‏ سؤال شصت و ششم روز تولد

ایمنی ایجاد شده ناشی از دریافت واکسن تا چه مدت دوام می آورد؟

دریافت واکسن بدن فرد را در برابر بعضی بیماری ها مصون می دارد که این مصونیت می تواند مادام العمر باشد و یا برای مدت زمان ‏مشخصی دوام آورد. نکات بیشتر را در این مقاله بیابید. ‏
چهارشنبه، 29 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایمنی ایجاد شده ناشی از دریافت واکسن تا چه مدت دوام می آورد؟
چند واکسن مانند دو مورد برای سرخک یا مجموعه واکسن های هپاتیت B وجود داشته که ممکن است شما را مادام العمر از ابتلاء به این بیماریها مصون بدارند. برخی دیگر مانند کزاز سالها دوام می آورند اما برای ادامه روند محافظت در برابر بیماری به تزریق های دوره ای (یادآور) نیاز است.
 
واکسن سیاه سرفه نیز ایمنی مادام العمر ایجاد نمی کند و این امر ممکن است یکی از دلایلی باشد که شیوع آن هنوز هم رخ می دهد. سیاه سرفه مشکل جدی برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان ایجاد نمی کند، اما می تواند برای نوزادان و خردسالان مشکل ساز باشد. به همین دلیل نوجوانان و بزرگسالان واکسن یادآور سیاه سرفه را همراه با واکسن یادآور کزاز و دیفتری (Tdap) دریافت می کنند که خود گام مهمی در کنترل این عفونت به ویژه برای زنان باردار و سایر بزرگسالانی است که در کنار نوزادان بسر خواهند برد.
 
ثبت سابقه واکسیناسیون بسیار مهم است به این دلیل که پزشک از این طریق متوجه می شود زمان واکسن یادآور کودکان شما چه موقع خواهد بود. همچنین اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان هر ساله واکسن آنفولانزا را دریافت می کنند. کسانی که در سال گذشته واکسن آن را دریافت کرده باشند از ابتلاء به این بیماری در سال جاری مصون نخواهند بود، به این دلیل که ویروسهای آنفولانزا به طور مداوم تغییر می کنند. این واکسن هر ساله بروز رسانی می شود و حاوی جدیدترین انواع ویروس آنفولانزا خواهد بود.
 
واکسن آنفولانزا به طور متوسط ​​شانس فرد در ابتلا به آنفولانزا را تا 80% کاهش می دهد. این واکسن نمی تواند تمام ویروس هایی که علائم شبه آنفولانزا ایجاد می کنند را از بین ببرد، بنابراین واکسینه شدن تضمینی برای عدم ابتلاء به بیماری در فصل شیوع آنفولانزا نخواهد بود. با این وجود حتی چنانچه فردی که واکسن را دریافت کرده است علائم آنفولانزا در او مشاهده شود، بار هم این علائم معمولاً کمتر و خفیف تر خواهند بود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.