سؤال روز صد و هفتاد و چهارم

آیا در صورت تأخیر در واکسیناسیون کودک مشکل ایجاد می شود؟

پیروی از برنامه زمانبدی شده جهت واکسیناسیون کودک از ضروریات به شمار می رود، اما گاهی بعضی از والدین در انجام این کار تعلل می کنند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص تأخیر در واکسیناسیون ارائه شده است.
دوشنبه، 21 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا در صورت تأخیر در واکسیناسیون کودک مشکل ایجاد می شود؟
ممکن است در مورد سایر زمینه های مربوط به کودک برنامه های زمانی مختلفی وجود داشته باشد و تأخیر در انجام آنها لطمه چندانی به کودک وارد نسازد، اما در خصوص واکسیناسیون، پایبندی به برنامه زمانی توصیه شده قطعاً بهترین کار محسوب می شود. به این دلیل که فرزند شما ممکن است در معرض بیماری هایی قرار گیرد که واکسن از آنها جلوگیری می کند.
 
مطالعات صورت گرفته این موضوع را به اثبات می رسانند که سن و فواصلی که میان دوز واکسن وجود دارد بهترین محافظت را از کودک شما به عمل می آورند. علاوه بر آن، پزشکان و دانشمندان برجسته به طور مداوم با یکدیگر همکاری می کنند تا بهترین زمان واکسیناسیون را برای کودک تعیین کنند و این برنامه زمانی هر ساله به روز می شود.
 
با این اوصاف، هرگز برای شروع کار یا ادامه راه دیر نیست. انجام واکسیناسیون به تأخیر افتاده یا دیر شده هنوز هم بهتر از عدم انجام آن است. در حقیقت حتی نوعی برنامه جبرانی برای واکسیناسیون به تأخیر افتاده وجود دارد که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ارائه شده است.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.