معرفی نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان (بخش دوم)‏

در بخش پیشین در خصوص نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان مناسب برای مدل سازی در سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه ای ‏صحبت کردیم در این مقاله به ادامه بحث می پردازیم.‏
دوشنبه، 26 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان (بخش دوم)‏
در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان مناسب برای فایلهای STL و برش می پردازیم.
 

نمایش / بررسی / ویرایش/ تعمیر فایلهای STL


در حین ساخت شئ سه بعدی خود جهت تکمیل مراحل به نرم افزاری برای نمایش، بررسی، ویرایش یا ترمیم فایلهای STL نیاز دارید. نرم افزارهایی که در این بخش خواهید دید در پردازش فایل STL مفید خواهند بود.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان در زمینه فایلهای STL برای افراد مبتدی

نرم افزار ‎3D-Tool Free Viewer

یکی از نرم افزارهای عالی برای افراد مبتدی به حساب می آید چرا که دارای رابط کاربری بسیار ساده است که به همه حتی افرادی که دانش و اطلاعاتی در خصوص CAD ندارند اجازه مشاهده مدل ها و تمرکز بر روی جزئیات را می دهد. نماها از هر زاویه می توانند به صورت تصویر چاپ یا ذخیره شوند.

این  نرم افزار جهت باز کردن و مشاهده فایل های STL از جمله فایلهای 3D-tool با فرمت اصلی (EXE/DDD) طراحی شده است. همچنین از ویژگی های مشابه با 3D-tool مقدماتی و پیشرفته مانند اندازه گیری، نشانه گذاری و غیره برخوردار می باشد.

این نرم افزار برای شما امکان تجسم، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری و علامت گذاری پروژه های کدتان (CAD) را فراهم می سازد. با این حال توانایی ذخیره تغییرات یا نشانه گذاری فایلها را در اختیارتان قرار نمی دهد، برای این کار لازم است نسخه پولی آن را تهیه کنید.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان در زمینه فایلهای STL برای افراد با سطح مهارت متوسط

نرم افزار MakePrintable

این نرم افزار تمام آنچه برای شروع به کار با تعمیر مش (mesh) نیاز است را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این نرم افزار به شما امکان می دهد تا 10 تعمیر و با حداکثر اندازه بارگذاری فایل 25 مگابایتی را انجام دهیداین نرم افزار به شما امکان می دهد تا 10 تعمیر و با حداکثر اندازه بارگذاری فایل 25 مگابایتی را انجام دهید. همچنین مجهز به ابزار تجزیه و تحلیل و تعمیرات مختلف از جمله برعکس شدن وجه یا سطوح (flipped faces‎) و غیره است.

نوعی سرویس تعمیر مش مبتنی بر وب است که متداول ترین خطاهای مش را آنالیز، اعتبار سنجی و تعمیر می کند. دارای پلاگین هایی است که به آسانی به نرم افزارهای Blender و Sketchup متصل می شوند.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان در زمینه فایلهای STL برای افراد حرفه ای

نرم افزار MeshLab

یک سیستم پیشرفته و منبع باز بوده که برای پردازش و ویرایش مشهای مثلثی سه بعدی طراحی شده است و به شما اجازه می دهد تا بخشی از مدل سه بعدی خود را حذف کرده، دو مدل را در هم ادغام نموده و منافذ را تعمیر کنید.

این نرم افزار مجموعه ای از ابزارهای ویرایش، پاک کردن، بهبود، بازبینی، ارائه، ایجاد بافت و تبدیل مش را نیز فراهم می سازد. همچنین ویژگی هایی برای پردازش داده های خام تولید شده توسط قابلیت tool / devices دیجیتالی سازی سه بعدی و آماده سازی مدل های چاپ سه بعدی ارائه می دهد.

چنانچه احساس می کنید که به تغییر مدل چاپ سه بعدی خود یا انجام برخی تعمیرات نیاز دارید، این نرم افزار گزینه مناسبی برای شما است.
 
نرم افزار Meshmixer

برای افراد متخصص که به یک نرم افزار پیشرفته چاپ سه بعدی نیاز دارند، این نرم افزار گزینه ای عالی به حساب آمده به طوری که مجهز به ویژگی های قدرتمندی است که به شما امکان مشاهده، بررسی، ویرایش و تعمیر فایلهای STL را می دهد.

همچنین در تشخیص مشکلات احتمالی و بر طرف ساختن خودکار آنها مفید است. این نرم افزار به ویژگی های پر کردن حفره، پل زدن، تعمیر خودکار و غیره مجهز است.
 

بهترین برنامه های اسلایسر رایگان


برش آخرین مرحله به هنگام پردازش یک فایل برای چاپ سه بعدی است. در این مرحله فایل STL یا OBJ به یک  G-Code وارد می شود.

G-Code در اصل یک سند متنی است که فهرستی از دستورات را برای چاپگر سه بعدی به منظور خواندن و دنبال کردن آنها در خود دارد.

چنانچه به دنبال یک نرم افزار اسلایسر STL هستید برنامه های زیر را از دست ندهید.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان در زمینه برش برای افراد مبتدی

نرم افزار Cura

نرم افزار Ultimaker Cura یک نرم افزار اسلایسر سه بعدی کاربرپسند است و از جمله ساده ترین برنامه ها برای برش به حساب می آید. در واقع افراد مبتدی می توانند بلافاصله کار با آن را شروع کنند. علاوه بر آن، از فرمت های مختلف فایلی از جمله فرمت STL، OBJ یا 3MF پشتیبانی می کند.

بایستی با چاپگر سه بعدی خود به هنگام تنظیم آن برای Cura آشنا باشید. در صورتی که به تک تک جزئیات دستگاه خود واقف باشید، این کار مشکل نخواهد بود. پس از تنظیم اکنون قادر خواهید بود مدل خود را به این نرم افزار وارد سازید.
 
نرم افزار Astroprint

این نرم افزار رایگان است اما در صورت تمایل به در اختیار داشتن ویژگی های اضافی باید برای آن هزینه کنید. نکته خوب در مورد این برنامه آن است که بسیار آسان تنظیم می شود. کل فرایند بسیار ساده است و کارایی و اجزای آن برای افراد مبتدی بی دردسر خواهد بود.

این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که به راحتی قابل استفاده بوده و درک کامل آن برای افراد تازه کار امکان پذیر می باشد. رابط گرافیکی نرم افزار Astroprint به صورت رنگی و زیباست و براحتی می توان آن را مدیریت کرد.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان در زمینه برش برای افراد با سطح مهارت متوسط

نرم افزار Repetier

چنانچه آماده ارتقاء سطح تجربه برش سه بعدی خود هستید، اما می خواهید در یک چارچوب منبع باز باقی بمانید، این نرم افزار گزینه ای عالی به حساب می آید به طوری که در انجمن RepRap نرم افزار منتخب می باشد.

این نرم افزار برش، منبع باز و رایگان است و یک برنامه کاربردی گسترده جدای از برش را ارائه می دهد.

نرم افزار Repetier به شما اجازه می دهد تا یک یا چند مدل سه بعدی را وارد کنید. همچنین امکان برش صفحه با برشهای مختلف و بهینه سازی تنظیمات را فراهم می سازد.

نرم افزار KISSlicer

نرم افزاری قدرتمند با کاربرد آسان است و می تواند بر روی سیستم عامل های مختلف ویندوز، مک و لینوکس کار کند. سرعت و دقت چاپ را افزایش داده و همین امر از آن گزینه ای عالی برای افراد تازه کار می سازد.

این نرم افزار دقت را مورد هدف قرار داده و بر جنبه فنی چاپ سه بعدی تمرکز دارد. این امر به شما کمک کرده به کار با انواع مواد مختلف، انواع مختلف چاپگر، سبک های مختلف چاپ و توپولوژی های مش ادامه دهید.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان در زمینه برش برای افراد حرفه ای

نرم افزار Slic3r

این نرم افزار سه بعدی اسلایسر ابزاری عالی برای تبدیل مدل دیجیتال سه بعدی شما به کد gcode یا دستورالعمل چاپ برای چاپگر سه بعدی به حساب می آید.

مهمتر از همه آنکه سریع کار می کند و در واقع می تواند یک g-code را 100 برابر سریعتر از skeinforge انجام دهد. دارای اکسترودرهای متعدد، استراتژی های خنک کننده هوشمند به منظور تنظیم سرعت فن و لایه بندی میکرو است که به شما امکان می دهد در وقت خود صرفه جویی کرده و دقت را افزایش دهید.
 
 نرم افزار Octoprint

یکی از نرم افزارهای برش سه بعدی پیشرفته است که به شما امکان می دهد کار چاپ سه بعدی را در مرورگر خود کنترل کنید. به این ترتیب حتی اگر از آن دور باشید، دارای امکان کنترل و نظارت کامل بر کار خود هستید.

این نرم افزار مجهز به فید وب کم است که می توانید از راه دور چاپگر را مشاهده کرده و بازخورد مداوم در مورد پیشرفت کار داشته باشیداین نرم افزار مجهز به فید وب کم است که می توانید از راه دور چاپگر را مشاهده کرده و بازخورد مداوم در مورد پیشرفت کار داشته باشید. علاوه بر آن می توانید هر زمان که بخواهید کار چاپ جاری را شروع، متوقف یا به حالت مکث قرار دهید و تمام مدت کنترل کاملی بر روی کار داشته باشید.
 
 
منبع: allthat3d


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما