دستور پخت بوک‌ چوی و ماهی تون

اگرچه سبزی بوک چوی در تمام طول سال قابل برداشت است اما بهترین زمان برای آن فصل زمستان است زیرا هوای گرم باعث پلاسیده شدن گیاه شده و روی طعم آن اثر منفی می گذارد.در این مطلب با طرز تهیه بوک‌ چوی و ماهی تون آشنا می شویم.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت بوک‌ چوی و ماهی تون

طرز تهیه بوک‌ چوی و ماهی تون

مناسب برای 4 نفر

201 کالری

بخارپز کردن ماهی و سبزیجات باهم در یک بسته‌ ی آلومینیومی، یک راه عالی برای حفظ رطوبت ماهی و آشپزی با حداقل کثیف‌ کاری است. اگر بوک‌ چوی کوچک پیدا نکردید، از ۸ فنجان بوک‌ چوی بالغ خردشده برای این دستور ماهی سریع استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی 
15 دقیقه
 
زمان پخت 
30 دقیقه
 
مواد لازم
خردل یک‌ چهارم فنجان

جعفری ریز خردشده یک‌ چهارم فنجان

آب ۲ قاشق غذاخوری

فلفل تازه آسیاب‌ شده یک‌ چهارم قاشق چایخوری

بوک‌ چوی کوچک ۲ عدد

روغن زیتون فوق‌ بکر ۱ قاشق غذاخوری

ماهی تون ۱ تا ۱٫۵ پوند
 
مراحل پخت
1. فر را از قبل تا ۴۷۵ درجه‌ ی فارنهایت گرم کنید.

2. خردل، ۳ قاشق غذاخوری جعفری، آب و فلفل را در یک کاسه‌ ی کوچک باهم مخلوط کنید. بوک‌ چوی، روغن و ۲ قاشق غذاخوری سس خردل را در یک کاسه‌ ی بزرگ بریزید و بهم بزنید.

3. چهار ورق ۲۰ اینچی از فویل ببُرید. در وسط هر تکه، ۲ برش بوک‌ چوی بگذارید و روی آن یک تکه ماهی و ۱ قاشق غذاخوری از سس باقی‌ مانده را بریزید. گوشه‌ های فویل را جمع کنید، تا بزنید و محکم کنید. آنها را روی یک سینی فر بزرگ قرار دهید.

4. تا زمانی که وسط ماهی‌ ها مات شود (حدود ۱۵ دقیقه بسته به ضخامت ماهی)، آنها را در فر قرار دهید. هنگام باز کردن بسته برای چک کردن ماهی، مراقب بخار باشید. در هنگام سرو، ۱ قاشق غذاخوری جعفری باقی‌ مانده را روی آن بپاشید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.