فواید روغن هسته انگور

روغن هسته انگور از فواید و خواص بسیار فوق العاده ای برخوردار است که از آن بی خبرید، از فواید مهم روغن هسته انگور می توان به درمان شوره سر، کاهش بیماری های قلبی و به حداقل رساندن ریزش مو اشاره کرد.
پنجشنبه، 24 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید روغن هسته انگور
اگرچه شما ممکن است روغن هسته انگور را در آشپزی خود بکار ببرید ، اما روغن هسته انگور اساسا برای درمان موهایتان مناسب است مانند ماساژ روغن هسته انگور یا روغن نارگیل و همچنین روغن زیتون، روی سر، که یک راه عالی برای مرطوب کنندگی مو و نرم کنندگی آن است و در بخش محصولات زیبایی و یا حتی درمانی، معروف است ، این مطلب را به بررسی فواید و خواص روغن هسته انگور اختصاص داده ایم.


درمان و کنترل دیابت

روغن هسته انگور حاوی محلول اسید لینولئیک است که یک محلول اسید چرب اشباع نشده محسوب می شود و برای افرادی که دارای دیابت هستند، بسیار مفید خواهد بود. همانطور که در تحقیقات مشخص است، مصرف خوراکی محلول اسید لینولئیک میتواند مسائل مربوط به دیابت را کاهش دهد بنابراین، مصرف روزانه شربت هسته انگور که پر از محلول اسید لینولئیک و همچنین سایر عناصر گلیسمی است ،به مسائل دیابت کمک می کند. مصرف هسته انگور اثر فوق العاده ای در تمام انواع دیابت دارد.

یک پیشنهاد این است که قرص هسته انگور را دو بار در روز برای این بیماری مصرف کنید.


تقویت گردش خون

روغن استخراج شده از هسته انگور به روند ایمنی بدن کمک می کند و همچنین گردش خون بدن ما را تقویت می کند.


یک آنتی بیوتیک

روغن هسته انگور دارای عناصر ضد میکروبی قوی است که می تواند برای هر گونه آسیب، زخم، و همچنین کبودی روی لایه های پوست مناسب باشد. علاوه بر مسدود کردن عفونتهای باکتریایی میکروبی بر روی این زخم ها، زخم را بهبود می بخشد و باعث می شود تا میزان کلی علامت ها تا حد زیادی کاهش یابد.


شربت مخصوص تناسب اندام

روغن هسته انگور نیز به عنوان شربت شناخته می شود، اغلب به عنوان یک شربت مناسب برای تناسب اندام، منافذ و پوست، همچنین مو و برای بهبود سلامت جسمی استفاده می شود. به عنوان یک تونیک مو به طور خاص، به ریشه های مو کمک می کند و در طول زمان مواد مغذی به آن می رساند.


برای کنترل و حتی درمان سرطان

براساس یک نظرسنجی، لایه های پوست انگور و اجزای هسته آن شامل امکانات عالی در توقف کردن سرطان ها می باشد یک گزارش اظهار داشت که هسته انگور سبب ایجاد و همچنین توسعه کولورکتال های سرطان در موش ها شده است. به عنوان یک نتیجه، خوردن یک قرص هسته انگور 2 تا سه بار در روز می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری موثر باشد به همین ترتیب، از تخریب کبد و همچنین سایر عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی کمک می کند.


مانع پیری می شود

با داشتن چند عنصر خاص، درست مانند محلول اسید لینولئیک، روغن هسته انگور ایجاد می شود و لایه های پوستی را سفت کند، در نتیجه جوان به نظر می رسد.هنگامی که از روغن هسته انگور برای درمان لایه های پوستی خود استفاده می کنید، می توانید لایه های پوست خود را مرطوب و قوی تر کنید بر این اساس، ممکن است به کم شدن دید کلی چروک یا علائم پیری در ناحیه صورت کمک شود.


کاهش بیماری قلبی عروقی

به علت وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در روغن های هسته انگور، استفاده از آن احتمالا می تواند از رگ های شما در مقابل آسیب دیدن و از این طریق از فشار خون بالا جلوگیری کند.1


ویتامین E

روغن هسته انگور منبع خوبی از ویتامین E است و ویتامین E موجود در این روغن حتی از روغن زیتون نیز بیشتر است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است و در حفاظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مؤثر است. رادیکال‌های آزاد موجب ابتلابه بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن می‌شوند. ویتامین E سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ویتامین E می‌تواند روند پیشرفت زوال عقل را آهسته کند. البته برای تأیید این نتیجه به مطالعات بیشتری نیاز داریم.


سلامت پوست

بسیاری از فواید روغن هسته انگور برای زیبایی به‌دلیل وجود ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۶ در آن است. رادیکال های آزاد و عوامل محیطی مانند نور خورشید، باد و آلودگی هوا آسیب‌هایی را به پوست شما می‌رسانند. این عوامل، نشانه‌های پیری را افزایش می‌دهند و موجب خشکی و تغییر رنگ پوست می‌شوند.

ویتامین E در مقابله با رادیکال‌های آزاد مؤثر است و وقتی این ویتامین در رژیم غذایی‌تان وجود داشته باشد، می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند. اگر با استفادهٔ موضعی از روغن هسته انگور روی پوست، این ویتامین را مستقیما روی پوست خود قرار دهید نیز همین نتایج و فواید به دست می‌آید.

سایر موارد استفاده از روغن هسته انگور برای پوست عبارت‌اند از:

مرطوب کردن پوست

درمان آکنه

روشن کردن پوست

بستن منافذ پوست

کاهش و بهبود جای زخم‌ها

پاک کردن آرایش صورت.


سلامت مو

روغن هسته انگور موجب بهبود شرایط موها و پوست سر می‌شود. اگر با مشکل شورهٔ سر مواجه هستید (که اغلب ناشی از خشکی پوست سر است) استفاده از روغن هسته انگور (به‌عنوان نرم‌کننده روی پوست سر) می‌تواند به نرم شدن پوست مرده و بازگرداندن رطوبت به پوست سر شما کمک کند.

بعضی از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل برای موها مفید هستند، ولی موجب ایجاد احساس چربی و سنگینی در موهای شما می‌شوند. روغن هسته انگور، سبک است و چنین احساسی را ایجاد نمی‌کند. استفاده از روغن هسته انگور به موها رطوبت، استحکام و درخشش می‌دهد.

پیش از شستن موها با شامپو چند قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را به موها و پوست سرتان بمالید. البته میزان روغنی که استفاده می‌کنید به طول موهای شما بستگی دارد.

روغن هسته انگور یکی از درمان‌های طبیعی طاسی نیز به شمار می‌رود، زیرا این تصور وجود دارد که اسید لینولنیک موجب تحریک رشد موها می‌شود. این روغن حاوی فلاونوئیدهایی است که الیگومرهای پروسیانیدین (procyanidin oligomers) نام دارند. این فلاونوئیدها آنتی اکسیدان هایی قوی هستند. مطالعات و آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که الیگومرهای پروسیانیدین می‌توانند موجب تحریک رشد مو شوند. البته برای تأیید این نتیجه به پژوهش بیشتری نیاز داریم.2


لب های خشک را درمان می کند

مانند پوست، لب ها نیز باید از آفتاب و دیگر عناصر محفوظ باشند. روغن هسته انگور می تواند لب های شما را نرم کند و مواد مغذی لازم را به آن برساند.


جای زخم و جراحت ها را درمان می کند

این روغن با ویژگی های قوی ضدمیکروبی دارد که آن را به مرهمی ایده آل برای همه ی بریدگی ها، کبودی ها و زخم های روی پوست تبدیل می کند.


رگ های عنکبوتی را درمان می کند

روغن هسته انگور از ترکیب های پروآنتوسیانیدین آلگومریک تشکیل می شود که به شکل موثری رگ های عنکبوتی را کاهش می دهد.


خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

بیماری آلزایمر ناراحتی است که به از دست دادن حافظه مربوط می شود. فقدان حافظه ی شدید ممکن است بر فعالیت ها و زندگی افراد تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده اند ترکیب های خاص موجود در روغن هسته ی انگور می تواند با کاهش التهاب و پیشگیری از تشکیل پلاک های مغزی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند. استفاده از روغن هسته ی انگور همچنین مانع از آغاز بیماری آلزایمر می شود. یکی دیگر از فایده های حیرت انگیز روغن هسته ی انگور برای سلامتی مورد بعدی است که به شما معرفی می کنیم.


ورم را از بین می برد

جراحت یا عمل جراحی ممکن است به ورم بینجامد. روغن هسته ی انگور این توانایی را دارد که ورم را کاهش دهد و بهتر است این مورد را نیز در فهرست فایده های حیرت انگیز روغن هسته ی انگور برای سلامتی بیفزاییم. روغن هسته ی انگور در بهبود نارسایی مزمن ورید که منجر به ورم می شود موثر است. روغن هسته ی انگور یا عصاره ی هسته ی انگور به بیمارانی که سرطان سینه در آن ها تشخیص داده می شود توصیه می شود. روغن هسته ی انگور و عصاره ی آن برای کاهش ورم ناشی از سرطان سینه از دارونما بسیار موثرتر هستند.


استخوان ها را تقویت می کند

روغن هسته ی انگور منبع بی نظیر کلسیم است که در واقع یکی از عوامل فایده های حیرت انگیز روغن هسته ی انگور برای سلامتی است. به عنوان مثال روغن هسته ی انگور در افزایش قدرت و استحکام استخوان ها نقش ایفا می کند. همچنین روغن هسته ی انگور درمان خانگی موثری برای ضعف استخوانی است، ناراحتی که به خاطر کمبود کلسیم در استخوان ها به وجود می آید.


از سلامت قلب و عروق محافظت می کند

روغن هسته ی انگور برای سلامت قلب و عروق مفید است. پروآنتوسیانیدین موجود در روغن هسته ی انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به حفظ رگ های خونی در برابر آسیب های احتمالی کمک کند. ویتامین E و C آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در روغن هسته ی انگور هستند. این آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کنند. رابطه ی نزدیکی بین فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد. حفاظت از سلامت قلب و عروق یکی از فایده های حیرت انگیز روغن هسته ی انگور برای سلامتی است.


سلامت ذهنی و شناختی را بهبود می بخشد

روغن هسته ی انگور حاوی پروآنتوسیانیدین هایی است که توانایی بهبود عملکردهای شناختی مانند ادراک و خودآگاهی را دارند. بنابراین، هنگام صحبت از فایده های حیرت انگیز روغن هسته ی انگور برای سلامتی، نباید توانایی آن در بهبود وضعیت و عملکرد شناختی را نادیده بگیرید.


ایدز را درمان می کند

روغن هسته ی انگور به بیماران مبتلا به ایدز یا اچ آی وی توصیه می شود چون سرشار از مواد مغذی و ترکیب هایی است که توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارند. ایتفاده از روغن هسته ی انگور می تواند مانع از پیشرفت بیشتر ایدز شود چون می تواند سیستم دفاعی بدن را در برابر باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها تقویت کند.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.chetor.com
3.www.saednews.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما