آشنایی با خواص فوق العاده فلفل قرمز

تسکین درد، کاهش وزن، رفع سردی، سلامت پروستات مردان و جلوگیری از انواع سرطان از خواص فلفل قرمز است. در این مقاله به بررسی خواص فلفل قرمز می‌پردازیم.
چهارشنبه، 9 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با خواص فوق العاده فلفل قرمز

حقایق تغذیه‌ای فلفل قرمز

فلفل قرمزِ تازه به‌طور عمده از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. در زیر مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم فلفل قرمز خام آمده است:

انرژی: ۴۰ کالری

آب: ۸۸٪

پروتئین: ۱٫۹ گرم

کربوهیدرات: ۸٫۸ گرم

فیبر: ۱٫۵ گرم

چربی: ۰٫۴ گرم

چربی‌های اشباع‌شده: ۰٫۰۴ گرم

چربی‌های تک‌اشباع‌نشده: ۰٫۰۲ گرم

چربی‌های چنداشباع‌نشده: ۰٫۲۴ گرم

امگا ۳: ۰٫۰۱ گرم

امگا۶: ۰٫۲۳ گرم


ویتامین‌ها و مواد معدنی

فلفل قرمز سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. البته باتوجه به اینکه مقدار مصرف فلفل قرمز معمولا اندک است، دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی از آنها نیز اندک خواهد بود. مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فلفل قرمز عبارت‌اند از:

ویتامین C: فلفل قرمز یکی از خوراکی‌های سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و مهم است. ازجمله فواید ویتامین C برای بدن، التیام زخم ها و تقویت دستگاه ایمنی است.

ویتامین B۶: این ویتامین نیز مانند برخی ویتامین های گروه B در متابولیسم انرژی در بدن نقش دارد.

ویتامین K۱: این ویتامین با عنوان «فیلوکینون» نیز شناخته می‌شود. ویتامین K۱ برای انعقاد خون و سلامت استخوان ها و کلیه‌ها ضروری است.

پتاسیم: این ماده‌ی معدنی وظایف بسیاری را در بدن برعهده دارد. مصرف مقادیر کافی پتاسیم در کاهش خطر بیماری های قلبی مؤثر است.

مس: مس آنتی‌اکسیدانی ضروری است. متأسفانه بیشتر رژیم‌های غذایی فاقد مقدار کافی از آن است. مس به تقویت استخوان‌ها و سلامت اعصاب کمک می‌کند.

ویتامین A: فلفل قرمز سرشار از بتاکاروتن بوده که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.1


فواید فلفل قرمز برای درمان سرماخوردگی

افراد زمانی که به  سرماخوردگی‌ دچار می‌شوند باید با بالا بردن سوخت و ساز بدنشان سموم را دفع کنند تا زودتر به بهبودی کامل برسند. مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریعی دارد. منظور از دوز بالا در حدود ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. با مصرف فلفل قرمز با دوز بالا افراد سریعتر به بهبود کامل می‌رسند. برای تسکین سرفه‌های شدید و در بیرون انداختن خلط سینه بسیار کمک می‌کند و در نتیجه سرفه رفع می‌شود. فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است .


نقش فلفل قرمز در کاهش وزن

این ماده غذایی، حاوی کالری بسیار کمی است، به همین دلیل در بین افرادی که رژیم می‌گیرند طرفدار زیادی دارد؛ فلفل قرمز علاوه برداشتن خاصیت ضدسرطانی به میزان چشمگیری حاوی فیبر است که در حفظ سلامت بدن موثر است. انواع فلفل چه از نوع تند وچه شیرین، حاوی ترکیباتی هستند که دمای بدن را به میزان چشمگیری بالا می‌برند و مصرف اکسیژن را بعد از ۲۰‌ دقیقه به حداکثر می‌رسانند؛ این یک خبر بسیار خوشحال کننده است چرا که بدن، کالری بیشتری می‌سوزاند و به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند.


جلوگیری از پیشرفت سرطان با فلفل قرمز

همانطور که گفته شد در فلفل قرمز ماده‌ای به نام کپسایسین وجود داره که این ماده برای پیشگیری از سرطان پروستات موثر است. فلفل قرمز با توجه به تندی آن دارای ویتامین C است و که یک ماده ضد سرطان است.2


تقویت سیستم ایمنی

فلفل چیلی به دلیل محتوای بالای ویتامین ها, به ویژه ویتامین A و C به عنوان یک تقویت کننده ایمنی شناخته شده است. ویتامین A برای حمایت از بافت مخاطی از جمله مجاری تنفسی, مجاری ادراری و دستگاه گوارش بسیار ضروری است.

