دستور پخت پنکیک وگان

پنکیک یا کرپ ها را بیشتر برای صبحانه استفاده می کنند. گاهی برای تنوع میتوان یک پنکیک خوشمزه درست کرد. بخصوص که بچه ها هم معمولا دوست دارند . پنکیک را با انواع مربا و یا کرم های وگن مثل کرم شکلات سرو می کنند. در ادامه طرز تهیه پنکیک وگان را آموزش داده ایم.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پنکیک وگان

طرز تهیه پنکیک وگان

مناسب برای 6 نفر

174 کالری

با این دستور العمل ساده، پنکیک‌ های نرم و سبک کلاسیک را وگان کنید. برای داشتن یک صبحانه‌ ی سیر کننده، روی آنها کره‌ ی آجیلی مورد علاقه، شربت افرا و توت‌ های تازه بریزید.
 
زمان آماده سازی 
30 دقیقه
 
زمان پخت 
45 دقیقه
 
مواد لازم
آرد سفید گندم کامل ۱٫۵ فنجان

بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

شیر بادام ۱٫۵ فنجان

سس سیب یک‌ چهارم فنجان

روغن نارگیل ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق غذاخوری

عصاره‌ ی وانیل ۱ قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه‌ ی بزرگ باهم مخلوط کنید. شیر، سس سیب، روغن، شکر و وانیل را در یک کاسه‌ ی متوسط بهم بزنید.

یک چاله در وسط مواد خشک ایجاد کنید، مواد تر را درون آن بریزید و بهم بزنید تا خوب مخلوط شود. از هم زدن بیش‌ از حد خودداری کنید، چون این کار باعث سفت شدن پنکیک خواهد شد.

2.اجازه دهید خمیر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند (بدون هم زدن). هنگامی که خمیر استراحت می‌ کند، بکینگ پودر، حباب‌ هایی ایجاد می‌ کند که باعث نرم شدن پنکیک‌ ها خواهد شد.

3.یک تابه‌ ی نچسب بزرگ یا گریدل را با اسپری روغن چرب کنید و روی شعله‌ی متوسط گرم نمایید. بدون هم زدن خمیر، هر بار یک‌ چهارم فنجان از آن را بردارید و در تابه یا گریدل بریزید. تا زمانی که لبه‌ های آن خشک شوند و روی سطح پنکیک حباب بزند، آن را بپزید (۲ تا ۴ دقیقه).

آن را پشت‌ و‌ رو کنید و تا زمانی که طرف دیگرش قهوه‌ ای طلایی شود، بپزید (۲ تا ۴ دقیقه‌ی دیگر). این کار را با بقیه‌ ی خمیر نیز انجام دهید. در صورت لزوم تابه را مجددا با اسپری روغن چرب کنید و شعله را پایین بیاورید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.