نحوه خرید سهام از نظر قانونی

امروزه ، اقتصادهای جهانی با جریان پول الکترونیکی و معاملات از راه دور دیجیتالی شده اند. این به ما طیف گسترده ای از ابزارهایی را که ایجاد سود می کنند ، از جمله فرصت های سرمایه گذاری را ارائه می دهد.
سه‌شنبه، 27 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
نحوه خرید سهام از نظر قانونی
در گذشته، برای تجارت اوراق بهادار مادی ، شما می بایست سهام یا اوراق قرضه را بصورت فیزیکی مبادله می کردید. اکنون ، همه آنچه شما نیاز دارید، یک رایانه است.معاملات بورس یک روشی مکتبی-قدیمی است که تحت دوره دیجیتال دستخوش تغییر قرار گرفته است. امروزه ، هر کسی می تواند از طریق یک کارگزار مانند fxtm cfd به بازار بین المللی دسترسی پیدا کند و سهام شرکت های معروف را خریداری نماید. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و پتانسیل بسیار زیاد است. شانزده بورس اوراق بهادار در کره زمین وجود دارد و کل سرمایه بازار آنها از یک تریلیون دلار فراتر رفته است. از همه مهمتر، واسطه های معتبر اطمینان دارند که تجارت شما به صورت قانونی انجام می شود.
 

مبانی تجارت سهام

سهام با هدف جذب سرمایه گذار توسط شرکت ها صادر می شود. طرفهایی که سهام خریداری می کنند بسته به استراتژی متعاقب خود ه عنوان معامله گر یا سرمایه گذار شناخته می شوند. ضمن سود قبلی حاصل از خرید و فروش کوتاه مدت ، سرمایه گذاران دید وسیع تری دارند. آنها دارایی های خود را برای مدت طولانی نگه می دارند ، و حتی ممکن است آنها را به عنوان میراثی برای آیندگان قرار دهند.هر خریدار سهام، یک سهامدار می شود. این بدان معناست که آنها در واقع صاحب یک درصد از مشاغل هستند (حتی اگر فقط کسری باشد). آنها از سود سهام منظم برخوردار می شوند. راه دوم برای بدست آوردن سود، فروش سهام پس از بالا رفتن ارزش آن است. از این نظر ، منطق با تجارت فارکس تفاوت چندانی ندارد- شما کم خرید می کنید و زیاد می فروشید.از طرف دیگر ، روند نزولی نیز می تواند موجب سودآوری شود. در این حالت ، شما قبل از سقوط قیمت ها، فروش کوتاه مدت دارید. به عنوان مثال ، این کاری است که سهامداران فولکس واگن در اواسط سال 2020 حین همه گیری کروناویروس انجام دادند. قبل از اینکه اخبار ورشکستگی کارخانه در سراسر اروپا پخش شود و باعث سقوط قیمت سهام شود ، سهام خود را فروختند.

انتخاب سهام مناسب برای تجارت بسیار حیاتی است. سرمایه گذاران عموماً به شرکتهای تحصیل شده با سابقه سودآوری خوب و ثبات قیمت توجه می کنند، زیرا آنها با ثبات تر به نظر می رسند. امروزه رشد و توسعه نیز تقاضای زیادی دارد ، زیرا اینها به عملکرد غول های فناوری گره خورده اند. چنانچه سهام خود را از فیس بوک یا اپل خریداری کنید ، می دانید که بسیار بعید به نظر می رسد که این شرکتها با شکست مواجه شوند. در حقیقت، وسواس جدید ما ، تنها فناوری در حال بسط و توسعه است.    


