6 روش استفاده از اسطوخودوس که شاید تاکنون نمیدانستید

اسطوخودوس یا همان گل های لاوندر گیاهی پرخاصیت است که سلامت بدن و زیبایی پوست و موی شما را تضمین می‌کند. این گیاه آنقدر آرام بخش است که مثل یک دیازپام قوی با گل گاو زبان رقابت می‌کند، با این گیاه مثل کندر می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید، از آنتی اکسیدان های طبیعی اسطوخودوس هم که دیگر نمی‌توان گذشت.
چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 روش استفاده از اسطوخودوس که شاید تاکنون نمیدانستید

6 راه برای استفاده از اسطوخودوس در طول فصل سرما خوردگی و آنفولانزا

در پس عطر و بوی دلپذیر اسطوخودوس، داروی طبیعی مؤثر و محافظ توانمندی پنهان شده است.

اسطوخدوس که از زمان قدیم استفاده می‌شود، محافظ مهمی در برابر برخی از مرگبارترین بیماری‌های عفونی در تمام دوران بوده است- مانند اپیدمی بزرگی از طاعون در سراسر اروپا در طول قرون وسطی و در قرن هفدهم.

جنبه‌های حفاظتی این گیاه هنگامی که به نظر می‌رسید کارگران دباغی که از روغن اسطوخودوس در تولید استفاده می‌کردند و افرادی که از مزارع اسطوخودوس نگهداری می‌کردند نسبت به این بیماری ایمن هستند، کشف شدند.

اسطوخودوس که در آن زمان ناشناخته بود، باکتری کش استثنایی است و همچنین تولید سلول‌های سفید خون را تحریک می‌کند، در نتیجه دفاعی قوی علیه پاتوژن های (باکتری بیماری زا) مهاجم مضر ایجاد می‌کند.
 
6 روش استفاده از اسطوخودوس که شاید تاکنون نمیدانستید

مبارزه با بیماری‌های عفونی با استفاده از اسطوخودوس

امروزه با خطر ابتلا به آنفولانزای H1N1 (خوکی) و باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک، صرف نظر کردن از واکسیناسیون‌های خطرناک و رفتن به سمت مصرف اسطوخودوس، انتخاب عاقلانه‌ای است. در این مقاله شش روش برای استفاده از روغن وجود دارند که می‌توانند شما را در طول فصل آنفولانزا و بعد از آن سالم نگه دارند.
 
ضدعفونی کننده دست
این روغن حفاظت راحت و قابل حملی را به شما ارائه می‌دهد. در یک بطری ضد نفوذ کوچک، ۱ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا، ۳ قاشق غذا خوری اتانول و ۱۰ قطره  اسطوخدوس را ترکیب کنید. بطری را کاملاً تکان دهید و آزادانه در طول روز از آن استفاده کنید.
 
استعمال مستقیم
نوع درمانی روغن اسطوخودوس می‌تواند بهترین دوست شما در پاییز و زمستان باشد. اگر چندین بار در روز چند قطره روغن اسطوخدوس روی پوست بمالید، سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا، در شرایط مناسب و آماده قرار می‌گیرد.
 
صابون ضد عفونی کننده
دست‌های خود را بطور مرتب بشویید و از یکی از بهترین شیوه‌های بازدارندگی بیماری لذت ببرید. از یک صابون طبیعی باکتریایی، حتی بهتر از آن، استفاده کنید.

در یک بطری مخلوط، ۲۰ قطره روغن اسطوخودوس به هر ۸ اونس (۲۲۶ گرم) صابون مایع خنثی (مانند کاستیل) اضافه کنید. بطری را به شدت تکان دهید تا ترکیب شوند. آن را به دیسپنسر (جا مایع) صابون دست انتقال دهید و مرتب استفاده کنید.
 
ضدعفونی کننده
استفاده از اسانس روغن اسطوخدوس به عنوان یک اسپری ضد عفونی کننده به حفظ محیطی بدون پاتوژن های (باکتری بیماری زا) پرورشی کمک خواهد کرد. ۴۰ قطره روغن را به یک بطری اسپری متوسط اضافه کنید و آن را با ۲ فنجان آب پر کنید.

بطری را قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید و با دست باز بر روی پیشخوان آشپزخانه، صندلی توالت، دسته و دکمه‌های تلفن و سطوح دیگری که تماس زیادی با آن‌ها دارید، اسپری کنید.
 
بهسازی هوا
این امر اقدامی ساده است که بیماری عفونی در خانه و یا در دفتر کار را به حداقل می‌رساند. چند قطره روغن اسانس اسطوخدوس را در ظرفی از آب جوش بریزید یا از یک نبولایزر (بخور سرد) استفاده کنید.

به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا در آب پخش شود. با این روش، هوا به طور طبیعی ضد عفونی می‌شود و سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.
 
6 روش استفاده از اسطوخودوس که شاید تاکنون نمیدانستید

علاوه بر این، در قسمت پایین، طرز تطبیق مخلوطی است که گفته می‌شود توسط سارقان قبر در طول دوران مرگ سیاه در اواسط قرن چهاردهم استفاده می‌شده است.

این ترکیب، خواص گند زدا، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد عفونی دارد. این روغن باعث تحریک سیستم ایمنی، گردش خون و تنفسی می‌شود و محافظی قوی در برابر گلو درد، آنفلوآنزا، سرماخوردگی، سینه پهلو و برونشیت ایجاد می‌کند.

موارد زیر را در یک بطری شیشه‌ای تیره ترکیب کنید:

۴۵ قطره اسانس گل میخک

۳۵قطره اسانس لیمو

۲۵قطره روغن اسانس اکالیپتوس

۲۰قطره روغن اسانس دارچین

۱۵قطره اسانس اسطوخودوس

۱۰قطره روغن اسانس رزماری

برای کسب نهایت قدرت و ایمنی، فقط از روغنهای اسانس ارگانیک استفاده کنید. مخلوط باید قبل از استعمال رقیق شود- شش تا هشت قطره در هر اونس (۲۸ گرم) روغن حامل، مانند بادام، هسته زردآلو، زیتون یا جوجوبا. روغن رقیق شده را می‌توان چند بار در روز برای حمایت از سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری، به پاها و عضلات دردناک و آسیب دیده ماساژ دهید یا به آرامی بر روی پوست بمالید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما