پرورش گاو شیری و حیوانات مزرعه

گاوداری شیری بهترین نوع دامداری است زیرا حداکثر بازدهی را با حداقل ورودی تضمین می‌کند. اگر مایلید در این مورد بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید. همچنین اگر به دنبال فهرستی از حیوانات مزرعه هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد.
جمعه، 11 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرورش گاو شیری و حیوانات مزرعه
آیا از هزینه صرف شده برای قطعه زمینی که چیزی جز علف در آن رشد نمی‌کند ناراحت هستید؟ آیا به دنبال راهی برای کسب سود خالص بالا، بدون سرمایه‌گذاری زیاد هستید؟ آیا به دامداری علاقمند هستید و به دنبال راه‌های سود آور در این زمینه می‌باشید؟ خوب، احداث یک گاوداری شیری می‌تواند پاسخ شما به تمام سؤالات فوق باشد. این کار سود آورترین فعالیت در میان سایر زمینه‌های دامداری است. این کار بازدهی بالا را بدون نیاز به سرمایه گذاری بیش از حد، و تلاش و صرف زمان بسیار، فراهم می‌آورد. با این حال، برای بهینه ‌سازی سود خود، نیاز دارید که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. این متن شامل برخی از نکاتی است که به شما در درک بهتر این فعالیت کمک می‌کند.
 

هدف

راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید موجب سود آور شدن گاوداری خود شوید. شما می‌توانید گاو ارگانیک پرورش دهید یا لبنیات تولید کرده و با فروش مستقیم به عمده فروشان و یا مصرف کنندگان گوشت و شیر گاو، درآمد کسب کنید. شما می‌توانید آن را به عنوان یک فعالیت مستقل یا به همراه دیگر فعالیت‌های دامداری داشته باشید. با این حال گاوداری تنها، دارای سود بیشتر، در عین تلاش بسیار کمتر است.
 

چرا پرورش گاو شیری

اگر تا به حال تجربه‌ای در فعالیت‌های دامداری داشته‌اید، باید متوجه شده باشید که این کار به هیچ وجه بچه بازی نیست. شما باید از چند جنبه مراقب مسائل مدیریتی مختلف مانند خوراک حیوانات، کنترل بیماری، وضعیت بازار و غیره باشید. اگر چه، گاوداری صرف، هیچ تأثیری بر موارد اشاره شده ندارد اما می‌تواند تلاش‌های لازم برای هر یک از وظایف گفته شده را کاهش دهد. از آن جا که گاوها به طور طبیعی مقاوم هستند، نسبت به سایر دام‌ها کمتر مستعد ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف می‌باشند. به همین ترتیب، از آن جا که تعداد گاو زیادی ندارید، مشکلات تغذیه‌ای مرتبط با یک گاو به خصوص، کاهش می‌یابد. علاوه بر این، حمل و نقل گاو با هدف خرید یا فروش نیز آسان است.
 

پرورش گاو برای افراد تازه کار

اگر شما در این زمینه، تازه کار هستید، ممکن است لازم باشد از کسی که دارای تجربه بیشتری در زمینه گاوداری است، راهنمایی بگیرید. اولاً شما باید بررسی کنید که آیا تمام منابع موجود برای گاوداری را در اختیار دارید. اگر نه، شما باید ببینید آیا می‌توانید آنها را فراهم کنید. بسته به هدفتان، شما باید یک طرح کسب و کار داشته باشید که به منابع و هزینه‌های شما توجه داشته باشد. یک طرح کسب و کار می‌تواند بینش شما را در باره این که آیا این فعالیت برای شما مناسب است یا نه، شفاف کند. اگر هدف شما از این کار، پرورش گوساله برای تولید گوشت باشد، شما فقط باید چند گاو با کیفیت خرید کنید و آنها را با تلقیح مصنوعی بارور کنید و یا از یک گاو نر برای این منظور استفاده کنید. گوساله‌ها باید تا زمانی که به وزن 400 پوند برسند، پروار شوند. یک گزینه برای افزایش سود عمده فروشی گوشت گاو این است که گوساله‌ها را تا کمی بیشتر از 400 پوند پروار کنید.
 
هنگام خرید گاو، باید چند نکته را در نظر بگیرید. همیشه بهتر است که گاوهای یک اندازه را انتخاب کنیم یا همه گاوهایی که انتخاب می‌کنیم بطور یکسان بیشتر یا کمتر از اندازه معمول باشند (همه گاوهای خریداری شده از نظر اندازه یکدست باشند). این می‌تواند مسائل مربوط به تغذیه یک حیوان خاص را کاهش دهد. بهتر است که از خرید حیواناتی که چاقی غیر طبیعی دارند، اجتناب کنید چون این حیوانات تمایل به افزایش وزن در طی یک دوره زمانی مشخص دارند. به طور کلی از نشانه‌های ظاهری یک گاو مناسب برای خرید، سالم و هوشیار بودن حیوان است که به شکل نرمال راه می‌رود و دارای چشم‌های شفاف است. از خرید گاوهایی که این الزامات اساسی را ندارند، اجتناب کنید. بنابراین، علاوه بر نژاد حیوان، باید به اندازه و کیفیت آن نیز دقت شود.
 
دامداران کم کم در حال مطلع شدن از فرصت‌های جذاب فراوانی هستند که کسب و کار آنها، در خود دارد. بینش هوشمندانه از شرایط بازار، درک صحیح نیازهای منطقه، استراتژی‌های بازاریابی و داشتن یک طرح کسب و کار منسجم و قوی که همه موارد را پوشش می‌دهد، به راحتی می‌تواند امکان رسیدن به اهدافتان را فراهم سازد.
 
در کنار این کار می‌توانید در مورد نگهداری و پرورش انواع حیوانات مزرعه نیز فکر کنید. از این رو در این جا در این زمینه نیز اطلاعاتی ارائه می‌گردد.
 
تمدن بشری با ساخت خانه و مستعمرات آغاز شده است. سپس آنها فکر کردند که بعضی از حیوانات را برای رفع نیازهای اولیه خود نگهداری کنند. این باعث افزایش دامداری شد و انسان‌ها شروع به پرورش حیواناتی کردند که از لحاظ گوشت، شیر، بارکشی، همراهی و سایر مزایا، مفید بودند. به همین دلیل، فهرست حیوانات مزرعه‌ای، طولانی است. حیوانات مختلف مزرعه‌ای، اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. از این رو فهرستی که در این مقاله ارائه شده است به شما کمک می‌کند تا بدانید که کدام حیوانات برای چه هدفی استفاده می‌شوند.
 

انواع حیوانات مزرعه

از پرورش حیوانات مختلف مزرعه، اهداف مختلفی پی‌گیری می‌شود. آنها می‌توانند به عنوان حیوانات شیری، مرغداری، حیوانات تولید کننده گوشت و حیواناتی که برای بارکشی استفاده می‌شوند، تفکیک شوند. حیوانات شیری شامل گاو، بوفالو، بز و غیره هستند. آنها را می‌توان تقریباً در تمام نقاط جهان یافت. مرغ‌ها شامل، مرغ، بوقلمون، اردک و غیره هستند. حیوانات خانگی همیشه بر اساس محصولات گوشتی خوشمزه خود که مزایای مختلفی روی سلامتی دارند، نیز شناخته می‌شوند و تقاضای زیادی روی آنها وجود دارد. برخی از حیوانات مزرعه مانند اسب، الاغ، گاو میش، لاما برای حمل و نقل استفاده می‌شوند. جدای از این، حیوانات مزرعه مانند سگ و گربه همدم خوبی هستند. سگ بیشتر به خاطر وفاداری، دوست داشتن و تعصب نسبت به صاحب خود شناخته شده است. آنها می‌توانند به آسانی آموزش داده شده و مورد اعتماد قرار گیرند. حیوانات دیگری نیز وجود دارند که در فهرست حیوانات مزرعه قرار دارند. فقط نگاه کنید!
 

فهرست حیوانات مزرعه

هدف
نام حیوان
شیر، بارکشی، فیبر، گوشت آلپاکا
ماهیچه، گوشت، شیر بوفالو
ماهیچه، گوشت، شیر بانتنگ (Banteng)
گوشت، شیر، چرم، ماهیچه، کود گاو
خوردن موش، گوشت، همراهی گربه
گوشت، تخم مرغ و پرها مرغ
گوشت کپور معمولی
گوشت، لبنیات، بارکشی، چرم شتر
بارکشی، ماهیچه، گوشت الاغ
شکار، چوپان گله، همراهی سگ
تخم مرغ، گوشت اردک
گوشت، پر امو (Emu)
شیر، گوشت بز
گوشت گایال (Gayal)
گوشت، همراهی خوکچه هندی
پرها، گوشت، تخم مرغ غاز
بارکشی و سواری اسب
عسل، موم، گرده افشانی زنبور عسل
بارکشی، ماهیچه، گوشت لاما
چرم خوک
گوشت کبوتر
گوشت، تخم مرغ، روغن ریا (Rhea)
خز خرگوش
پشم، گوشت، شیر، چرم، پوست گوسفند
ابریشم کرم ابریشم
گوشت، پر بوقلمون
شیر، ماهیچه، گوشت، پشم گاو میش
گوشت، شیر، چرم، ماهیچه، شخم زدن گاو کوهان‌دار
 
 

حیوانات مزرعه‌ای آمیخته (هیبرید)

در هر گونه، نژادهای زیادی وجود دارد، به عنوان مثال، بیش از 800 نژاد گاو وجود دارد. آنها برای هدف یکسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌های ژنتیکی بین نژادی در آنها وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. این تفاوت‌ها ممکن است به دلیل عوامل محیطی یا برخی از عوامل دیگر باشد. به طور مشابه، تمام حیوانات مزرعه‌ای دارای انواع نژادهای مختلفی هستند. بدون شک، نژاد خالص حیوانات مزرعه‌ای مفید است، اما بسیاری از حیوانات نیز وجود دارند که از نژادهای خالص بهتر عمل می‌کنند. از نژادهایی که به لحاظ ژنتیکی اصلاح شده و برای رسیدن به یک هیبرید خاص تولید شده‌اند انتظار می‌رود که از نژادهای اصلی بهتر عمل کنند. از آن جا که گاوها به طور طبیعی مقاوم هستند، نسبت به سایر دام‌ها کمتر مستعد ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف می‌باشند. این ایده‌ای اصلی در شکل‌گیری حیوانات آمیخته است. دو نژاد معمولی می‌توانند یک نژاد فوق العاده را بسازند. این نوع آزمایش‌ها همیشه در آزمایشگاه و با صرف زمان زیادی انجام می‌شود، که نژاد ماحصل، عملکرد بهتری را نشان می‌دهد، زیرا خصوصیات ژنتیکی مطلوب هر دو نژاد پدری و مادری را کسب می‌کند. هیبریدهای متعددی وجود دارند که بهتر از نژاد اصلی عمل می‌کنند. نه تنها در حیوانات مزرعه، بلکه شما می‌توانید تقریباً از تمام گونه‌های حیوانات، هیبرید به دست آورید. جدول زیر یک فهرست کوتاه از حیوانات مزرعه‌ای آمیخته است.
 

حیوانات مزرعه‌ای آمیخته

نژادهای ترکیب شده
حیوان هیبرید
گاو میش کوهان‌دار و گاو اهلی شده بیفالو
گاو و گوسفند بوتسوانا
مرغ پلیموت قرمز و پلیموت راه راه مرغ سیاه راک
اسب ماده و الاغ نر قاطر
گاو ماده یا نر اهلی شده و گاو میش یاکو
گاو میش و بوفالو یاکالو
گاو ماده اهلی شده و گاو میش کوهان‌دار اروپایی زبورن
 
بنابراین در حال حاضر شما فهرست حیوانات مزرعه‌ای و برخی از هیبریدهای آنها را در دست دارید. امیدواریم که فهرست حیوانات مزرعه‌ای فوق به شما در مورد شناخت حیوانات موجود در آن کمک کند. بنابراین، این فهرست را ذخیره کنید، زیرا به بچه‌هایتان کمک می‌کند تا بدانند که هر کدام از حیوانات مزرعه‌ای برای چه هدفی استفاده می‌شوند.
 
منبع: آشوینی کولکرانی سول - نیهاریکا آریا - BUZZLE


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.