جاذبه های گردشگری دبی

از بلندترین برج دنیا بازدید کنید، در بزرگ ترین مراکز خرید دنیا خرید کنید، اجناس ارزان بازارهای سنتی دبی را کشف کنید و یا به یکی از دیدنی های پر هیجان دبی بروید. اگر می خواهید لحظاتی آرام در منظره ای دیدنی داشته باشید سواحل دبی در برنامه سفر تان به دبی جای خواهد گرفت. در ادامه شما را بیشتر با جاذبه های دیدنی دبی آشنا میکنیم.
چهارشنبه، 20 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جاذبه های گردشگری دبی

مکان های دیدنی و جذاب دبی

دبی جدید از زمانی که بریتانیا آن را در دهه 70 میلادی ترک کرد شروع به شکل گرفتن کرد.

در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ‌ نشین دیگر کشور امارات متحده عربی را تأسیس کردند (حدود 35 سال قبل).

امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و تجاری موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است.

اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا،ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تأمین می‌شود.

دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌ انگیز به خود جلب کرده‌است.
 
۱. برج خلیفه

جاذبه های گردشگری دبی

برج خلیفه یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاهای دیدنی دبی است که با ۸۲۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی شناخته می‌شود. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید.

بالا رفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه‌ی صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده‌ی بیرون برج) این سازه‌ی غول‌پیکر برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارد.

شما می‌توانید از بالای این آسمان‌خراش شاهد مناظر زیبای شهر دبی از ارتفاعی بسیار بالاتر از سطح معمول باشید.

آسانسور فوق پرسرعت این برج شما را تا جایی بالا خواهد برد که در یک گردش ۳۶۰ درجه بتوانید از یک طرف نمایی‌ از بیایان‌های وسیع امارات و از سمت دیگر اقیانوس را تماشاگر باشید.

نمای شهر دبی از بالای این ساختمان مرتفع چنان جذاب است که این برج شب‌ها اغلب پذیرای عکاسانی است که علاقه‌ی زیادی به ثبت و ضبط تصاویر جذاب از این امیرنشین مدرن دارند.

توصیه می‌کنیم برای آنکه بتوانید به بالاترین نقطه‌ی این برج بروید و با محدودیت انتخاب روبه‌رو نشوید، بلیط ورودی برج خلیفه را به‌موقع تهیه کنید.

مخصوصا اگر برای آخر هفته قصد بازدید از بزرگ‌ترین آسمان‌خراش دنیا را دارید.

در زمین پشت برج خلیفه، تفرجگاهی زیبای با پیاده‌رویی وسیع دورتاردور برج را فرا گرفته است.

این محوطه‌ دریاچه‌ای با آبنما و فواره‌های شگفت‌انگیز دارد که هر روز در زمان‌های معین تصاویر جذابی از بازی نور و آب را برای گردشگران زیادی که به برج خلیفه و محوطه‌ی اطراف آن می‌آیند، به نمایش می‌گذارد.
 
۲. دبی‌ مال

جاذبه های گردشگری دبی

دبی‌ مال به عنوان یکی از برترین مراکز خرید جهان و ازجمله جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود.

خوب است بدانید که این مرکز خرید بزرگ، مسیر ورود شما به برج خلیفه و آکواریوم دبی نیز هست.

دوستان عزیزم اگر شما جزو گروهی هستید که از یک مرکز خرید انتظاری بیش از مجموعه‌ای پر از مغازه‌های رنگارنگ دارید، باید بگوییم که راه را درست آمده‌اید، چون دبی‌ مال یک زمین اسکیت روی یخ، محوطه‌ی بازی و همین‌طور سینمایی مجهز هم دارد.

با وجود فروشگاه‌های مجلل و انواع و اقسام رستوران‌ها، خرید و غداخوردن در این مرکز خرید منحصربه‌فرد هرگز متوقف نمی‌شود.

می‌توانید مطمئن باشید که با ورود به این سرزمین جذاب تقریبا همیشه شاهد اجرای انواع موسیقی‌های زنده و همینطور نمایش مد خواهید بود.

اگر قصد سفر به دبی و خرید از این مرکز خرید منحصربه‌فرد را دارید باید بدانید که معروف‌ترین جشنواره‌های خرید دبی‌ مال در فصل زمستان در ماه‌های ژانویه و فوریه و در تابستان در ماه‌های اوت و جولای در جریان است.
 
۳. موزه‌ی دبی

جاذبه های گردشگری دبی

موزه‌ی دیدنی دبی که به عنوان یکی از مراکز توریستی پربازدید و یکی از جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۱ در قلعه‌ی فهیدی دایر شده است.

این قلعه که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا شده است، دیوارهایی با بلوک‌های مرجانی سنتی دارد که با ملات آهکی به هم چفت شده‌اند.

طبقه‌ی بالای این قلعه با تیرهای چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف آن ترکیبی از ساقه‌های نخل خرما و ملات گچ و خاک است.

از آنجا که این ساختمان بسیار قدیمی و استراتژیک بوده است، مدت‌ها به عنوان محل سکونت حاکمان، محل استقرار نیروهای حکومتی همچون زندان یا پادگان استفاده می‌شده است. این بنا در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و به موزه‌ی دبی اختصاص یافت.

البته این موزه مجددا به‌صورت گسترده‌تری در سال ۱۹۹۵ مرمت شد و اکنون به عنوان مهم‌ترین و برترین موزه‌ی دبی شناخته می‌شود.

در مدخل این موزه، نقشه‌ی قدیمی امارات در معرض دید عموم قرار دارد که تاریخ این سرزمین را از زمان شکل‌گیری آن تا بعد از کشف نفت به نمایش می‌گذارد.

تصاویر رنگی و جذابی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، همراه با مدل‌هایی که زنده به نظر می‌رسند و صدا و جلوه‌های ویژه، باعث می‌شوند تا تصویر جالبی از زندگی مردم قبل و بعد ازکشف نفت در ذهن‌تان مجسم کنید.

در حیاط این قلعه می‌توانید نمونه‌ی قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی را که با شاخ وبرگ نخل بنا شده‌اند، به همراه بادگیرهای سنتی این منطقه مشاهده کنید.

در سالن سمت راست این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی و در سالن سمت چپ آلات موسیقی این منطقه به چشم می‌خورند.

در طبقه‌ی زیرین این قلعه تصاویر جذابی از زندگی سنتی مردم امارات قدیم، مثل نحوه‌ی صید ماهی و شیوه‌ی زندگی کویرنشینان و همین‌طور مصنوعات دست‌ساز سفالی که از حفاری گورهای ۳ تا ۴ هزار ساله‌ی سایت باستانی آل‌قصی به دست آمده‌ است، در معرض دید عموم قرار دارند.
 
۴. بستکیه

جاذبه های گردشگری دبی

محله‌ی قدیمی بستکیه، که در مجاورت محله‌ی فهیدی و در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی دبی و محل زندگی تجار و متمولین ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است که عمدتا تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده‌اند.

این تجار به‌خاطر معاملات آزادشان در دبی تمایل داشتند که در منطقه‌ای سکونت داشته باشند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشد.

بستکیه در منطقه‌ی شرقی بُر دبی و در مجاورت خور دبی با دیوارهای پوشیده از بلوک‌های مرجانی و ملات آهک ساخته شده است.

خوشبختانه بسیاری از دیوارهای خانه‌های این محله که بر فراز آنها بادگیرهای سنتی قرار دارد، هنوز کاملا سالم هستند.

همانطور که می‌دانید این بادگیرها هم مثل بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران، نه‌تنها در حکم کولرهای طبیعی عمل می‌کردند بلکه ابزاری برای تهویه‌ی مطبوع هوا نیز به شمار می‌رفته‌اند.

البته همانطور که گفتیم این محله‌ی قدیمی مکان سکونت ایرانیان مهاجر بوده است، پس به احتمال زیاد این عناصر معماری با الگوی بادگیرهای سنتی خودمان بنا شده است.

تزئینات معماری این منطقه با معماری سنتی امارات کاملا تفاوت دارد. اما کوچه‌های باریک این محله‌ نشان‌دهنده‌ی تاریخ کهن و زمانی فراتر از تاریخ دبی قدیم است. یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی به نام گالری مجلس که معمولا میزبان آثار هنری برتر و هنرمندانی از اقصی نقاط دنیاست در این منطقه قرار دارد.

می‌توانید در این گالری مدل‌های جذابی از سرامیک‌های عربی و اسباب و وسایلی را که در برج‌های بادگیر مورداستفاده قرار می‌گیرند، مشاهده کنید.

گالری دیگری به نام XVA Gallery نیز با مجموعه‌ای از آثار هنری معاصر در یکی از ساختمان‌های تاریخی این محله قرار دارد.{2}
 
5. آکواریوم دبی

جاذبه های گردشگری دبی

آکواریومی عظیم به طول ۵۱ متر، عمق ۲۰ متر و ارتفاع ۱۱ متر با مخزنی به ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر، در طبقه‌ همکف دبی مال و بزرگترین آکواریوم دنیاست.

به نمایش‌گذاشتن هزاران جانور دریایی و صدها کوسه و سفره‌ماهی باعث شده که آکواریوم دبی روی دست خیلی از دیدنی‌های دبی بزند.

بخش بزرگی از این آکواریوم را می‌توان به شکل رایگان از توی دبی مال دید ولی اگر دوست دارید بیشتر لذت ببرید، وارد تونل آکواریوم در عمق ۱۱ متری آن شوید و در حالی که دور تا دورتان را ماهی‌ها فرا گرفته‌اند از میان آکواریوم عبور کنید.

ولی اگر این هم راضی‌تان نکرد می‌توانید به کمک غواصان وارد آکواریوم شوید و در کنار کوسه‌ های آکواریوم، یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌های زندگیتان را داشته باشید.
 
6. پارک الممزر

جاذبه های گردشگری دبی

این پارک خوش‌منظره با ده‌ها هکتار وسعت، یکی از گوهرهای پنهان و محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است.

الممزر در امتداد دماغه‌ کوچکی در دهانه‌ خور الممزر قرار گرفته و در خلیج کوچکی درست در مقابل شارجه است.

ساحل‌های شنی سفیدرنگ و دوست‌داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص بچه‌ها و زمین‌های بازی، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌ فروشی، آمفی‌تئاتر، زمین چمن برای پیک‌نیک و ساحل سرپوشیده فراهم شده است.

بیشتر فضای پارک را چمن و درخت‌های نخل و نارگیل پوشانده و جای خوبی برای گذراندن چند ساعت در کنار خانواده و بازی با بچه‌ها در کنار ساحل و فضای وسیع پارک است.
 
7. پیست اسکی دبی

جاذبه های گردشگری دبی

این پیست سرپوشیده‌ اسکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که در مرکز خرید امارات قرار دارد و سومین پیست اسکی سرپوشیده‌ بزرگ دنیاست.

پیست اسکی دبی با دیوارهای شیشه‌ای، مجسمه‌های یخی، تپه‌ سورتمه‌سواری، زمین بازی کودک و مسیر ۴۰۰ متری مخصوص اسکی شبیه یک سرزمین عجایب برفی است.

اگر تا به حال اسکی نکرده‌اید هم جای نگرانی نیست؛ اینجا توسط مدرسین ممتاز اسکی، آموزش مجانی هم تدارک دیده‌اند.

اما علاوه بر اینها شاید یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اینجا پنگوئن‌های برفی آن است که شما و مخصوصا بچه‌ها را حسابی هیجان‌ زده می‌کنند. {3}

پی نوشت:
1.www.irannaz.com
2.www.chetor.com
3.www.zoraq.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.