معرفی نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان‏ (بخش اول)‏

گاهی اوقات می توان بهترین نرم افزارهای چاپ سه بعدی را بدون پرداخت هزینه تهیه نمود. نرم افزارهای رایگان چاپ سه بعدی به ‏شما کمک می کنند تا بدون صرف هزینه، طراحی و برش اشیاء مور نظر خود را انجام دهید.‏
شنبه، 24 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان‏ (بخش اول)‏
نرم افزار چاپ سه بعدی رایگان، برنامه ای است که به شما کمک می کند تا فایلهای STL خود را برای ساخت یک شئ چاپی سه بعدی بدون صرف هزینه طراحی کرده، برش زده یا مورد پردازش قرار دهید.

آیا می دانید که می توانید اشیاء مورد نظر خود را با استفاده از چاپ سه بعدی تولید کنید بدون آنکه مجبور به پرداخت مبلغی برای خرید نرم افزار مربوطه جهت پردازش پروژه چاپ سه بعدی خود باشید؟ بله تعداد زیادی نرم افزار چاپ سه بعدی وجود دارد که می توانید از آنها برای کارهای خود استفاده کنید.

چنانچه به دنبال بهترین نرم افزارهای رایگان چاپ سه بعدی هستید این مطلب را از دست ندهید.
 

نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی

مدل سازی نخستین مرحله از چاپ سه بعدی به حساب می آید. یک نرم افزار طراحی سه بعدی رایگان به شما کمک می کند تا شئ مورد نظر خود را به صورت چاپ سه بعدی بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی تهیه کنید. بهتر است بدانید که نرم افزاری که استفاده می کنید بر روی طراحی شما تأثیر خواهد گذاشت و سطح تجربه تان نیز ممکن است در این امر دخیل باشد.

بنابراین در این بخش نرم افزارهای طراحی رایگان چاپ سه بعدی را بر اساس مهارت دسته بندی می کنیم. چنانچه سطح مهارت شما در این زمینه پایین یا در حد مبتدی، متوسط یا بالا و حرفه ای است، مطابق با سطح تجربه خود یکی از این نرم افزارها را انتخاب نمایید.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان برای افراد مبتدی

نرم افزار Tinker CAD
یک برنامه کاربردی ساده طراحی چاپ سه بعدی است که به صورت آنلاین بوده و برای همه از جمله طراحان، معلمان و کودکان کاربرد دارد. این برنامه برای افراد تازه کار مفید بوده و کار با آن آسان می باشد.

بنابراین یادگیری این نرم افزار کار سختی نخواهد بود و در واقع یکی از ساده ترین نرم افزارهای رایگان مدل سازی سه بعدی برای چاپ سه بعدی به شمار می رود. برای کار با آن جهت ساخت مدل های بسیار جذاب سه بعدی نیازی به داشتن تجربه در طراحی نیست.
 
نرم افزار 3D Slash
یکی دیگر از نرم افزارهای مدل سازی رایگان با کاربرد آسان است. این ابزار در واقع برای افراد غیر حرفه ای در طراحی و کودکانی که مایل به ایجاد اشیاء سه بعدی هستند بسیار مناسب می باشد.

کار با این نرم افزار آسان بوده و نیازی به آموزش خاصی ندارد. نرم افزار 3D Slash دارای رابط کاربری منحصر به فرد و ساده ای است و از ابزارهای پایه ای برای بازسازی و غیره برخوردار می باشد. همچنین به شما امکان می دهد از ابزارها، تصاویر و متون موجود در مدل خود استفاده کنید.
 
نرم افزار Sculptris
یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان مدل سازی سه بعدی است که بسیار ساده و پرکاربرد می باشد. در واقع همه می توانند آن را انتخاب نمایند حتی اگر هیچ دانش قبلی از این فناوری نداشته باشند.

Sculptris در مقایسه با اکثر نرم افزارهای مدل سازی بسیار سبک بوده به این دلیل که نیازی به نصب ندارد. هرچند کار با آن بسیار ساده است اما برای تمرین نیاز به زمان دارید چرا که برای ایجاد یک قطعه عالی تلاش زیادی بایستی انجام دهید.
 

