خواص گوشت بوقلمون

مصرف گوشت بوقلمون خواص قابل توجه و بی شماری را به همراه دارد، همچنین مواد مغذی گوشت بوقلمون بسیار مفید است و به درمان برخی از بیماری ها کمک فراوانی می کند.
چهارشنبه، 7 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خواص گوشت بوقلمون
گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی دهد و در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی این تنها مزیت گوشت بوقلمون نیست و در بحث خواص در حدی پیشتاز است که آن را گوشت معجزه می خوانند. مواد غذایی متعددی در بوقلمون وجود دارد و بنابراین مصرف این گوشت لخم به روش های مختلف سلامتی را بهبود می بخشد. گوشت تیره بوقلمون معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری است، اما همینطور چربی و کالری بیشتری هم دارد. بوقلمون حاوی اسید تریپتوفان است در حالی که این درست است که بوقلمون حاوی تریپتوفان است، اما مقدار کافی برای خواب آلودگی ندارد ، در واقع همه گوشت ها حاوی تریپتوفان هستند.


واقعیت هایی در رابطه با گوشت بوقلمون:

گوشت بوقلمون تیره معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری دارد. بوقلمون زمانی که دمای داخلی آن به 165 درجه فارنهایت برسد، پخته می شود.

بوقلمون های علفزارها به طور معمول دارای محتوای امگا 3 بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند. کندن پوست بوقلمون نیز مقدار زیادی از محتویات چربی را حذف می کند.


مواد مغذی و ارزش تغذیه ای بوقلمون:

85 گرم سینه بوقلمون کباب شده شامل این موارد است:

135 کالری

3.26 گرم چربی

0 گرم کربوهیدرات

24.70 گرم پروتئین

در مقایسه، همان مقدار گوشت بوقلمون تیره کباب شده نیز شامل موارد زیر است:
173 کالری

5.13 گرم چربی

0 گرم کربوهیدرات

23.55 گرم پروتئین

بوقلمون نیز شامل ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:
ویتامین های B - 6

ویتامین B - 12

نیاسین

کلوئین

سلنیوم

روی

ریبوفلاوین

پنتونیک


مناسب برای بدن سازی

بسیاری از متخصصان تناسب اندام، بوقلمون را برای بدن سازی، به خصوص برگر بوقلمون، توصیه می کنند. آن ها غنی از پروتئین و شامل مقدار کمی کربوهیدرات و چربی هستند.

یک برگر متوسط، در حدود 200 تا 250 کالری و 30 گرم پروتئین دارد که به ساخت و حفظ ماهیچه ضعیف کمک می کند. این کار به برآورده کردن نیاز روزانه کالری و پروتیین برای یک بدنساز کمک می کند.

به خاطر مواد مغذی اضافی یافت شده در بوقلمون، مانند ویتامین ها و مواد معدنی، بدن سازها می توانند بعد از ورزش به درستی ریکاوری شوند. جذب خوب مواد مغذی به کاهش خطر آسیب کمک می کند.

خواص گوشت بوقلمون


گوشت بوقلمون برای کمک به دیابتی ها

برخی متخصصان بهداشتی به بیماران دیابتی بوقلمون را توصیه می کنند، زیرا به کنترل سطوح قند خون کمک می کند.


گوشت بوقلمون برای بهبود عملکرد روده

بوقلمون یکی از سالم ترین غذاها است، با این حال می تواند برای افراد مبتلا به نقرس زیان آور باشد و آنطور که در بخش سلامت نمناک می خوانید بوقلمون حاوی مقادیر بالایی از پورینس است که می تواند حملات نقرس را تحریک کند.

برخی از افراد مبتلا به نقرس قادر به خوردن بوقلمون هستند، اما نمی توانند غذاهای مشتق شده از پورین را تحمل کنند.


گوشت بوقلمون برای کاهش کلسترول بالا

مقدار کلسترول در بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد. سینه بوقلمون که گوشت سفید دراد، سطح پایینی از کلسترول را در مقایسه با گوشت تیره دارد. بنابراین بهتر است که از گوشت بوقلمون تیره برای کلسترول بالا اجتناب کنید. شما می توانید سطح چربی را با حذف پوست از گوشت بوقلمون کاهش دهید.1


منبع سالم پروتئین

بوقلمون یک ماده غذایی سرشار از پروتئین است.

پروتئین برای رشد و نگهداری ماهیچه ها حائز اهمیت است. این ساختار به سلول ها و به انتقال مواد مغذی در بدن شما کمک می کند.

علاوه بر این، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند باعث شود احساس سیر بودن کنید و سبب کاهش وزن شما شود.


