دستور پخت پنکیک پروتئینی اسفناج

خانواده ی پنکیک ها دنیایی از طعم های متنوع دارد،پنکیک پروتئینی اسفناج نیز یکی از اعضای این خانواده با طعم منجصر به فرد خود است. در مطلب زیر طرز تهیه این پنکیک خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 29 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پنکیک پروتئینی اسفناج

طرز تهیه پنکیک پروتئینی اسفناج

مناسب برای 12 نفر

241 کالری

این پنکیک‌ های گندم سیاه بدون گلوتن، به‌ خاطر باترمیلک، اسفناج و پاپریکای به‌کار رفته در آنها سرشار از پروتئین و فولات بوده و خوشمزه نیز هستند.
 
زمان آماده سازی 
15 دقیقه
 
زمان پخت 
25 دقیقه
 
مواد لازم
باترمیلک 284 میلی لیتر

تخم‌ مرغ زده‌ شده 1 عدد

اسفناج 200 گرم

آرد گندم سیاه 175 گرم

بیکینگ پودر بدون گلوتن 1 قاشق چای‌ خوری

پاپریکا به اندازه لازم

روغن کلزا برای سرخ کردن
 
مراحل پخت
1.آب را در کتری بریزید و بجوشانید. باترمیلک و تخم‌ مرغ زده شده را درون غذاساز بریزید. اسفناج را در یک توری قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید تا کمی نرم شود. آن را فشار دهید تا آب اضافی‌ اش خارج شود، سپس اسفناج‌ ها را درون غذاساز خالی کرده و مخلوط کنید تا به شکل پوره‌ ی صاف و نرم درآید.

2.تمام مواد خشک به اضافه ۱ قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه بریزید و به‌ تدریج با پوره مخلوط کنید. اگر کمی غلیظ شد، ۱ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید تا غلظتی شبیه خمیر پیدا کند.

3.کمی روغن را در یک تابه‌ ی بزرگ و نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید و ۲ تا ۳ ملاقه خمیر در آن بریزید. آنها را به‌مدت ۱ تا ۲ دقیقه یا تا زمانی که حباب ظاهر شود، بپزید و سپس آنها را پشت‌ و‌ رو کنید و طرف دیگر را نیز ۱ دقیقه بپزید. به‌ اندازه‌ ی ۱۲ پنکیک از خمیر درست کنید. در هنگام سرو در صورت تمایل روی آن تخم‌ مرغ آبپز بدون پوست قرار دهید.
 

نکته

شما میتوانید به‌ ازای هر نفر برای سرو از ۲ تخم‌ مرغ آبپز بدون پوست استفاده کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.