معرفی بهترین دانشگاه‌های جهان 2020

این‌روزها بسیاری از دانشجویان به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مختلف جهان هستند. یکی از انگیزه‌های اصلی افراد در مهاجرت تحصیلی، برخورداری از استانداردهای بالاتر آموزشی و فرصت تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان است.
دوشنبه، 28 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
معرفی بهترین دانشگاه‌های جهان 2020
هرساله موسسات مختلفی چون QS عملکرد دانشگاه‌های جهان را در حوزه پژوهشی، آموزشی، دانشجویان بین‌المللی، امکانات و دستاوردها سنجیده، سپس بر این اساس آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند. بیشتر این دانشگاه‌ها در کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا تمرکز یافته‌اند. به همین دلیل این کشورها را که همگی انگلیسی زبان هستند، به عنوان مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در جهان می‌شناسند. در این مطلب برترین دانشگاه‌های هر کشور را بررسی می‌کنیم.
 

ایالات متحده آمریکا

آمریکا با داشتن 27 دانشگاه با رتبه جهانی زیر 100، به عنوان پیشتاز در نظام آموزش عالی شناخته می‌شود. در واقع بی‌جهت نیست که این کشور سال‌هاست که به عنوان اولین مقصد مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته می‌شود. دانشگاه‌های MIT، استنفورد، هاروارد، Caltech، شیکاگو، پرینستون، پنسیلوانیا، ییل، کورنل، کلمبیا، آن آربور میشیگان، جان هاپکینز، نورت وسترن، برکلی، نیویورک و دوک برخی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا هستند که همگی رتبه‌ای زیر 50 دارند. در حال حاضر بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان در این کشور تحصیل می‌کنند. با وجود فرمان‌های ممنوعیت ترامپ علیه برخی از کشورها، از جمله ایران، ویزای تحصیلی آمریکا همچنان صادر شده و در حال حاضر به عنوان تنها مسیر مهاجرتی برای ایرانیان شناخته می‌شود.
 

کانادا

کشور کانادا در سال 2020 به عنوان مقصد اصلی مهاجرت در جهان شناخته شد. با وجود سخت‌گیری‌های آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بسیاری از مهاجران به کشورهای توسعه‌یافته دیگری چون کانادا روی آوردند. فرهنگ مهاجرپذیر مردم کانادا به همراه سیاست‌های ترودو موجب افزایش موج مهاجرتی به این کشور شد. در واقع باور کلی در کانادا این است که افزایش مهاجرت به کانادا تاثیری مثبت بر اقتصاد این کشور برجای می‌گذارد. به همین دلیل نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، از ورود مهاجران به این کشور حمایت کرده و امکانات متفاوتی را برای آن‌ها مهیا می‌سازد.

کانادا یکی از مهم‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. علاوه بر فرهنگ مهاجرپذیر و تنوع قومی آن، مهم‌ترین انتخاب کانادا در میان دانشجویان بین‌المللی، به صرفه‌ بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل است. در واقع این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان همچون آمریکا، استرالیا و بریتانیا ارزان‌تر محسوب شده و اخذ ویزای تحصیلی آن نیز ساده‌تر است. در حال حاضر بیش از 600 هزار دانشجویی بین‌المللی در این کشور زندگی می‌کنند که دانشجویان ایرانی بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می‌دهند. تحصیل در کانادا یکی از بهترین روش‌های برای مهاجرت به این کشور نیز محسوب می‌شود، زیرا پس از فارغ‌التحصیلی می‌توان به سادگی ویزای کاری دریافت کرده و پس از چند سال برای اقامت دائم کانادا درخواست داد. دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، مک مستر و واترلو با رتبه جهانی زیر 200، در صدر بهترین‌های کشور کانادا قرار می‌گیرند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های جهان 2020
 
 

بریتانیا

کشور انگلستان یکی از قدیمی‌ترین نظام‌های آموزشی در جهان را در اختیار دارد. از آنجایی که هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار بالاست و اخذ ویزای تحصیلی آن نیز نسبتا دشوار است، بسیاری از دانشجویان ایرانی این کشور را برای تحصیل انتخاب نمی‌کنند. با این حال نمی‌توان از این حقیقت چشم‌پوشی کرد که برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان در کشور انگلستان واقع شده و سیستم آموزشی آن به عنوان یکی از پیشتازان جهانی شناخته می‌شود. دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، کالج سلطنتی لندن، UCL، ادینبرا، منچستر، کینگز کالج لندن، LSE، بریستول، وارویک، گلاسگو، دورهام، بیرمنگام، ساوت همپتون، لیدز، شفیلد، سنت اندروز و ناتینگهام همگی در لیست دانشگاه‌های با رتبه جهانی زیر 100 قرار گرفته‌اند. در حال حاضر بیش از 480 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند.
 

استرالیا

کشور استرالیا یکی دیگر از مقصدهای مهم مهاجرت تحصیلی در جهان است که در حال حاضر حدود 870 هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده است. این کشور یکی از قوی‌ترین قطب‌های پژوهشی جهان نیز به شمار آمده، به همین دلیل تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری محبوبیت زیادی دارد. تحصیل در استرالیا می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی بسیار پرهزینه باشد، به همین دلیل این کشور بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های فراوانی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت، حسابداری و کامپیوتر برای تحصیل در استرالیا محبوبیت زیادی دارند. دانشگاه‌های گروه هشت که مشهورترین دانشگاه‌های استرالیا را تشکیل داده و به عنوان بهترین‌ها در سطح جهان شناخته می‌شوند، عبارتند از: دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن استرالیا و دانشگاه آدلاید.

از آنجایی که اخذ ویزای کاری استرالیا سخت و رقابتی است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا ابتدا از طریق پذیرش تحصیلی وارد این کشور شده، سپس پس از فارغ‌التحصیلی برای دریافت ویزای کاری و اقامت دائم اقدام کنند. استانداردهای بالای زندگی، درآمد بالا، امکانات رفاهی عالی و امنیت شغلی از مهم‌ترین دلایلی هستند که مهاجرت به استرالیا را در میان مردم جهان به ویژه ایرانیان چنین محبوب ساخته است.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما