فورد، بنیانگذار خط مونتاژ اتوموبیل

همه ما هنری فورد را به عنوان بنیان‌گذار موتور فورد می‌شناسیم. از طریق مطالعه این مقاله در مورد زندگی و دستاوردهای هنری فورد بیشتر بدانید.
جمعه، 4 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فورد، بنیانگذار خط مونتاژ اتوموبیل
هنری فورد بنیانگذار شرکت فورد موتور و یکی از ثروتمندترین و مشهورترین افراد روی زمین بود. زندگی او از سال 1863 آغاز شد و در سال 1947 پایان یافت. او مشتاق برای مکانیک، تمام عمر خود را با این علم و فن سپری کرد و یک نماد صنعتی خودرو را معرفی کرد.
 
* 1863: در 30 ژوئیه، هنری فورد در مزرعه‌ای در شهر اسپرینگول در نزدیکی دیربورن، میشیگان متولد شد.

* 1879: هنری فورد اولین کار خود را در شرکت خودرو میشیگان به دست آورد. این شرکت در دیترویت مستقر بود و در زمینه تولید راه آهن فعالیت داشت.

* 1880: فورد به عنوان یک کار آموز مکانیک شروع به کار کرد و در وقت‌های اضافی در یک فروشگاه در دیترویت کار تعمیرات ساعت را شروع کرد.

* 1882: فورد در بخش خدمات ماشین ‌آلات بخار مزرعه، در منطقه دیربورن کار می‌کرد. بعدها، وستینگهاوس او را استخدام کرد تا موتور بخار خودشان را بسازند. 

* 1884-1885: او در مدرسه کسب و کار، در دیترویت تحصیل می‌کرد.

* 1888: فورد با کلارا برایانت ازدواج کرد.

* 1892: به دلیل کار در کمپانی روشنایی ادیسون، فورد به همراه همسرش به دیترویت مهاجرت کرد.

* 1893: کلارا کمی بعد ادسل را به دنیا آورد. شغل فورد به عنوان یک مهندس ارشد ارتقا یافت و در موقعیتی بود که بتواند روی تجربیاتش تمرکز کند.

* 1896: از سال 1893، فورد شروع به آزمایش روی موتورهای احتراق داخلی خود کرد. در سال 1896، او موفق به نشان دادن آزمایش خود با راندن اولین خودرو خود به نام فورد کوادریکل کرد. او برای اولین بار در 4 ژوئن 1896 در خیابان‌های دیترویت رانندگی کرد. او در همان سال به توماس ادیسون معرفی شد.

* 1899: فورد، با حمایت برخی از سرمایه‌ گذاران، شرکت خودرو سازی دیترویت را در 5 آگوست تأسیس کرد. متأسفانه، این طرح نتوانست موفق شود و این شرکت در سال 1901 مجبور به انحلال شد.

* 1901: فورد بیکار شد. او خانواده‌اش را به مزرعه پدرش فرستاد.

* 1903: فورد، با مشارکت برخی از سرمایه‌ گذاران دیگر، شرکت فورد را با سرمایه‌ای به مبلغ بیست و هشت هزار دلار تشکیل داد.

* 1908: مدل T معرفی شد. این مدل خودرو تغییرات ساختاری زیادی داشت، مانند چرخ قرار داشتن فرمان در سمت چپ و استفاده از چراغ‌های نیمه بیضوی در تعلیق خودرو. این ماشین برای افراد عادی مقرون به صرفه بود و رانندگی با آن نیز آسان بود.

* 1913: حدود 1 آوریل خط تولید مونتاژ فورد آغاز شد. او به عنوان پدر خطوط مونتاژ مدرن شناخته می‌شود.

* 1914: هنری فورد حقوق کارگرانش را افزایش داد. این حرکت تمام متخصص‌های دیترویت را برای کار کردن به کمپانی او جذب کرد. او این را انگیزه دستمزد نامید.

* 1918: بر اساس درخواست رئیس جمهور وودرو ویلسون، فورد به عنوان یک نامزد صلح انتخاب شد و از سازمان ملل حمایت کرد. او در دسامبر 1918، پسرش ادسل را به عنوان رئیس شرکت فورد موتور معرفی کرد.

* از سال 1923 تا سال 1920 محبوبیت مدل T ماشین فورد در اوج بود. تبلیغات، این ماشین را محبوب‌تر ساخته بود و تقریباً در همه جا دیده می‌شد. تقریباً هر آمریکایی می‌دانست چگونه مدل T را براند. با این حال، در اواسط دهه 1920 افزایش رقابت تأثیر منفی بر محبوبیت مدل T گذاشت.

* 1926: افت فروش مدل T باعث شد تا هنری یک مدل جدید طراحی کند. او طراحی بدنه مدل جدید ماشین خود را، به پسرش محول ساخت. نتیجه آن معرفی مدل A در سال 1927 بود که موفقیت آمیز بود.
 

مدل (A) 1930

سازمان جهانی اعتبار متعلق به فورد در سال 1930 به یک سازمان تأمین مالی بزرگ تبدیل شد. تا سال 1932، فورد یک سوم خودروهای جهان را تولید می‌کرد.
 

مدل 1932 (B V8)

فورد لوکس (1937)
در جولای 1938، به فورد نشان اژدهای بزرگ آلمان اهدا شد، که به بالاترین مدال اعطا شده توسط آلمان نازی به یک خارجی محسوب می‌شد.
 
د لوکس فورد (1939)
* 1943: ادسل درگذشت. هنری فورد باید کنترل شرکت را دوباره به عهده می‌گرفت.

* 1945: در ماه سپتامبر، با توجه به نامطلوب بودن وضعیت سلامتی وی، فورد ریاست شرکت را به نوه‌اش هنری فورد دوم داد.

* 1947: در هفتم آوریل هنری فورد در اثر خونریزی مغزی جان خود را از دست داد. او هشتاد و سه سال داشت. وی در گورستان فورد در دیترویت دفن شده است.
 

فورد در صنعت هواپیما سازی

یک نقطه قابل توجه در زندگی هنری فورد وجود دارد و آن ورود وی به صنعت راه هوایی است. Ford 4AT Trimotor یکی از هواپیماهای بسیار موفق در نوع خود بود. سهم قابل توجه فورد در صنعت حمل و نقل هوایی او را افتخار مؤسسه اسمیتسونیان کرد. از سال 1893، فورد شروع به آزمایش روی موتورهای احتراق داخلی خود کرد. مدل T او در میان ماشین‌ها با نفوذترین مدل در قرن 20 اعلام شد و در دسامبر 1999 جایزه خودرو قرن (COTC) را به دست آورد.
 
فورد به اهمیت استقلال اقتصادی آمریکا پی برد. او می‌خواست یک وسیله نقلیه را از صفر و بدون وابستگی به تجارت خارجی بسازد. او به صلح اعتقاد داشت. او مفاهیم گسترش جهانی و تجارت بین المللی را توسعه داد. کار فورد طبیعت و فرهنگ متمایز کاری را نشان داد.
 
هنری فورد به عنوان کار آفرین ماشین قرن در نظر گرفته شد و در سال 1999 میلادی در لیست گالوپ از افرادی قرار گرفت که به طور گسترده‌ای در قرن بیستم مورد تحسین قرار گرفته‌اند، که این لیست در سال 1999 منتشر شد و نام او در آن به چشم می‌خورد. سال 1947 پایان دوره زندگی او بود، اما زندگی او در قلب‌های بسیاری ادامه دارد، که به عنوان مردی که انقلابی را در صنعت خودرو به ارمغان آورد، شناخته می‌شود زیرا در واقع اولین خودروی جهان در شرکت فورد تولید شد. در آن زمان هنری فورد، بنیان‌ گذار شرکت فورد، به عنوان یک مهندس جوان و خلاق، اولین وسیله نقلیه چهار چرخ را ابداع کرده و ساخته بود.
 
منبع: مانالی اوک - بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.