این سیستم ها, دفاع اولیه بدن دربرابر عفونت ها و میکروب ها هستند. ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت های ارتباطی و عروقی کمک می کند و اطمینان می دهد که بدن شما قوی است و گردش خون مناسب است.


فلفل قرمز برای افزایش سلامت قلب

کپسایسین به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند که خطر تشکیل لخته خونی را کاهش می دهد و خطرات ناشی از حمله قلبی، سکته یا لخته خون کشنده را هم کاهش می دهد.


فلفل قرمز برای کمک به دیابت

تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای حاوی فلفل چیلی می تواند برای افرادی که از دیابت رنج می برند، بسیار مفید باشد.به نظر می رسد که چیلی مقدار انسولین مورد نیاز برای هضم غذا، تبدیل به سطح کلی قند خون را کاهش می دهد.این کاهش در تولید انسولین نیز به کاهش فشار کبد کمک می کند. حتی افزودن مقدار کمی فلفل چیلی به رژیم غذایی شما می تواند منجر به بهبودی تدریجی و اما چشمگیری در وضعیت سلامتی شود.با فلفل ملایم شروع کنید وبعد انواع تندترش را امتحان کنید.


خواص فلفل قرمز برای دندان و لثه

فلفل قرمز حاوی ویتامین c فراوان است که به استحکام لثه ها و دندان ها کمک می کند.


بهبود کم خونی با فلفل قرمز

مصرف فلفل قرمز موجب جذب بهتر آهن در بدن می شود و برای افراد دچار کم خونی بسیار مفید است.


کاهش میزان کلسترول

اسید بیرنگ کپساسین موجود در فلفل، میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و سبب کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود.این ماده خاصیت ضد اکسیدی و ضد باکتری دارد.


کاهش شدت سیگنالهای درد

پودر فلفل در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید است و مانند یک ضد درد عمل می کند گر چه شاید در ابتدا درد به علت تحریک افزایش پیدا کند اما سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود. مصرف فلفل قرمزسبب سوزش یا خارش نسبی می گردد، اما عوارض آن به زودی از بین می رود.


خاصیت ضدخونریزی فلفل قرمز

از مهمترین خواص فلفل قرمز خاصیت ضدخونریزی آن است. در برخی از نقاط دنیا برای بند آوردن خونریزی در موارد اوژانسی از فلفل استفاده می شود.


فلفل قرمز برای بهبود زخم و جراحت

خاصیت شگفت آور دیگر فلفل اثر ضدالتهاب آن است که سبب بهبود هر نوع جراحت و زخم می شود.


فلفل قرمز برای هضم غذا

مصرف فلفل قرمز به معده کمک می کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام گیرد.


خاصیت ضد اسپاسم

فلفل قرمز خواص ضد اسپاسم دارد و در موارد قفل شدن فک ها بسیار موثراست و برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید است.همچنین فلفل قرمز برای رفع گرفتگی عضلات معروف به دراج شدن بسیار مفید است.


فلفل قرمز برای جلوگیری از یبوست

اضافه کردن مقداری گرد فلفل قرمزبه غذا برای جلوگیری از یبوست مفید است زیرا حرکت دودی شکل روده ها را تحریک می کند.


فلفل قرمز برای تسکین سرفه های شدید

فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط موثر است و در بیماری تنفسی اخلاط زایدی را دفع می کند و سبب رفع سرفه می شود.


فلفل قرمز برای تسکین برونشیت مزمن

فلفل قرمز بهترین داروی ریه است وبرای از برونشیت مزمن و امفیزما پیشگیری می کند.


فلفل قرمز برای بهبود آسم

اگر افراد مبتلا به آسم به فلفل قرمز الرژی نداشته باشند مصرف آن می تواند حمله های خفگی مبتلایان به اسم را بهبود دهد.


فلفل قرمز برای درمان اسهال خونی

فلفل قرمز بهترین محرک مفید برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی می باشد .


ضد عفونی کننده حلق

غرغره فلفل قرمز برای ضد عفونی کردن حلق بسیار مفید است.


ضد احتقان

فلفل قرمز ضد احتقان می باشد و برای رفع احتقانهای حاد در بیماری های ذات الریه و ذات الجنب مفید است همچنین به حل شدن لخته های خون کمک می کند .3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.yjc.ir
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.