گوشت بوقلمون سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد اسیدآمینه تریپتوفان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن به عهده دارد. متابولیت های تریپتوفان (مولکول های ناشی از تجزیه تریپتوفان در بدن) اثر داروهایی را دارند که برای کاهش علائم بیماری ام اس استفاده می شوند. بیماری ام اس یک نوع بیماری‏ مربوط به سیستم ایمنی بدن است.


منبع غنی از مواد معدنی

بوقلمون با سلنیوم، روی و فسفر بارگذاری شده است.

سلنیوم به بدن شما کمک می کند تا هورمون های تیروئید تولید کند، که میزان سوخت و ساز و میزان رشد شما را تنظیم می کند.

روی یک ماده معدنی ضروری است که برای بسیاری از فرآیندهای مختلف بدن مانند بیان ژن، سنتز پروتئین و واکنش آنزیم مورد نیاز است.

فسفر برای سلامتی استخوان بسیار حیاتی است.

علاوه بر این، بوقلمون مقادیر کمی منیزیم و پتاسیم را در اختیار شما قرار می دهد.


جلوگیری از سرطان

اسید آمینه تریپتوفان برای فعالیت سلول های T لازم است. سلول‏ های T یک نوع از سلول ‏های سیستم ایمنی بدن هستند که سلول‏ های سرطانی را از بین می‏ برند. در فقدان تریپتوفان، سلول T فعال می میرند.2


درمان کم خونی

گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و به همین جهت برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند بسیار مفید است. گوشت بوقلمون می تواند با افزایش دادن گلبول های قرمز باعث درمان کم خونی شود ، ضمن اینکه محققین در حال تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند.


کنترل قند خون

خیلی از کارشناسان معتقدند که گوشت بوقلمون برای افراد دیابتی بسیار مفید می باشد چرا که باعث کنترل بهینه قند خون در بدن می شود.

خواص گوشت بوقلمون


سلامت استخوان و دندان

گوشت بوقلمون حاوی مقادیر مناسبی از فسفر است که برای سلامت و تقویت استخوان ها و دندان ها ضروری است. شما با مصرف یک وعده کباب بوقلمون می توانید نزدیک به ۲۰۰ میلی گرم فسفر جذب بدن خود کنید.


خواص برای بیماری سندرم روده تحریک پذیر

گوشت بوقلمون برای درمان سندرم روده تحریک پذیر که یک بیماری گوارشی می باشد مفید است. شما می توانید قبل از مصرف گوشت بوقلمون پوست آن را جدا کنید تا گوشت بوقلمون سالم تر شود.


رفع مشکلات بی خوابی

این گوشت دارای تریپتوفان می باشد که یک اسید آمینه مفید برای مغز می باشد. این اسید آمینه باعث تولید سروتونین در بدن می شود. سروتونین در بدن باعث می شود که شما احساس آرامش کنید. خیلی از افراد از گوشت بوقلمون برای درمان بی خوابی های شبانه استفاده می کنند. ویتامین ب۳ و ب۶ موجود در این گوشت باعث می شود تا اختلالات خواب شما رفع شود.3


خطرات احتمالی مصرف گوشت بوقلمون

محصولات فراوری‌شده‌ی بوقلمون دارای مقدار زیادی سدیم هستند که برای سلامتی زیان دارد. بیشتر گوشت‌های فراوری‌شده دودی می‌شوند یا دارای نیتریت سدیم هستند. این مواد با آمین‌ها که به‌طور طبیعی در گوشت وجود دارند، ترکیب می‌شود و ترکیبات ان-نیترو (N-nitro) را تشکیل می‌دهند که سرطان‌زا هستند.

پژوهش‌های مختلفی رابطه‌ی بین خوراکی‌های فراوری‌شده و بروز سرطان را نشان داده‌اند. احتمال چاقی، بروز بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سرطان و ناباروری با افزایش مقدار مصرف این موارد بیشتر می‌شود. تاجایی‌که می‌توانید مصرف بوقلمون فراوری‌شده را کاهش دهید.

بوقلمون دارای ماده‌ی معدنی سلنیوم است. بنا بر برخی پژوهش‌ها جذب مقدار زیاد سلنیوم ممکن است احتمال بروز سرطان‌ روده‌ی بزرگ، پروستات، ریه، مثانه، پوست، مری و معده را افزایش دهد.

نمی‌توان ادعا کرد تنها با تنظیم مقدار مصرف گوشت بوقلمون می‌توانیم سلامتی‌مان را تقویت کنیم؛ رژیم غذایی به‌طورکلی در این مسئله تأثیرگذار است. بهتر است دامنه‌ی متنوعی از خوراکی‌ها و غذاهای سالم و سودمند را به مقدار مناسب در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار بدهید و تنها روی یک ماده‌ی غذایی تمرکز نکنید.4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.beytoote.com
3.www.parsiday.com
4.www.chetor.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.