‏ سؤال روز صد و هفدهم تولد

علت وجود بثورات پوستی بر روی گردن کودک 4 ماهه ام چه می باشد؟

گاهی اوقات ایجاد دانه های قرمز یا بثورات پوستی بر روی گردن نوزاد 4 ماهه موجب نگرانی والدین می شود. این مقاله به بررسی ‏این موضوع می پردازد.‏
چهارشنبه، 26 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علت وجود بثورات پوستی بر روی گردن کودک 4 ماهه ام چه می باشد؟
بعضی نوزادان در 4 ماهگی دچار بثورات پوستی بر روی گردن می شوند که امری بسیار متداول به شمار می رود به این دلیل که پوست ناحیه گردن در قسمت چین خوردگی دچار سایش می شود. گرما، سایش و رطوبت با یکدیگر در آمیخته و موجب تحریک پوست می شوند و در کار لایه محافظ خارجی اختلال ایجاد می کنند. این بثورات پوستی بدون توجه به نحوه درمان، غالباً تا زمانی که کودک بخش اعظمی از روز را در حالت نشسته قرار داشته باشد در این ناحیه باقی می مانند.
 
گاهی اوقات قارچ می تواند به این ناحیه از پوست تحریک شده وارد شود. در صورت بروز این وضعیت، استفاده از کرم مخصوص قارچ می تواند ظرف دو هفته عفونت را از بین ببرد، اما بثورات پوستی معمولاً باقی می مانند. گسترش بثورات پوستی به نقاط دیگر بدن که سایش یا رطوبت در این نواحی بالا است امری طبیعی به حساب می آید، اما چنانچه بثورات پوستی به نقاطی از پوست طبیعی که چنین فشاری را تحمل نمی کنند گسترش یابند، بایستی مجدداً مورد بررسی قرار گیرند.
 
تمیز کردن این ناحیه با استفاده از صابون می تواند موجب تحریک آن شود. جهت تمیز کردن آن ترجیحاً تنها از آب گرم و دستمال شستشوی بسیار نرم استفاده کنید و آنگاه با دقت خشک نمایید. جریان یافتن هوا در این ناحیه بسیار مفید است و گاهی اوقات استفاده از لایه بسیار نازکی از نوعی پماد مانند پماد A&D می تواند از پوست محافظت کند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.