سؤال روز دویست و بیست و هفتم تولد

چه عواملی باعث بروز سرماخوردگی در نوزادان می شود؟

سرماخوردگی از جمله بیماریهای شایعی است که همه افراد از جمله نوزادان و خردسالان را درگیر می سازد. اطلاعات بیشتر را در این مقاله بیابید.
پنجشنبه، 8 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه عواملی باعث بروز سرماخوردگی در نوزادان می شود؟
سرماخوردگی که به عنوان عفونت دستگاه تنفسی فوقانی شناخته می شود، نوعی بیماری ویروسی است. ویروس سرماخوردگی از طریق تماس پوست به پوست، ترشحات ناشی از سرفه یا عطسه و تماس با شئ آلوده منتشر می شود. این بدان معنا است که لمس کردن، بوسیدن، برداشتن اسباب بازی، نوازش کردن و تمام کارهای دلپسندی که با فرزند دوست داشتنی خود انجام می دهید می تواند ویروس سرماخوردگی را منتشر سازد. بیش از 200 ویروس شناخته شده وجود دارد که باعث بروز سرماخوردگی می شوند که علت تا این اندازه شایع بودن آنها می تواند همین موضوع باشد.
 
نوزادان و خردسالان بیش از حد دچار آبریزش بینی می شوند چرا که هنوز فرصت ایجاد ایمنی در برابر ویروس های مختلف سرماخوردگی را پیدا نکرده اند. گرچه این سرماخوردگی های مکرر بینی کودک شما را بسیار تحت تأثیر قرار می دهند، اما در واقع هیچ آسیبی نمی توانند به کودک وارد سازند و از جهاتی نیز به او کمک می کنند.  حملات پی در پی میکروب به بدن کودک می تواند سیستم ایمنی بدن او را تقویت سازد و باعث شود در مراحل بعدی زندگی کمتر نسبت به عفونت آسیب پذیر باشد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.