سؤال روز دویست و هجدهم تولد

چه عواملی موجب بروز بیماری دست، پا و دهان می شوند؟

بیماری دست، پا و دهان نوعی بیماری ویروسی و مسری است که کودکان و بزرگسالان را درگیر می سازد. در این مقاله چگونگی آن را توضیح می دهیم.
سه‌شنبه، 6 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه عواملی موجب بروز بیماری دست، پا و دهان می شوند؟
نوزادان یا کودکان تازه به راه افتاده این ویروس را از سایر نوزادان، کودکان یا بزرگسالان مبتلا به عفونت دست،پا و دهان دریافت می کنند. این بیماری از طریق تماس با مدفوع، بزاق و در برخی موارد ظایعات پوستی باز یا زخم باز افراد آلوده منتقل می شود. این ویروس همچنین می تواند در صورت لمس یک سطح آلوده مانند پیشخوان یا یک اسباب بازی که پیش از این توسط کودک یا بزرگسال مبتلا به این بیماری لمس شده بوده است به کودک یا بزرگسال سالم انتقال داده شود.
 
احتمال ابتلاء نوزادان  به بیماری دست، پا و دهان ممکن است کمتر باشد به این دلیل که به اطراف حرکت نکرده و اشیاء را در دست نمی گیرند، اما در صورتی که شخص آلوده به این ویروس دست یا صورت نوزاد را لمس کند، نوزاد می تواند به این بیماری مبتلا شود. بزرگسالان همچنین می توانند به راحتی به این بیماری مبتلا شوند، مخصوصاً در صورتی که زمان زیادی را در کنار مبتلایان به این ویروس بگذرانند، با این وجود بسیاری از آنها در برابر این بیماری مصونیت دارند چرا که در اوایل زندگی خود به این عفونت مبتلا شده بودند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.