توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری

اگر زیاد سفر می‌کنید، اگر یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر دارید، اگر یک موبایل دوربین‌دار یا یک دوربین ساده قابل حمل دارید، اگر اندکی کارکردن با اینترنت را بلد هستید، خبر خوشی برای شما وجود دارد! توریسم بلاگر شوید و به راحتی درآمد کسب کنید. شما خواه ناخواه به واسطه سفرهایی که می‌کنید، یکی از فعالان صنعت گردشگری هستید. پس از این موقعیت، توانایی و امکاناتتان هرچند که محدود باشد، استفاده کنید و حداقل هزینه سفرهایتان را تامین نمایید.
پنجشنبه، 12 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری

توریسم بلاگری

توریسم بلاگری، عنوان شغلی است که در چند سال گذشته و با رونق گرفتن جهان اینترنت، بین مردم به رسمیت شناخته شد. این شغل، در روزگار کنونی به یکی از پر درآمدترین کسب‌و‌کارها تبدیل شده‌ است. در این مقاله قصد داریم شما را با ماهیت توریسم بلاگری و زیر‌ و بم آن آشنا کنیم. به علاوه نکاتی را جهت تبدیل شدن به یک توریسم بلاگر موفق برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، ارائه دهیم.
 

مختصری درباره بلاگ و بلاگر

بلاگ، کوتاه شده کلمه «وبلاگ» و در واقع صفحه‌ای است آزاد برای مطالعه عموم مخاطبین و حاوی نوشته‌ها، عکس‌ها و ویدیوهایی که نویسنده یا نویسندگانش در آن به اشتراک می‌گذارند. اگر بلاگ فقط به اشتراک‌گذاری عکس اختصاص یابد آن را «فوتولاگ – Photolog» و اگر فقط به اشتراک‌گذاری ویدیو اختصاص یابد، آن را «ولاگ – Vlog» می‌نامند. (1)

از این رو بدیهی است به کسانی که به نوعی فراهم‌کننده محتوای بلاگ هستند نیز بلاگر گفته می‌شود. به طور کلی، بلاگر بودن به معنای داشتن راه‌های ارتباطی معتبر و فعال با مردم و به اشتراک گذاشتن نکات، مباحث و عناوینی است که همگی در یک حوزه فعالیتی خاص، قرار دارند. جالب است بدانید بلاگری اولین بار در سال 1999 میلادی توسط شخصی به نام «پیرا لَبز» آغاز شد. (2)

توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری
به کسانی که به نوعی فراهم‌کننده محتوای بلاگ هستند، بلاگر گفته می‌شود

توریسم بلاگر کیست؟

توریسم بلاگر، شخصی است که به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند و هرآنچه که از ابتدا تا انتهای سفرش تجربه می‌کند را از طریق صفحات اجتماعی یا بستر و رسانه مربوط به این کار که پیش‌تر آماده کرده‌ است، در اختیار مخاطبینش قرار می‌دهد.در واقع می‌توان گفت، توریسم بلاگرها، ژورنالیست‌ها یا روزنامه‌نگاران دنیای مدرن امروز هستند.

در روزگار فعلی، معمولا کسی بدون مطالعه تجربیات و محتواهایی که توریسم بلاگرها از سفرهایشان به اشتراک گذاشته‌اند، به جایی سفر نمی‌کنند. می‌توان گفت، بلاگ‌هایی که توریسم بلاگرها فراهم‌کننده محتوای آن هستند، نوعی منبع اصلی جمع‌آوری اطلاعات لازم جهت سفر کردن به نقاط مختلف جهان، برای مردم است.(3)

توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری

تاثیرات توریسم بلاگر بر روی افزایش تعداد گردشگر در یک منطقه

مطالعات حاکی از آن است که امروزه توریسم بلاگری بیش از حتی تبلیغات تلویزیونی، بر روی ورود گردشگران به یک منطقه تاثیر دارد. دلیل این تاثیرگذاری بنابر چند اصل زیر قابل بررسی است:
 
  • اول آنکه توریسم بلاگرها، مناطق گردشگری را در قالب یک ادبیات دوستانه تفسیر می‌کنند.
 
  • دوم آنکه مردم در یک فضای گرم و صمیمی به نام بلاگ، مخاطب این تفاسیر و اطلاعات قرار می‌گیرند.
 
  • سوم آنکه توریسم بلاگرها بیش از سایر رسانه‌ها، مورد اعتماد مردم هستند و همیشه تمام جنبه‌های یک منطقه را با صداقت کامل برای مردم بازگو می‌کنند.
 
  • و در آخر اینکه، مردم پیش از رفتن به مکان موردنظرشان، قادر هستند از جنبه‌های منفی آن مکان نیز توسط توریسم بلاگرها آگاه شوند و با علم کامل نسبت به آنجا، سفر خود را آغاز کنند.

به این ترتیب، در خاطرات سفر توریسم بلاگرها، کوچترین جزئیات نیز بیان شده ‌است. جزئیات واضح و دقیقی مثل اینکه اگر مثلا در اتاق شماره 45 فلان هتل اقامت داشتید، بدانید پریز کنار تخت آن خراب است و برق ندارد. یا در ساحل فلان دریا، شما امکان سیگار کشیدن ندارید و به شما تذکر می‌دهند و اطلاعات دقیق و جزئی دیگری از این دست که در هیچ رسانه و تبلیغی درج نشده‌است. (4)

توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری

یک توریسم بلاگر چگونه درآمد کسب می‌کند؟

اگر سوال می‌پرسید که توریسم بلاگرها واقعا چگونه از این راه به کسب درآمد می‌پردازند؟ به احتمال زیاد پاسخ زیر به شما در درک بهتر این موضوع کمک می‌کند.

زمانی که شخصی به عنوان یک توریسم بلاگر، به شهرت و محبوبیتی نسبی بین مردم دست می‌یابد و افراد زیادی نوشته‌های او را که حاکی تجربیاتش از سفرهای گوناگون است مطالعه می‌کنند، این شخص و بلاگش تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر و ارزشمند برای کسب و کارهایی می‌شوند که به نحوی با حوزه گردشگری و سفرکردن مرتبط هستند.

او در بین مردم محبوب است و اعتماد آن‌ها را طی مدت‌ها فعالیتش در این زمینه و برقراری ارتباط موثر از طریق بلاگش، جلب کرده‌ است. از این رو علاوه بر آنکه مخاطبین زیادی او را دنبال می‌کنند و گفته‌ها و نوشته‌هایش را می‌خوانند، از آنچه که او پیشنهاد می‌دهد نیز پیروی می‌کنند.

بنابراین از آژانس‌های مسافرتی گرفته تا هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، پروازها و سایر کسب و کارهایی که به حوزه گردشگری ربط دارند، همگی مایل هستند امکاناتی را برای این توریسم بلاگر فراهم کنند تا او تجربه سفرش در حالی که از خدمات یا محصولات این کسب و کارها استفاده می‌کرده را با دیگران به اشتراک بگذارد و سبب دیده شدن این کسب و کارها در بین مردم شود.(3)

توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری

چگونگی کسب درآمد توریسم بلاگر

مثلا هتل‌ها از این شخص دعوت می‌کنند که ایامی را در اقامتگاه آن‌ها بگذراند و حتی بابت این اقامت به او پولی نیز پرداخت می‌کنند و تنها از او می‌خواهند که تجربه سفرش در اقامتگاه آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد و درباره هتل آن‌ها در مقاله خود اطلاعاتی بنویسد. از این رو می‌بینیم که توریسم بلاگری یکی از متفاوت‌ترین حوزه‌های بلاگری است که حساسیت‌ها و دقت‌عمل‌های مخصوص به خود را می‌طلبد و نکات بسیار زیادی باید در آن رعایت شود تا موثر واقع شده و به موفقیت ختم شود.

برخی از اطلاعات لازم، دانش اولیه و نکات مهم و تاثیرگذار در این زمینه را در ادامه بیان خواهیم کرد.
 

چگونه فعالیت خود را به عنوان یک توریسم بلاگر آغاز کنیم؟

اگر زیاد سفر می‌کنید و در کل به سفر کردن علاقه‌مند هستید، همچنین اگر دانش اندکی از کار کردن با دنیای اینترنت دارید، امکانی بسیار متفاوت و موثر در زندگی برای شما فراهم است و آن تبدیل شدن شما به یک توریسم بلاگر است. (5)

برای شروع کافی است گام‌های زیر را بپیمایید:
 
1.برای بلاگ خود یک اسم انتخاب کنید
اسم انتخابی شما باید کوتاه، آسان برای تلفظ، آسان برای به خاطر سپردن، فارغ از اعداد و علائم نگارشی و آسان برای نوشتن بدون غلط املایی توسط سایرین باشد.
 
2.یک دامنه اینترنتی و یک هاست تهیه نمایید
برای شروع بسیار ارزان و کم هزینه حرکت کنید.
 
3.یک بلاگ (سایت شخصی) تهیه نمایید
 این کار را می‌توانید به صورت کاملا رایگان و از طریق CMSهای موجود انجام دهید، اما اگر دانش کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید از یک متخصص بخواهید در ارزان‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن برای شما یک صفحه یا سایت شخصی تهیه نماید و کارکردن با آن و درج محتواهایتان در آن را به شما آموزش دهد. فقط از او بخواهید ظاهر آراسته‌ای متشکل از رنگ‌های چشم‌نواز برای سایت شما در نظر بگیرد.
 
4.شبکه‌های اجتماعی (social media) را فراموش نکنید!
اگر قرار است به صورت حرفه‌ای و متمرکز به توریسم بلاگری بپردازید، شبکه‌های اجتماعی مانند، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و موارد معتبری از این قبیل را حتما راه‌اندازی کنید و برای بلاگ خود، صفحه‌ای در هر یک از آن‌ها ایجاد نمایید.
 
5.اولین محتوای خود را تولید کنید
برای شروع پیشنهاد می‌کنیم، هفته‌ای یک الی دو محتوا از تجربیات سفرهای شخصی خود را در بلاگتان قرار دهید. فراموش نکنید برای مخاطبین شما، کیفیت مهمتر از کمیت است!

توریسم بلاگری، کسب و کاری پر درآمد در صنعت گردشگری

6.محتواهای بلاگرهای دیگر را مطالعه کنید
همیشه به‌روز باشید و از آنچه بلاگرهای دیگر در زمینه توریسم منتشر می‌کنند مطلع باشید تا با ایده‌ها، عقاید و تجربیات آن‌ها نیز آشنا شوید و بتوانید شیوه نویسندگی و دانش خود درباره این حوزه را ارتقا دهید.

حالا پول سازی کنید!
 
نتیجه گیری
در ابتدا فقط دوستان و خانواده شما دنبال‌کننده بلاگتان خواهند بود، اما شما بر روی اینترنت یعنی بستری جهانی فعالیت می‌کنید، پس به زودی افراد زیادی شما را پیدا کرده و دنبال خواهند کرد. زمانش که برسد بلاگ شما شروع به کسب درآمد می‌کند، اما منتظر آن زمان نباشید.

برای کسب درآمد، بلاگری نکنید. به بلاگ خود به چشم دفترچه خاطراتتان نگاه کنید تا صادق و دلنشین باشید و بتوانید در زمانی کوتاه میلیون‌ها مخاطب را به دنبال کنندگان پر‌و‌پاقرص خود تبدیل کنید. (5)

پی نوشتها
  1. www.cbi.eu
  2. www.computerhope.com
  3. www.lesroches.edu
  4. www.arno.uvt.nl
  5. www.expertvagabond.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.