آشنایی کامل با مضرات و کالری بادام هندی

بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه سبز است که دانهٔ بادام هندی و سیب بادام هندی را تولید می کند. در ادامه این مطلب با مضرات بادام هندی و میزان کالری موجود در این آجیل آشنا شوید.
پنجشنبه، 26 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی کامل با مضرات و کالری بادام هندی
بادام هندی منبع عظیم مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشد و با استفاده معقول و به اندازه از آن نیازهای بدن برطرف شده و دچار کمبود نخواهیم شد. طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده، برخی خواص بادام هندی عبارتند از: حفظ سلامت قلب و عروق، تنظیم فشار خون، استحکام و سلامت دندان ها و استخوان ها، پیشگیری از سرطان، حفظ سلامت پوست و مو، حفظ سلامتی مغز و اعصاب، پیشگیری از تولید سنگ صفرا، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، کمک به عملکرد هضم غذا، سرشار از ویتامین‌ها و بهبود فرآیند خواب است. با این وجود زیاده‌روی در مصرف آن عوارضی را به همره خواهد داشت.


مضرات بادام هندی (عوارض جانبی، موارد احتیاطی و منع مصرف)

یکی از مضرات بادام هندی، ایجاد آلرژی غذایی در برخی افراد است که باعث ایجاد علائمی در ناحیه گوش‌، حلق و بینی خواهد شد، این واکنش‌های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص (مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب‌ها و…) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد (مانند خستگی و افسردگی).

پوسته بادام هندی سم التهاب‌آوری دارد که تماس آن با پوست بدن، باعث ناراحتی‌های پوستی مانند سوزش و خارش می شود، به همین علت لازم است بادام هندی به صورت پوست کنده و خشک شده به بازار عرضه و در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد، همچنین بادام هندی خام را برای از بین بردن تمامی رزین‌های سمی آن بایستی مقداری بو ‌دهند.

از دیگر مضرات بادام هندی، زمانی است که به صورت شور مصرف می گردد. در حقیقت دریافت فراوان سدیم موجود در نمک، می‌تواند میزان کلسیم بدن را کاهش داده و موجب پوکی استخوان شود. مغزهای شور برای بیماران کلیوی، زنان باردار، افراد دارای فشار خون بالا و البته کودکان محدودیت مصرف دارد.

بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای از اگزالات می‌باشد. مطالعات نشان داده است که تجمع این ماده در بدن می‌تواند منجر به کریستاله شدن آنها و در نتیجه ایجاد مشکل شود، از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه‌ها و یا کیسه صفرایشان را در آورده‌اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند، همچنین دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.

از موارد احتیاطی مهم در مورد مصرف بادام هندی، شرایط مناسب و استاندارد نگهداری از آن است. بادام هندی یکی از مغزهایی است که در شرایط نامناسب و در رطوبت بالا سریعا به توکسین‌های خطرناکی آلوده می‌شود که مصرف مستمر آن می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد، بنابراین هنگام خرید این محصول، آنهایی را که به صورت بهداشتی بسته‌بندی و دارای مجوز بهداشت هستند انتخاب کنید و از خرید مغزهای فله‌ای که تاریخ مصرف معلومی ندارند و در شرایط نامناسب محیطی نگهداری و عرضه میشوند اجتناب کنید. چروکیدگی، آفت‌زدگی، طعم و بوی نامطبوع ازجمله نشانه‌های فساد این محصول است. همچنین لازم به ذکر است بادام هندی را می‌توانید برای ماندگاری بیشتر در یخچال و فریزر نگهداری کنید.


میزان کالری بادام هندی

بادام هندی نوعی دانه‌ آجیلی است که سرشار از کالری بوده و از درختی با همین نام بدست می‌آید. این مغز دارای طعمی خاص و خوشمزه بوده که می توان گفت اغلب افراد از خوردن آن لذت می برند. اما فواید بادام هندی تنها به مزه‌ آن خلاصه نمی شود، این دانه‌ها سرشار از خواص گوناگون، مواد مغذی، انواع ویتامین‌ها، پروتئین و کالری بوده، بسیار انرژی‌زا است. هر 30 گرم بادام هندی حدود ۱۶۰ کالری انرژی دارد و زیاده‌روی در خوردن آن باعث ایجاد چاقی و اضافه وزن خواهد شد. با این وجود نکته قابل توجه اینکه، مصرف متعادل و به اندازه این میوه، نه تنها موجب اضافه وزن و چاقی نشده، به کاهش وزن کمک شایانی خواهد نمود، در واقع هرچند بادام هندی سرشار از چربی‌های مفید و فیبر می‌باشد ولی چنانچه در چهارچوب یک تغذیه متعادل و سالم مصرف شده و در خوردن آن زیاده‌روی نشود، به خوبی گرسنگی را برطرف کرده و به این ترتیب می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. در حقیقت زمانی که مقداری بادام هندی خورده می‌شود، تا مدتی سیر می‌شوید و دیگر نیازی نیست به سمت مصرف مواد غذایی پرکالری بروید یا ریزه خواری بکنید.


منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.