خواص باور نکردنی پوست تخم مرغ

پوست تخم مرغ برای موهای سالم و رفع چروک صورت خواص بسیار دارد همچنین با اضافه کردن آن به رژیم خود میتوانید استحکام دندان هایتان را نیز تضمین و با پوکی استخوان خداحافظی کنید.در ادامه با ما همراه باشید.
شنبه، 12 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خواص باور نکردنی پوست تخم مرغ
به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می ریزیم غافل از اینکه این پوست های به نظر بی مصرف می توانند جایگزین گروهی از گرانقیمت ترین داروها باشند. با خواص پوست تخم مرغ دندان و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.


پوسته تخم مرغ چیست؟

هنگامی که این سوال پرسیده میشود، چه چیزی به ذهن شما می آید؟ مطمئنا پوسته های شکسته ای که در سطل زباله میریزید، درست است؟ اما در این مطلب ما در مورد چیزی متفاوت صحبت می کنیم. به طرز شگفت انگیزی، پوسته های تخم مرغ قابل استفاده هستند و همچنین مزایای زیادی دارند.

پوسته های تخم مرغ دارای تعدادی از مزایای بهداشتی و همچنین مزایای پوست و مو هستند و مقدار زیادی کلسیم و پروتئین موجود در تخم مرغ ها برای این مزایا محاسبه می شود که در ادامه این مطلب برخی از کاربردهای و مزایای استفاده از پوسته تخم مرغ بیان شده است.


پوست تخم مرغ کمک می کند تا کلسیم مورد نیاز را بدست آورید

پوسته تخم مرغ می تواند نیاز روزانه کلسیم بدن را تامین کند چراکه این ماده غنی از کلسیم است که به توسعه و رشد استخوان ها کمک می کند.پوسته تخم مرغ نیز در تنظیم ضربان قلب، ترویج عملکرد عضلات و کنترل سطح فسفر، منیزیم، پتاسیم و غیره در خون مفید است.

درست همانطور که بهترین منبع کلسیم برای افراد مبتلا به کمبود آن است، همچنین در حفاظت از شرایطی که به دلیل مصرف بیش از حد کلسیم بوجود می آید مفید است.


 خواص پوست تخم مرغ؛ مفید در درمان پوکی استخوان و تقویت دندان ها

لیست مزایای پوسته تخم مرغ همچنین شامل درمان پوکی استخوان می باشد؛ همانطور که در بند قبلی ذکر شده است، پوسته های تخم مرغ بهترین منبع کلسیم هستند، با این حال، منبع فلورین و استرانسیوم نیز است که بسیار مفید برای متابولیسم استخوان ها و تحریک رشد غضروف میباشد.

همچنین در دوران پس از یائسگی برای کاهش درد که مرتبط با پوکی استخوان است مفید میباشد و توسط پزشکان توصیه می شود. تخم مرغ همچنین بهترین مواد تشکیل دهنده کنترل آفات طبیعی هستند.


خواص پوست تخم مرغ برای تقویت خاک گلدان و رشد بهتر گیاه

استفاده آنها در اطراف گل و سبزیجات، آنها را از آفات محافظت می کند. بهترین محافظت در برابر حلزون ها، کرم ها و غیره است. بوی پوسته تخم مرغ همچنین جوندگان و گربه ها را تحریک می کند.1


پرندگان پوست‌ تخم‌مرغ دوست دارند

اگر پوست تخم‌مرغ‌ها اصلا به کارتان‌ نمی‌آید حداقل آنها را برای پرندگان بگذارید. پوست‌ تخم‌مرغ سرشار از مواد معدنی و از جمله کلسیم است که پرندگان تشخیص می‌دهند و برایشان مفید است. بسیاری از پرندگان به هنگام گرسنگی ته‌سیگار یا زباله‌های غیر قابل هضم دیگر را می‌خورند که باعث مرگ‌شان می‌شود.


پاک‌کننده قوی برای سینک‌ ظرف‌شویی

حتما می‌دانید که چقدر این مواد شوینده به محیط زیست ما آسیب می‌زنند. آسیب‌هایی که موجب آلودگی آب، خاک و در نهایت منبع تغذیه ما می‌شود. بهتر است به خاطر خود و فرزندان‌مان هم که شده از شوینده‌های طبیعی استفاده کنیم. شوینده‌های طبیعی مانند پوست‌ تخم‌مرغ. می‌توانید سینک را خیس کرده و پودر پوست‌تخم مرغ را روی آن بریزید. درخشش بعد از شستوشو سیینک شما، خیره کننده است.


کم‌کننده تلخی قهوه

اگر طعم قهوه‌ شما زیادی تلخ است و عادت به شکر هم ندارید یا به دلایلی ترجیح بر تلخ خوردن قهوه دارید؛ اما نه در آن حد، می‌توانید از پوست تخم‌مرغ‌ها استفاده کنید. پوست تخم‌مرغ سرشار از کربنات کلسیم است که بسیاری از مواد اسیدیته‌ی قهوه را خنثی می‌کند و تلخی آن را کم می‌کند. در هنگام جوشیدن کمی از پودر پوست‌ تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید.


از بین بردن لکه‌های روی ظروف

بسیاری از لکه‌ها بر روی ظروف باقی می‌مانند و از بین نمی‌روند مانند لکه‌های قهوه‌ای داخل لیوانی که همیشه در آن قهوه یا چایی می‌نوشید. کمی از این پودر پوست تخم‌مرغ را در آن پباشید و سپس بشویید.2


جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب

ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.


 به عنوان پاک‌کننده

مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.

در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.


تمیز کردن لباس‌های سفید

اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.


گلدان

از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.

البته پوست تخم مرغ خواص و فواید دیگر نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.


نوشیدنی پوست تخم مرغ برای سم زدایی از بدن

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پوست تخم مرغ یک مکمل طبیعی به‌ ویژه برای سم زدایی از بدن محسوب می شوند.

مواد لازم
پوست تخم مرغ: 5 عدد

آب: 3 لیتر

روش تهیه
پنج عدد تخم مرغ را با دقت بشویید. بشکنید و پوست آنها را کنار بگذارید. این پوست ها را شسته و در هاون پودر کنید. این پود را داخل شیشه حاوی 3 لیتر آب بریزید. ترکیب را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید یک هفته استراحت کند. بعد از یک هفته می توانید هر روز دو لیوان از این نوشیدنی میل کنید.


پوست تخم مرغ درمانی برای مشکلات گوارشی

اگرچه به نظر عجیب می آید اما پوست تخم مرغ می تواند درمان مناسبی برای مشکلات مربوط به معده باشد. پوست تخم مرغ خواصی دارد که باعث تنظیم pH معده شده و ناراحتی های روزمره مربوط به این ارگان را برطرف می سازد. اگر اسید معده تان زیاد است و یا از مشکلاتی مانند ورم معده یا دردهای شکمی رنج می برید می توانید از این ماده استفاده کنید.

مواد لازم
پوست تخم مرغ: 1 عدد

قهوه: یک چهارم قاشق کوچک معادل 1.2 گرم

آب لیموترش: 1 قاشق معادل 10 میلی گرم

شیر: نصف لیوان معادل 100 میلی لیتر

روش تهیه
پوست تخم مرغ را در مخلوط کن یا هاون پودر کنید. این پود را با مقداری قهوه و آب لیموترش مخلوط کنید. شیر را روی حرارت قرار دهید و زمانی که داغ شدن ترکیب به دست آمده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. روزانه دو مرتبه از این نوشیدنی (ترجیحاً با شکم خالی) میل کنید.3


شربتی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

ترکیب پوست تخم مرغ با لیموترش و عسل شربتی به دست می‌دهد که برای از بین بردن علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی مؤثر عمل می‌کند. میزان بالای مواد مغذی موجود در این شربت باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شده و میزان آنتی بادی‌ها را بالا می‌برد.

مواد لازم
پوست تخم مرغ: ۷ عدد

آب لیموترش: ۵ عدد

عسل: ۲ لیوان معادل ۶۷۲ گرم

آب: ۱ لیتر

روش تهیه
پوست‌های تخم مرغ‌ها را مانند روش‌های قبل شستشو داده و پودر کنید تا مانند آرد شود. آب لیموترش‌ها را بگیرید و با این پودر ترکیب کنید. این ترکیب را داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً ترکیب شوند. سپس یک لیتر آب و عسل را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بگذارید در یخچال به مدت ۱ هفته استراحت کند. بعد از این مدت می‌توانید روزانه سه مرتبه و هر بار یک قاشق از این شربت میل کنید.


پوست تخم مرغ برای التیام زخم‌ها

پرده شفاف و نازکی که قسمت داخلی پوست تخم مرغ را پوشانده است حاوی مواد مغذی است که التیام زخم‌های سطحی روی پوست را تسریع می‌بخشد. اگرچه پوست تخم مرغ به تنهایی نیز به اندازه کافی کارساز است، اما ترکیب آن با کمی روغن زیتون خاصیت آن را بالا می‌برد.

مواد لازم
پوست تخم مرغ: ۱ عدد

روغن زیتون: ۱ قاشق کوچک

روش تهیه
پوست تخم مرغ را روغن زیتون بزنید و به طور مستقیم روی ناحیه زخم شده بگذارید. باید مطمئن شوید که لایه شفاف آن با پوست تماس داشته باشد این کار را هر روز دو مرتبه تکرار کنید.4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.hamshahrionline.ir
3.www.beytoote.com
4.www.yjc.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما