا شده را درگیر می نمایند. ما در ادامه انواع این نوع سرطان را برای شما به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید :

نوع اول سرطان استخوان نوع استئوسارکوم می باشد که به عنوان شایعترین نوع سرطان استخوان می باشد که در حالت کلی بیشتر کودکان و نوجوانانی که دارای سنی زیر ۲۰ سال می باشند را درگیر می نماید. نوع دوم سرطان استخوان نوع ایوینگ سارکوممی باشد که بیشترین تاثیر گذاری خود را در بدن افرادی که دارای سنی بین ۱۰ تا ۲۰ سال می‌باشند می گذارد و این نوع سرطان به عنوان سخت ترین و خطرناک ترین نوع سرطان استخوان می باشد. نوع سوم سرطان نوع می باشد که بیشتر انسان هایی که دارای سن بالای ۴۰ سال می باشند و درگیر می نماید و باید این دکتر در رابطه با این نوع سرطان استخوان بگوییم که بسیار نادر می باشد و افراد کمی را درگیر می نماید. در حالت کلی می توان گفت زنان بیشتر از سایر انسانها در معرض خطر مبتلا شدن به سرطان استخوان می باشند زیرا رشد بسیار سریعی که در دوران بلوغ ان جوانان رخ می‌دهد باعث می‌شود تا تومورهای استخوانی تا حد زیادی توسعه پیدا نمایند و بزرگ شوند و باعث به وجود آمدن سرطان استخوان در بین استخوان ها شوند. در حالت کلی انواع سرطان که هرکدام از آنها ذکر شدند بر انواع مختلفی از سلول های موجود در استخوان ها تاثیر گذار می باشند و درمان و همچنین بهبود یافتن آنها با توجه به نوع آن و همچنین با توجه به نوع سلول های استخوان متغیر می باشد.

هر آنچه که باید در مورد بیماری سرطان استخوان بدانید

بررسی علائم و نشانه های سرطان استخوان
در حالت کلی سرطان استخوان دارای نشانه ها و علائم بسیار زیادی می باشد که هر کدام از آنها به نوعی بر روی استخوان ها تاثیر گذار می باشند اما در ادامه برخی از علائم و نشانه های مهم سرطان استخوان را مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما در ادامه همراه باشید:
 
  • 1- به وجود آمدن درد بسیار زیاد در استخوان ها که به تدریج درد استخوان ها افزایش می یابد.
  • 2- به وجود آمدن تورم و قرمزی و التهاب بیش از اندازه در استخوان ها البته باید این نکته در این رابطه بگوییم که اگر استخوانی که دچار آسیب دیدگی شده است نزدیک به مفصل باشد باعث می‌شود تا حرکت آن قسمت بسیار دشوار گردد و انسان بتواند به راحتی آن بخشد حرکت دهد.
  • 3- به وجود آمدن توده بسیار بزرگی در بخش استخوان ها
  • 4- ضعیف شدن استخوان ها به وجود آمدن شکستگی بسیار راحت در استخوانها
  • 5- یکی دیگر از مهمترین علائم هایی که منجر به این نوع سرطان می‌شود این می باشد که اگر فرد دارای درد بسیار شدید در قسمت استخوان ها باشد و همچنین درد طولانی مدت ادامه یابد حتماً باید به یک پزشک متخصص و تست های لازم را انجام دهد.
علل اصلی مبتلا شدن به انواع سرطان استخوان
همانطور که گفته شد سرطان استخوان زمانی رخ می دهد که سلول های استخوان در یک منطقه خاص بدن توقف کنند و تا حد زیادی تکثیر شوند و همچنین سرعت این تکثیر بسیار زیاد باشد که در چنین شرایطی توده بافتی که به عنوان تومور شناخته می‌شود. در قسمت استخوان ها به وجود می آید و باعث می‌شود تا سرطان استخوان در بخش استخوان ها شکل بگیرد. در حالت کلی این نوع سرطان دارای علل بسیار زیادی می باشد که ما در ادامه به برخی از این علت ها را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم:

درمان بیماری های مختلف از طریق رادیوتراپی
یکی از مهمترین علت هایی که باعث می شود بیماری سرطان استخوان در بدن فرد به وجود بیاید، قرار گرفتن در معرض تابش پرتو درمانی به مدت زمان زیاد می باشد که باعث می شود تا تغییراتی در سلولهای استخوانی به وجود بیاید که این تغییرات موجب به وجود آمدن این نوع سرطان می‌شوند.

شرایط استخوانی یکی از از علل بیماری سرطان استخوان
برخی از شرایط غیر سرطانی که بر روی استخوان ها تاثیر گزار می باشند باعث می شوند تا خطر ابتلا به این نوع سرطان در بدن فرد افزایش یابد.

اگر بخواهیم برای این موضوع مثال بزنیم می توانیم بگوییم که بیماری به نام پاجت استخوان این قابلیت را دارد که خطر مبتلا شدن به بیماری سرطان استخوان را در بدن افرادی که دارای سن بالای ۵۰ سال می‌باشند را تا حد زیادیافزایش دهد.

هر آنچه که باید در مورد بیماری سرطان استخوان بدانید

وجود شرایط ژنتیکی یکی از علل به وجود آمدن سرطان استخوان
یک بیماری ژنتیکی نادر که نام آن سندروم Li-Fraumeni می باشد خطر مبتلا شدن به بیماری سرطان استخوان و همچنین چند عضو سرطان دیگر را نیز در بدن فرد افزایش می دهد. افرادی که به این سندروم مبتلا می باشند از یک نمونه معیوب ژن برخوردار می باشند که این باعث می شود تا رشد تومورها در بدن فرد توقف یابد.

سایر شرایط سرطان استخوان
در حالت کلی افرادی که به بیماری سرطان چشم که نوع نادری از سرطان می باشد مبتلا می باشند بیشتر از سایر افراد در معرض مبتلا شدن به بیماری این نوع سرطان قرار دارند. علاوه بر این افرادی که دارای ژن معیوب ارثی در بدن خود می باشند نیز در معرض مبتلا شدن به بیماری سرطان استخوان قرار دارند. علاوه بر این طرح تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده است نوزادانی که به مشکلات فتق مبتلا می باشند سه برابر بیشتر از نوع سرطان استخوان که سینوزیت اویینگ نام دارد رنج می برند.

چگونگی درمان سرطان استخوان
چگونگی درمان سرطان استخوان بستگی دارد و همچنین به اینکه سرطان در بدن فرد تا چه اندازه گسترش یافته است نیز بستگی دارد. ما در ادامه برخی از راهکارهای درمان سرطان استخوان را مورد بررسی قرار می دهیم پس با ما در ادامه همراه باشید :

شیمی درمانی یکی از راهکارهای درمان سرطان استخوان
یکی از مهمترین راهکارهای درمان این نوع سرطان استفاده از شیمی درمانی و همچنین استفاده از داروهای سرکوب کننده دارای دوز بسیار بالا می باشد که استفاده کردن از این راهکارها در طولانی مدت می‌تواند به صورت کامل سرطان استخوان را در بدن فرد از بین ببرد.

رادیوتراپی یکی دیگر از راهکارهای درمان قطعی سرطان استخوان
یکی دیگر از قطعی ترین راهکارهای درمان این نوع سرطان رادیوتراپی می باشد که در این روش با استفاده از پرتو درمانی سلول های سرطانی را از قسمت استخوان ها به صورت کامل از بین می‌برند و باعث درمان شدن بیماری سرطان استخوان می شود.


منبع: medicalnewstoday.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.