کار باکتری چیست؟

باکتریها چیزهای کوچک زنده هستند که تقریبا در همه جا می توانند یافت شوند. آنها در زمین، در اقیانوس ها، در غذایی که ما می خوریم و حتی در بدن ما زندگی می کنند. آنها مدتهای طولانی قبل از وجود هر گونه
پنجشنبه، 16 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کار باکتری چیست؟
باکتری

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

باکتریها چیزهای کوچک زنده هستند که تقریبا در همه جا می توانند یافت شوند. آنها در زمین، در اقیانوس ها، در غذایی که ما می خوریم و حتی در بدن ما زندگی می کنند. آنها مدتهای طولانی قبل از وجود هر گونه موجود زنده وجود داشته اند. باکتری ها بسیار کوچک هستند و شما فقط می توانید آنها را با کمک یک میکروسکوپ ببینید. آنها تنها یک سلول و ساختار بسیار ساده دارند.
باکتریها دارای دیواره سلولی خارجی هستند که از داخل محافظت می کنند. غشای سلولی داخل دیواره سلولی است. این غشا مانع از ورود و خروج مواد مضر می شود. داخل غشا ماده نرم و ژل مانند سیتوپلاسم است. این مواد شیمیایی است که به ایجاد بخش هایی از سلول و تجزیه مواد غذایی کمک می کنند. درون آن nucleoid است، که حاوی DNA است. این هسته کنترل رشد سلول را بر عهده دار و نیز فعالیت های دیگر جاندار را کنترل می کند.
باکتری ها به شکل های مختلف ظاهر می شوند. باکتریهای کروی گرد یا توپ مانند هستند. باکتری های میله ای شکل در روده شما زندگی می کنند و زنجیره هایی را تشکیل می دهند. باکتری های مار پیچ شکل یک شکل پیچ خورده دارند.
باکتری ها مواد مغذی را جذب می کنند و مواد زائد را از طریق دیواره های سلولی دفع می کنند. آنها با تقسیم خود از وسط تولید مثل می کنند. سپس دو سلول جدید می توانند به چهار سلول تقسیم شوند و غیره. در یک زمان کوتاه یک باکتریِ تنها می تواند میلیاردها بار تولید مثل کند.
بعضی از باکتری ها می توانند داخل بدن انسان تولید شوند و باعث عفونت شوند. این باکتری های مضر پاتوژن نامیده می شوند. سیستم ایمنی بدن ما مسئول مبارزه با این باکتری ها است. در این حال، گاهی اوقات ما نیاز به یک واکسن برای کمک به مبارزه با این مزاحمان داریم. واکسن ها باکتری ها ضعیف یا مرده اند. چنین ماده ای به بدن ما کمک می کند تا در آینده با باکتری ها مبارزه کند. از نمونه های بیماری های ناشی از عفونت های باکتریایی، سل یا پنومونی هستند.
بهترین روش برای محافظت خودتان از باکتریها این است که خودتان را تمیز کنید و دستها را بشویید. از آنجا که باکتری ها ممکن است از طریق هوا منتقل شوند، وقتی که عطسه می کنیم، باید بینی و دهان خود را پوشش دهیم. ویتامین ها همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با باکتری کمک می کنند.
باکتری ها همچنین می توانند برای بدن انسان مفید باشند. آنها در شکم ما زندگی می کنند و برای ما غذا را هضم می کنند. باکتری های دیگری پنیر و ماست را ایجاد می کنند. باکتری های دیگری در خاک کار می کنند و گیاهان و حیوانات مرده را تجزیه می کنند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.