درمان آنفولانزا با داروهای خانگی

سرماخوردگی و آنفولانزا از رایج‌ترین بیماری‌های فصل زمستان هستند. روش‌های درمان خانگی آنفولانزا می‌توانند به تسکین علائم و کوتاه کردن مدت زمان ابتلا به این بیماری کمک کنند.
جمعه، 15 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان آنفولانزا با داروهای خانگی

شناسایی علائم آنفلوانزا

قبل از درمان هر گونه بیماری اول باید از ماهیت آن باخبر بود؛ به طور مثال برخی، از سرماخوردگی‌ها به نحوی است که انسان فکر می‌کند به آنفلوانزا دچار شده است. در گام اول برای مبارزه با این بیماری اول باید آن را به خوبی شناسایی کرد. آنفولانزا علائمی شبیه به سرما خوردگی دارد، اما کسی که به این بیماری دچار شود به مراتب با مشکلات و علائم بسیار شدیدتری روبه‌رو خواهد شد.

علاوه بر این آنفولانزا ممکن است، دو الی سه هفته به طول انجامد که چنین زمانی در سرماخوردی کمتر از یک هفته است. از جمله علائم مشهود و معروف بیماری آنفولانزا عبارتند از: سرفه‌های بسیار شدید، گلو درد و خستگی زیاد، داشتن تب بالای ۳۸ درجه سانتی گراد، سردرد به همراه درد بدن، آلوده شدن بینی به خاطر ترشح مخاط زیاد، خستگی و ضعف به همراه عرق زیاد، تنگی نفس، از دست دادن اشتها، داشتن حالت تهوع، استفراغ و اسهال که مورد اسهال در کودکان بیشتر شایع است.

از آنجایی که علائم سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار شبیه به هم است، این امر ممکن است؛ درشناسایی بیماری افراد را به اشتباه بیاندازد. از یاد نبرید که علائم سرماخوردگی معمولا از الگو‌های قابل پیش بینی تبعیت می‌کنند و پس از آن که به اوج خود می‌رسند، خیلی زود علائم آن محو می‌شوند.

علائم سرماخوردگی عبارتند از: سرفه خفیف، درجه حرارت پایین بدن، که اغلب بدون تب است، داشتن درد خفیف در بدن و سر، آلوده شدن بینی به خاطر ترشح زیاد مخاط، احساس خارش در ناحیه گلو، عطسه کردن، اشک آلود شدن چشم‌ها، احساس ضعف و خستگی خفیف می‌تواند از علائم بارز سرماخوردگی باشد که معمولا کمتر از یک هفته به طول می‌انجامد.2
 

6 داروی آنفولانزای خانگی با طعم‌های متفاوت

این روزها به دلیل نامتعادل بودن شرایط آب و هوایی بیشتر افراد درگیر آنفولانزا هستند ، بنابراین بهترین زمان برای اطمینان از آن که همه‌ی اعضای خانواده‌تان یک سیستم ایمنی قوی دارند، همین حالاست. ۶ شات زیر از مواد غذایی کاملی درست شده‌اند که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند تا به طور طبیعی با آنفولانزا و سرماخوردگی مقابله کند.

درمان آنفولانزا با داروهای خانگی
 
سرکه‌ی سیب
سرکه‌ی شربت سیب، یک نوع سرکه است که از شربت سیب درست می‌شود. این شات حاوی بتاکاروتن است که با توجه به مایوکلینیک دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است، آسیب‌های وارده به وسیله‌ی رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و در مقابل به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کند.

دستور شات: ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب را با ۲ قاشق غذاخوری آب تصفیه‌شده مخلوط کنید. معده‌تان را ناراحت می‌کند؟ ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با یک لیوان ۸ اونسی آب سرد مخلوط کنید تا رقیق شود. می‌توانید برای شیرین کردن آن مقداری عسل نیز اضافه نمایید.
 
 سبز
سبزیجات برگ‌دار سبز مانند کلم کیل، اسفناج و جعفری، مقدار زیادی مواد مغذی مانند منیزیم، فولات و ویتامین B6 فراهم می‌کنند. این مواد مغذی حیاتی، نقش مهمی در سلامت مطلوب سیستم ایمنی ایفا می‌کنند.

