سؤال روز صد و چهل و یکم

آیا امکان دارد عارضه چشم صورتی وخیم شود و معمولاً چه مدت به طول می انجامد؟

در این مقاله به نکاتی در خصوص عارضه چشم صورتی و مدت زمان بهبود از آن اشاره شده است.
شنبه، 5 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا امکان دارد عارضه چشم صورتی وخیم شود و معمولاً چه مدت به طول می انجامد؟
انواع عفونت ورم ملتحمه یا چشم صورتی (به عنوان مثال ویروسی) در صورت درمان بایستی طی سه تا پنج روز یا بدون انجام درمان حداکثر تا دو هفته برطرف شوند. هر نوع عفونتی که بیشتر تر از این زمان به طول انجامد، بایستی توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در صورتی که نوزاد یا کودک تازه به راه افتاده شما دچار مشکل بینایی شده و نسبت به نور (به ویژه نور درون خانه) حساسیت بالایی  پیدا کرده است یا چشمان او به شدت قرمز شده اند، بلافاصله به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.
 
به ندرت موارد شدید چشم صورتی می تواند ناشی از ویروس هرپس (معمولاً تاول هایی را نیز بر روی پوست مشاهده خواهید  کرد)، آبله مرغان یا سرخک باشد. در صورت بروز عفونت سرخک، بثورات پوستی معمولاً به طور همزمان با عارضه چشم صورتی ظاهر خواهند شد.
 
در صورتی که پزشک شما به مورد شدیدتر چشم صورتی مشکوک باشد، نمونه ای از ترشحات چشم آلوده را مورد آزمایش قرار می دهد. در صورتی که عفونت جدی تری عامل بروز عارضه چشم صورتی باشد، پزشک احتمالاً داروهای ضد ویروسی را برای کودک شما تجویز خواهد کرد.
 
هر زمان که در کودک خود تغییر رنگ چشم صورتی مشاهده کردید، بهتر است به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. حتی اگر شک دارید که علت آن تنها آلرژی است، باز هم درمان می تواند به کودک شما در بهبود سریع تر کمک کند و در صورتی که علت آن عفونت باشد، با مراجعه به موقع می توانید از سرایت آن به سایر اعضای خانواده جلوگیری کنید.
 
 
منبع: ردیاب کودک (Baby Tracker)


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.