چگونه می‌توان شغل یکنواخت ورود داده‌ها را خواستنی‌تر کرد

در این مقاله بیان می‌شود ورود خودکار داده‌ها و اطلاعات توسط هوش مصنوعی نمی‌تواند حداقل فعلاً جایگزین مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای ورود انسانی داده باشد. در عوض لازم است با تمهیدات لازم این کار برای اپراتورها جذاب‌تر شود.
يکشنبه، 25 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توان شغل یکنواخت ورود داده‌ها را خواستنی‌تر کرد
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورود داده یکی از کارهای زائد و منفور در محل کار است، و این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا در عصر هوش مصنوعی، داده کاوی و فناوری‌های هوشمند، این کار هنوز به صورت دستی انجام می‌شود.
 
آیا راهی وجود دارد که انجام این کار کمتر مورد تحقیر واقع شود؟
 
کار میدانی در دست اقدام من در یک استارت آپ داده محور، با عنوان Sage (که یک شرکت واقعی است، اما به دلیل الزامات محرمانه بودن نام واقعی آن نیست)، نشان می‌دهد که راه حل‌های فناوری تقریباً به آن اندازه که بسیاری تصور می‌کنند پیچیده نیستند - و قرار نیست به زودی جایگزین ورود داده‌ها توسط انسان شوند.
 
نزدیک به دو سال است که من مطالعه تکامل شیوه‌ها و شغل‌های استخدام Sage را مطالعه می‌کنم.
 
برنامه اولیه Sage توسعه و استفاده از هوش مصنوعی برای تولید داده‌هایی است که به عنوان بخشی از خدمات گسترده‌تر به مشتریان می فروشد. در این میان، Sage  از تحلیلگران خود خواسته است تا آن داده‌ها را به صورت دستی جمع آوری و وارد کنند. اما وقتی Sage یک پروژه آزمایشی را با یک شرکت مشاوره هوش مصنوعی اجرا کرد، دریافتند که هوش مصنوعی حداکثر به اندازه پنج درصد داده‌های جمع آوری دستی توانست داده تولید کند و آن هم با قیمتی به نحوی قابل ملاحظه بالاتر.
 
آنها قادر به پرداخت هزینه هوش مصنوعی نبودند. در نتیجه، آنها استراتژی جمع آوری داده‌های خود را از هوش مصنوعی به هوش انسانی تغییر دادند. Sage  با درک این که دستمزد تحلیلگران بسیار گران است و از انجام این کار بسیار ناراضی خواهند بود، برای انجام بخش عمده‌ای از کار، اپراتورهای اختصاص داده شده برای ورود داده را در یک دفتر ماهواره‌ای استخدام کرد.
 

فناوری همیشه کار نمی‌کند

این نوع سناریو نادر نیست. فناوری همیشه مطابق آنچه انتظار می‌رود عمل نمی‌کند و در مشاغل و سازمان‌های مختلف تأثیرات متنوعی دارد. با این وجود، نقص فن آوری، فقط توضیحی جزئی است که در باره چرایی ورود اطلاعات دستی به عنوان یک کار وجود دارد و می‌تواند برای مدتی وجود داشته باشد. برای درک بیشتر، باید وظایف را در یک زمینه گسترده‌تر در نظر بگیریم.
 
وظایف به ندرت در انزوا وجود دارد. آنها بخشی از مشاغل هستند و این مشاغل از دیگر وظایف تشکیل شده‌اند. آنها با افرادی که آنها را انجام می‌دهند ارتباط دارند، و با دیگرانی که آنها را اداره می‌کنند یا با آنها کار می‌کنند، و با سایر مشاغل درون حرفه‌ها و سازمان‌ها.
 
این زمینه گسترده‌تر و روابط درون آن باعث می‌شود که هر وظیفه به طور کلی حذف نشود بلکه همچنین به معنای این است که یک وظیفه تحقیر شده منفرد همواره به معنای یک شغل کاملاً خوار شمرده شده نیست. هر وظیفه منفوری به این معنا نیست که شغل تماماً منفور است.
 
درSage ، کار بسیار مهم وارد کردن داده‌ها تقریباً از عمل جمع آوری داده‌ها جدا نیست. در حالی که برخی از داده‌ها می‌توانستند به راحتی در گزارش‌های سالانه به دست بیایند، در بیشتر موارد، تحلیلگران و سپس اپراتورهای ورود داده‌ها مجبور به جستجوی اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر بودند. وقتی این اطلاعات را پیدا می‌کردند، مجبور بودند آنها را وارد یک بانک اطلاعاتی کنند.
 
این منطقی نبود و خودکار کردن قسمت ورود داده‌ها هم واقعاً غیر ممکن بود که قسمتی از این کار بشود.
 
این امر، این نکته برجسته را نشان می‌دهد که همه کارهای ورود داده به طور یکسان ایجاد نشده‌اند و همه شغل‌های ورود داده نیز یکسان نیستند. در نتیجه، نگرش در مورد ورود داده‌ها بسیار پیچیده تر از تحقیقات اخیر است.
 

انتظارات نادرست

تحلیلگران Sage کار ورود داده‌ها را تحقیر کردند، اما نه فقط به دلیل ماهیت این کار. بلکه چون انتظارات، نگرش آنها را شکل می‌داد. هنگامی که آنها استخدام شدند، بسیاری از آنها انتظار داشتند که کاری را انجام دهند که آن را تحلیلگری می‌نامند - کارهایی مانند ایجاد گزارش از داده‌ها، نوشتن محتوا و تعامل با مشتری.
 
برخی از آنها در ابتدا برای مشاغل مشاوره‌ای که باید از مسئولیت‌های فوق الذکر تشکیل شود، تقاضای استخدام داده بودند. آنها منتظر کارهایی بودند که پر زرق و برق‌تر و پرتحرک‌تر باشند. فناوری همیشه مطابق آنچه انتظار می‌رود عمل نمی‌کند و در مشاغل و سازمان‌های مختلف تأثیرات متنوعی دارد. با این وجود، نقص فن آوری، فقط توضیحی جزئی است که در باره چرایی ورود اطلاعات دستی به عنوان یک کار وجود دارد و می‌تواند برای مدتی وجود داشته باشد. در این زمینه، جای تعجب ندارد که آنها اقدام به وارد کردن داده‌ها را خر حمالی در نظر گرفتند و آن را در شأن خود نمی‌دیدند.
 
از طرف دیگر، اپراتورهای ورود داده با این دید به استخدام خود راضی بودند که همان کاری که در عنوان شغل است را انجام دهند: ورود داده. برخلاف تحلیلگران، برخی از آنها گزارش کردند که از خوبی کار و میزان موجود تفکر و قضاوت در آن به نحو رضایت بخشی غافلگیر شده‌اند.
 
حتی در همان شغل در همان سازمان، در کارهایی که کارمندان انجام می‌دهند تغییراتی ایجاد می‌شود و این تغییرات می‌تواند منجر به نتایج مختلف شود.
 
به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که مأموران آژانس‌های اجرایی امنیت حمل و نقل زنان در آمریکا به این نتیجه رسیدند که کارهای پر فراز و نشیب، که کاری نامطلوب است، به مراتب بیشتر از آژانس‌های مردانه انجام می‌دهند. نتایج این امر پایین بودن کیفیت شغل و کاهش فرصتها بود.
 

اپراتورهای ورود داده ارتقاء پیدا کردند

داستان در Sage کامل نیست. من همچنان نظارت می‌کنم که تکالیف و نقش‌ها در آن جا تکامل یابد. محور استراتژی اخیر در شرکت به این معنی است که چون جمع آوری داده‌ها برای رسیدن به اهداف شرکت از اهمیت کمتری برخوردار می‌شوند، برخی از اپراتورهای ورود به اطلاعات ارتقا پیدا کنند.
 
با این کار محوری نقش تحلیلگران تحول پیدا کرده است و تعامل بسیار بیشتری با توسعه دهندگان شرکت در ایجاد محصول برای مشتری و انجام کارهای بیشتر برای تولید محتوا دارند.
 
با این حال، کار اپراتور ورود داده‌ها تا حد زیادی بدون تنوع است. افراد به سوی این شغل می‌آیند و از آن خارج می شوند، اما برخی از افراد وارد کننده داده به سمت مواضع تحلیلگری ترغیب شده‌اند و نشان می‌دهند که وظیفه مخوفشان می‌تواند راه گشایی برای کارهای کمتر ترسناک باشد.
 
منبع: لیس کوهن - McGill University


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.