نرم افزارهای  چاپ سه بعدی رایگان برای افراد با سطح مهارت متوسط

نرم افزار SketchUp
یک نرم افزار رایگان مدل سازی سه بعدی و کاربر پسند است که به شما امکان می دهد برای بدست آوردن طراحی مورد نظر خود خطوط و شکلهایی را ترسیم نمایید. همچنین این امکان را فراهم می سازد به منظور پیاده سازی تصورات خود به شکل سه بعدی بتوانید از امکانات کپی، کشش، جابجایی، چرخش و رنگ آمیزی استفاده کنید. این نرم افزار مدل سازی ساده و کار با آن بسیار راحت است.

این نرم افزار رایگان راهی ساده برای ترسیم سه بعدی است و به راحتی می تواند در مرورگرهای مدرن موجود در تمام سیستم های عامل قابل دسترس باشد. دارای هیچ نسخه ای نیست، بنابراین همیشه سریعترین و بروزترین آن را در اختیار خواهید داشت.
 
نرم افزار Fusion 360
این نرم افزار سه بعدی برای دانشجویان، مربیان و مؤسسات علمی و دانشگاهی طراحی شده است و کامپیوترهای مک و کامپیوترهای شخصی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.
برای استفاده از آن بایستی یک حساب Autodesk ایجاد کنیدبرای استفاده از آن بایستی یک حساب Autodesk ایجاد کنید. همچنین باید در برنامه ثبت نام کرده و آن را دانلود نمایید. پس از این کار می توانید به سرعت طراحی مدل سه بعدی خود را آغاز کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار می توانید در کمتر از دو ساعت به بررسی مفاهیم اصلی آن بپردازید.

این نرم افزار برای افراد مبتدی یا حتی کاربران پیشرفته بسیار مفید خواهد بود. همچنین فیلم های آموزشی وجود دارد که به شما در آماده سازی پروژهای کلاسی یا کسب مهارت کمک می کنند.
 
نرم افزار FreeCAD
یک نرم افزار رایگان سه بعدی بوده که در وحله نخست به منظور طراحی اشیاء واقعی با هر اندازه ای ساخته شده است. مدل سازی پارامتری آن به شما اجازه می دهد با بازگشت به تاریخچه مدل خود و تغییر پارامترهای آن به راحتی طرح خود را اصلاح نمایید.

این نرم افزار برای کاربران خانگی بسیار مفید است زیرا دارای انجمن هایی است که می توان از آنها کمک گرفت. اما برای افرادی که دوست دارند کار خود را به تنهایی انجام دهند یا بسیار خجالتی هستند و نمی توانند با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، ممکن است چندان مفید و مؤثر نباشد.
این نرم افزار همچنین برای کاربران با تجربه CAD مفید بوده و اگر با نرم افزار مدل سازی BIM یا CAD آشنایی دارید ابزار مشابهی در آن خواهید یافت.
 

نرم افزارهای چاپ سه بعدی رایگان برای افراد حرفه ای

نرم افزار Blender
یک نرم افزار سه بعدی رایگان و منبع باز است که از مدل سازی، انیمیشن، شبیه سازی، آهنگ سازی و غیره پشتیبانی می کند. همچنین به ویرایش فیلم و ساخت بازی کمک می کند.

این نرم افزار به طور کلی مناسب طراحی، مدل سازی و مجسمه سازی است برای انجام کار به ابزارهای بسیار مفیدی مجهز می باشد. یکی از بهترین نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی برای چاپ سه بعدی به حساب می آید.
 
نرم افزار Onshape
یک نرم افزار مدل سازی پارامتری پیشرفته است که کار با آن ساده و راحت می باشد. با این نرم افزار نیازی به هیچگونه دانلود، نصب، مجوز و بسته سرویس نخواهید داشت و هیچ مشکل سازگاری در آن وجود ندارد. می توانید آخرین نسخه آن را در هر زمان و هر کجا دریافت کنید.
همچنین می توانید کنترل کاملی از داده های خود داشته باشیدهمچنین می توانید کنترل کاملی از داده های خود داشته باشید. علاوه بر آن می توانید مزایای دسترسی را کنترل و نظارت کرده و ببینید چه کسی، چه زمان و چه چیزی را تغییر داده است.

این نرم افزار رایگان از پشتیبانی شگفت انگیزی برخوردار است و می توانید از طریق کارشناسان CAD بصورت آنلاین و نامحدود کمک بگیرید.
ادامه دارد...


منبع: allthat3d


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.