سؤال روز دویست و شصت و ششم تولد

در صورت مبتلا بودن کودک نه ماهه به اگزما آیا مصرف ماست برای او اشکالی ندارد؟

در این مقاله به نکاتی در خصوص ماست، موارد مصرف، فوائد و موارد منع مصرف آن توسط کودک اشاره شده است.
چهارشنبه، 28 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در صورت مبتلا بودن کودک نه ماهه به اگزما آیا مصرف ماست برای او اشکالی ندارد؟
مصرف ماست در نه ماهگی برای اکثر نوزادان اشکالی ندارد. ماست ماده غذایی فوق العاده ای است که سرشار از کلسیم بوده و فوائد سلامت بسیاری دارد. کودکانی که در خانواده آنها سابقه آلرژی یا حساسیت شدیدی نسبت به پروتئین موجود در شیر وجود دارد (نه فقط عدم تحمل لاکتوز) شاید بهتر باشد در خصوص مصرف ماست کمی صبر کنند.
 
طی چندین مطالعه صورت گرفته مشخص شده است که ماست به اگزما و سایر عوارض مشابه کمک می کند. به نظر می رسد باکتری های مفید موجود در ماست به سیستم ایمنی کمک کرده به سطح هوشیاری خوب و متوسط دست یابد. در صورت پایین بودن سیستم ایمنی به تقویت آن کمک کرده و اگر بیش از حد فعال باشد آن را آرام می سازند.
 
مانند هر ماده غذایی جدید، بهترین راه تشخیص ابتلاء یا عدم ابتلاء کودک به آلرژی آن است که ماده غذایی را در بازه زمانی سه تا پنج روزه به کودک داده سپس به هر گونه نشانه از جمله ناراحتی شکم، بثورات پوستی که در حال بدتر شدن باشند و بدخلقی کودک توجه کنید. با دو تا چهار اونس (59 تا 118 میلی لیتر) ماست در روز شروع کنید.  ماست هایی در بازار موجود بوده که ویژه نوزادان و کودکان می باشند (حتی بزرگسالان نیز می توانند از آنها استفاده کنند). بعضی از ماست ها بدون چربی یا کم چرب هستند که بیشتر برای بزرگسالان مفید می باشند، اما بهترین ماست برای کودکان، ماست با چربی کامل است.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.