‏ سؤال روز شصت و چهارم تولد

آیا واکسینه کردن فرزندم همزمان به تعداد زیاد برای او ضرر دارد؟

بعضی والدین نگران زیاد بودن تعداد واکسن در یک مرتبه مراجعه برای نوزادان خود هستند. در این مقاله این موضوع را مورد بررسی ‏قرار می دهیم. ‏
چهارشنبه، 29 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا واکسینه کردن فرزندم همزمان به تعداد زیاد برای او ضرر دارد؟
نوزادان از سیستم ایمنی قوی تری از آنچه تصور می کنید برخوردارند و می توانند میکروبهای به مراتب بیشتر از آنچه از طریق واکسن دریافت می کنند را تحمل کنند. در حقیقت میزان میکروب های درون واکسن تنها درصد کمی از میکروبهایی است که سیستم ایمنی بدن نوزاد هر روزه با آنها مقابله می کند.
 
گاهی اوقات، کودکان ممکن است واکنش هایی مانند تب خفیف یا بثورات پوستی را نسبت به واکسن از خود نشان دهند. اما خطر بروز واکنش های جدی در مقایسه با خطرات سلامتی مرتبط با بیماری های غالباً جدی که این واکسن ها از ابتلاء به آنها جلوگیری می کنند بمراتب کمتر است و معمولاً اتفاق نمی افتد چرا که کودک چندین واکسن را به طور همزمان دریافت کرده است.
 
ملاحظات و تحقیقات زیادی در خصوص برنامه ایمن سازی یا واکسیناسیونی که اکثر پزشکان از آن استفاده می کنند انجام شده و بارها و بارها بی خطری آنها به اثبات رسیده است. با این وجود، بعضی از والدین تصمیم می گیرند از برنامه های جایگزین (واکسن های پراکنده یا با فاصله) استفاده کنند، زیرا نگران تعداد واکسن هایی هستند که نوزادان در هر مرتبه معاینه دوره ای دریافت می کنند. این امر در واقع بیشتر باعث بیمار شدن کودک می شود. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از نوزادانی که تحت برنامه ایمن سازی جایگزین قرار دارند هرگز تمام واکسن های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.
 
به علاوه، برنامه های جایگزین می تواند یک دردسر واقعی به حساب آید. فاصله گذاری میان واکسن ها با مراجعات بیشتر به پزشک بدان معنا خواهد بود که شما باید کودک خود را بیشتر نزد پزشک برده  و کودک باید اغلب اوقات واکسن دریافت کند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.