قهر عاطفی چیست؟

تنش های حل نشده زوجین باعث ایجاد قهرهای مکرر می شود. وقتی قهر رخ می دهد، نشان می دهد که فشار زیادی روی فرد است زیرا می خواهد خودش را حفظ کند، او در حال تجربه تهدید است و با قهر، انرژی روانی زیادی را از دست می دهد.
يکشنبه، 24 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قهر عاطفی چیست؟

قهر عاطفی و ناسپاسی

قهر عاطفی یا ناسپاسی عاطفی هر نوع شکستن تعهد در اندیشه و احساس است . صمیمیت و رابطه بسیار نزدیک ، اگر چه ممکن است برای شما به معنای یک دوستی معمولی باشد اما زمانی که شما را از رابطه عاطفی و صمیمی با شریک زندگی تان دور نگه دارد دیگر نمی توانید به آن یک دوستی معمولی بگویید .
 
قهر عاطفی یا آسیب رابطه عاطفی چگونه است ؟
داشتن رابطه و دوستی خارج از رابطه زناشویی کاملا طبیعی و سازگار با روحیه ی انسانها است . اما برقراری یک رابطه عمیق عاطفی با فرد دیگر به احتمال زیاد تهدیدی برای رابطه ای است که شریک جنسی یا زندگی تان در آن احساس می کند به او تعلق عاطفی دارید . شما ، همسرتان و فرزندانتان بیشترین آسیب را از این رابطه بیش از اندازه صمیمی خواهید دید .
 
قهر عاطفی یا آسیب به رابطه عاطفی چگونه شروع می شود ؟
رابطه عاطفی با دیگران ابتدا بر اساس یک دوستی ساده در محل کار ، چت در اینترنت یا حتی در محیط فامیلی شکل می گیرد . این رابطه ی صمیمی که در نهایت به رابطه جنسی ختم می شود بتدریج پیوندهای رابطه شما با همسرتان را تهدید می کند . در واقع کسی که وارد یک رابطه ی عاطفی عمیق تازه می شود نه فقط همه احساس و انرژی اش را صرف این رابطه می کند بلکه حمایت های عاطفی و همدلی ها را نیز از این رابطه دریافت می کند .

شروع این روابط ، بدون داشتن قید و بند مشخص و بازدارنده از سوی قوه ی عقل و ادراک همسر ، عواقب و پیامدهای ناگواری به دنبال دارد . در بهترین حالت ، اگر همسر شما متوجه این رفتارها شود به خاطر نپاشیدن زندگی و حضور فرزندان به روی شما نمی آورد اما هرگز شما را دوست نخواهد داشت هرچند که در مراحل بعد ، طلاق ، رها کردن فرزندان و توهین و دعوا به کرّات دیده شده است .

نکته : اگر وارد رابطه ای شده اید که همه انرژی و فکر و احساستان را برای او خرج می کنید و رابطه عاطفی با شریک زندگی تان کمرنگ شده است و هر روز تمایل بیشتری برای صحبت و ملاقات با این چهره ی جدید را دارید … خیلی بد عمل کرده اید ! خیلی سریع چراغ عقلتان را که خاموش شده دوباره روشن کنید و به تبعات آن فکر کنید . با گذشت زمان ، دست شما رو خواهد شد بنابراین حواستان را خیلی خوب جمع کنید و عاقلانه تصمیم بگیرید .

بسیاری از افراد ، بی محابا با دیگران ارتباط می گیرند و وقتی به عمق فاجعه پی می برند که دیگر فرصت جبران نیست ! همسر آنها متوجه شده و با ناسپاسی و قهرعاطفی روبرو شده اند . شریک جنسی تازه وارد هم ، قطعا برای شما برنامه ای بلند مدت دارد .
 
برای اینکه از این واقعیت تلخ جامعه ، کمی دور شویم مثالی می زنیم : در پشت صحنه ی فیلم کازابلانکا که از بهترین عاشقانه های تاریخ سینما به شمار می رود بازیگر زیبا و مطرح فیلم ، خانم اینگرید برگمن به همفری بوگارت علاقه نشان می دهد اما همفری بوگارت فاصله ی خود را با او حفظ می کند .

اینگرید برگمن در خاطرات خود می نویسد : او در یک فیلم عاشقانه با من همبازی بود ولی فاصله اش با من ، به اندازه ی یک دیوار بتنی بسیار بلند بود .
 
برای قهر عاطفی چه نشانه هایی وجود دارد ؟
شما از همسرتان نا امید می شوید .

بیش از اندازه به دوست جدیدتان فکر می کنید و دائما در حال رویا پردازی با او هستید .

تمایل شما برای رابطه ی عاطفی و رابطه جنسی با همسرتان کم می شود .

میزان رابطه ی شما و همسرتان هر روز کمرنگ تر می شود .

وقتی دیگران شما را متهم به خیانت می کنند هر کاری می کنید تا این دوستی را یک رابطه ی معمولی نشان بدهید .

تنها بودن و معاشرت با این دوست جدید ، برایتان مهمتر از هر چیز دیگری ست .

همه ی احساسات و فکر ها ، مشکلات و ناراحتی ها ، شادی ها و رویاهایتان را به دوست جدیدتان می گویید و دوست اول شما یا همسرتان ، از هیچ چیز خبر ندارد.

همه جا به دنبال بهانه ای برای خریدن هدیه ای تازه برای او هستید .

تصور می کنید یا بهتر بگوییم : برای خود اینگونه توجیه می کنید که زندگی تان با همسر اول هیچ چیز تازه و جدیدی ندارد و همه چیز تکراری شده است و حالا پس از سالها زندگی با دوست اول یا همسرتان ، به نظر می آید نفر جدید بهتر از هر کسی شما را می فهمد !


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.