اهمیت بازارهای سهام

تاثیرات احتمالی تغییرات بازار سهام در سراسر جهان را نباید دست کم گرفت؛ و آنها می توانند سخت باشند. فقط به بحران های ناشی از روند نزولی نامطلوب که منجر به رکود اقتصادی در ایالات متحده می شود ، بیندیشید.از آنجایی که اقتصادهای ملی به دلیل جهانی شدن به طور فزاینده ای به یکدیگر مرتبط می باشند، غیرممکن است که سقوط بازار به طور کامل در یک کشور ایزوله گردد. این بازار نه تنها به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند زندگی مردم در قاره های مختلف را تغییر دهد، بلکه یک عنصر اساسی برای اقتصاد بازار آزاد نیز می باشد.معاملات سهام برای همه قابل دسترسی است. از این رو ، این امر امکان دسترسی دموکراتیک به داد و ستد و مبادله سرمایه را فراهم می نماید. در عین حال ، مجریان و افراد سازمانی برای کسب سود باید از همین قوانین پیروی نمایند.

نحوه خرید سهام از نظر قانونی
 

انواع تجارت قانونی

سهام بصورت قانونی از طریق یک کارگزار محلی خریداری می شوند. اطمینان حاصل نمایید که این شرکت برای فعالیت در منطقه ایران ثبت شده و دارای مجوز رسمی باشد.همچنین بررسی اینکه عملکرد آن توسط یک هیئت کنترل نظارت شود ، بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال ، این امر می تواند توسط CySEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس) صورت پذیرد.در مرحله بعد ، با پر کردن فرم ساده در وب سایت کارگزار ، یک حساب نمایشی را ثبت کنید.در این صورت شما مجاز می باشید که جزئیاتی را وارد کنید که قفل نرم افزار را باز کند. در بیشتر اوقات ، تجارت دیجیتال از طریق MetaTrader انجام می شود. پس از اطمینان خاطر ، به یک حساب کاربری موجود بروید. اکنون پول واقعی می تواند واریز شود و برای تجارت سهام مورد استفاده قرار گیرد.همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، معامله گران سهام خود را خیلی زودتر از سرمایه گذاران می فروشند. اینکه یک تجارت سودآور است یا نه، به پویایی قیمت بستگی دارد. برای مشخص کردن لحظه ایده آل ، لازم است وضعیت را از نزدیک کنترل کنید ، و از ابزارهای تجزیه و تحلیل خودکار استفاده نمایید. خوشبختانه ، دلال های مدرن مشتریان خود را با استفاده از چنین مساعدتهایی تجهیز می نمایند. همچنین دریافت مطالب آموزشی فراگیر امکان پذیر می باشد. راهنمایی متخصص در مورد ابزارهای مالی 24/7 در دسترس می باشد.در اینجا دو دوره عملیات متداول وجود دارد. شما ممکن است در موارد زیر درگیر شوید:
معاملات فعال
( 10+ معامله در هر ماه) ،
یا تجارت روزانه
(موقعیت ها یا روش هایی که در آنها سهام میتوانند سود به همراه داشته باشند. شما می توانید خود سهام را معامله کنید یا مشتقات شناخته شده بعنوان CFD ها را انتخاب کنید. در مورد اخیر، معامله گران و بازرگانان به دنبال بهره مندی از تغییرات بازار در روز بعد ، ساعت بعد یا حتی دقیقه بعد می باشند. با کارگزاران معتبر و مشهور، تجارت سهام در ایران کاملاً قانونی است. علاوه بر این ، پتانسیل سود آن چشمگیر است. معاملات فعال ( 10+ معامله در هر ماه) ، یا تجارت روزانه (موقعیت ها یا روش هایی که در آنها سهام میتوانند سود به همراه داشته باشند. شما می توانید خود سهام را معامله کنید یا مشتقات شناخته شده بعنوان CFD ها را انتخاب کنید. در مورد اخیر، معامله گران و بازرگانان به دنبال بهره مندی از تغییرات بازار در روز بعد ، ساعت بعد یا حتی دقیقه بعد می باشند. با کارگزاران معتبر و مشهور، تجارت سهام در ایران کاملاً قانونی است. علاوه بر این ، پتانسیل سود آن چشمگیر است.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما