‏ سؤال روز پنجاه و پنجم تولد

آیا واکسن موجب ابتلاء به بیماری می شود که قرار است از آن اجتناب شود؟

در این بخش به موضوعاتی از جمله واکسن و احتمال ابتلاء بیماری از آن پرداخته شده است. ‏
چهارشنبه، 22 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا واکسن موجب ابتلاء به بیماری می شود که قرار است از آن اجتناب شود؟
ابتلاء به بیماری از هرگونه واکسن ساخته شده از باکتری ها یا ویروس های مرده (کشته شده) یا فقط بخشی از باکتری یا ویروس غیرممکن است.
 
فقط آن دسته از واکسن های ساخته شده از ویروس های زنده ضعیف شده مانند واکسن های آبله مرغان (واریسلا) و سرخک ـ اوریون ـ سرخچه (MMR) احتمالاً می توانند کودک را به شکل خفیف بیماری مبتلا کنند. اما تقریباً همیشه این شکل از بیماری بسیار خفیف تر از زمانی است که کودک با خود ویروس بیماری زا آلوده شود. با این حال، در کودکانی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخورداند، مانند کودکانی که تحت درمان سرطان قرار دارند، این واکسن ها ممکن است مشکلاتی به وجود آورند.
 
خطر ابتلاء به بیماری از طریق واکسیناسیون بسیار اندک است. یکی از واکسن های حاوی ویروس زنده که دیگر در ایالات متحده مورد استفاده قرار نمی گیرد واکسن خوراکی فلج اطفال (OPV) است. موفقیت برنامه واکسیناسیون فلج اطفال باعث شده است که واکسن ویروس زنده با یک ویروس کشته شده معروف به واکسن فلج اطفال غیر فعال (IPV) جایگزین شود. این تغییر احتمال ابتلاء به بیماری فلج اطفال از طریق ایمن سازی با استفاده از واکسیناسیون در ایالات متحده را از بین برده است.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.