سؤال روز دویست و پنجاه و چهارم تولد

چگونه می توان کاری کرد کودک دیرتر از ساعت چهار یا پنج صبح از خواب بیدار شود؟

بعضی از کودکان عادت داشته ساعت 8 شب به خواب بروند و 4 یا 5 صبح از خواب بیدار شوند که این امر ممکن است استراحت و خواب والدین را مختل سازد. در این مقاله به نکاتی جهت تغییر این عادت اشاره شده است.
سه‌شنبه، 20 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توان کاری کرد کودک دیرتر از ساعت چهار یا پنج صبح از خواب بیدار شود؟
معمولاً عادات نسبتاً پایداری در خصوص خواب در کودکان شکل می گیرد و تا زمانی که همه چیز بر وفق مرادشان باشد، با این عادات پیش می روند. متوسط خواب یک کودک 9 ماهه 14 ساعت یا همین حدود (یک یا دو ساعت کمتر یا بیشتر) در شبانه روز است. اکثر کودکان به طور متوسط در این سن حدود 2 ساعت چرت یا خواب کوتاه نیمروزی به عنوان بخشی از 14 ساعت خواب خود را خواهند داشت. شما نمی توانید کار چندانی جهت افزایش مقدار کل خواب کودک خود انجام دهید، اما با کم کردن چرت روزانه یا کمی دیرتر خواباندن او ممکن است بتوانید کاری کنید صبح کمی دیرتر از خواب بیدار شود. شاید بتوانید زمان یکی از چرت های کودک خود را کمتر کرده یا مانع خواب نیمروزی او شوید. میانگین سنی برای برخورداری از یک چرت واقعی در 18 ماهگی خواهد بود، اما شما می توانید سعی کنید کمی او را عوض کنید یا زودتر به خواب بروید یا خودتان در روز چرت بزنید. شما به استراحت نیاز دارید حال از هر طریقی می توانید بایستی به آن دست یابید.
 
در این بخش نویسنده تجربه شخصی خود را به اشترک گذاشته و عنوان می کند که در گذشته بر روی لامپ اتاق کودک خود تایمر قرار داده بودند. به طوری که اگر کودک بعد از ساعت 5 از خواب بیدار می شد (زمان دلخواه) و می دید چراغ روشن است، متوجه می شد که صبح شده و می تواند شیر بخورد. بدین ترتیب کودک در عرض چند هفته آموخت که بیدار شدن زودتر از این ساعت به معنای عدم تغذیه است و این گونه آنها توانستند یک یا دو ساعت دیگر خواب داشته باشند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.