دستور شات: چند سبزی برگ‌دار را در آبمیوه‌گیری‌تان بریزید و از آن لذت ببرید. اگر نمی‌توانید طعم سبزیجات تنها را تحمل کنید، یک سیب نیز در آبمیوه‌گیری بیندازید تا شیرینی طبیعی به آن بدهد.
 
 کبد کاد
روغن کبد کاد تخمیرشده، یک ماده‌ی غذایی خام و تخمیرشده به‌صورت سنتی است. مقدار ویتامین A آن در هر واحد وزن از هر ماده‌ی غذایی متداول دیگری بیشتر است و یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد. این ماده‌ی غذایی باارزش به تنظیم و بهبود عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند.

دستور شات: روغن کبد تخمیرشده در دو نوع موجود است. شما می‌توانید از نوع مایع آن استفاده کنید و آن را به صورت روزانه مصرف نمایید یا می‌توانید آن را به صورت کپسول خریداری نمایید.

درمان آنفولانزا با داروهای خانگی
 
بلوبری
بلوبری در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزیجات، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد و حاوی فیتوکمیکال‌های قدرتمندی است که باعث رنگ آبی تیره‌ی این میوه می‌شوند. یک مطالعه‌ی جدید توسط دانشگاه اورگان دریافت که pterostilbene موجود در بلوبری هنگامی که با ویتامین D ترکیب شود، می‌تواند توانایی بدن را برای دفع امراض افزایش دهد.

دستور شات: یک مشت بلوبری را آب بگیرید و از این نوشیدنی ترش و شیرین لذت ببرید. اگر آبمیوه‌گیری ندارید یا دوست ندارید آنها را آب بگیرید، فقط کافی است مصرف بلوبری‌تان را افزایش دهید.
 
 هویج
هویج‌ها یک منبع عالی از بتاکاروتن هستند. یکی از نقش‌های اصلی بتاکاروتن، حمایت از غشای مخاطی بدن است که دستگاه‌های تنفسی و روده‌ای را می‌پوشاند. یک پوشش قوی، وارد شدن باکتری‌ها به درون جریان خون و بیمار شدن شما را دشوار می‌سازد.

دستور شات: یک مشت هویج را آب بگیرید و نوش جان کنید. آبمیوه‌گیری ندارید؟ سعی کنید هویج را در برنامه‌ی غذایی هفتگی‌تان جای دهید.

درمان آنفولانزا با داروهای خانگی
 
قطره لیمو و زنجبیل
لیمو و زنجبیل در کنار هم، یک قدرت دوگانه دارند. این زوج نه تنها به خاطر محتوای ویتامین C لیمو به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند بلکه به همراه هم از بیماری‌های آتی نیز جلوگیری می‌نمایند. خواص ضدالتهابی آب لیمو، گلودرد و غشاهای تحریک‌شده را تسکین می‌دهد، در حالی که زنجبیل به پاکسازی سیستم بدن شما کمک می‌کند.

دستور شات: ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه‌ گرفته‌شده را به ۳ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. مقداری زنجبیل را رنده کنید یا آب بگیرید و از این معجون فوق‌العاده لذت ببرید. بجای مصرف آن به این شیوه می‌توانید یک لیوان لیموناد خانگی درست کنید و فقط مقداری زنجبیل به آن اضافه نمایید.1
 

چه افرادی باید فورا به پزشک مراجعه کنند؟

اگر در معرض خطر بالای عوارض ناشی از آنفلوآنزا هستید به محض بروز علائم با پزشک تماس بگیرید. این گروه های پر خطر شامل موارد زیر است:

افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند.

خانم هایی که باردار هستند و یا حداکثر دو هفته پیش زایمان کرده اند.

سالمندان بالای 65 سال

کودکان کمتر از 5 سال (به ویژه زیر دو سال)

افرادی که دارای بیماری مزمن مانند بیماری های قلبی و ریوی هستند.3

پینوشتها
1.www.rastineh.com
2.www.fardanews.com
3.www.farzand.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.