سؤال روز دویست و چهل و هفتم تولد

آیا استفاده از روش BLW برای تغذیه کودک از شیر گرفته شده مناسب تمام کودکان است؟

روش های مختلفی جهت تغذیه کودک از شیر گرفته شده وجود دارد که با توجه به برخی ملاحظات بایستی بهترین روش برای کودک انتخاب شود. اطلاعات بیشتر را در این مقاله بیابید.
شنبه، 17 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا استفاده از روش BLW برای تغذیه کودک از شیر گرفته شده مناسب تمام کودکان است؟
به عقیده دکتر دی ماگیو (DiMaggio) «نوزادانی که دچار تأخیر رشد یا مشکلات عصبی هستند بایستی تغذیه با مواد غذایی جامد را به روش سنتی شروع کنند». همچنین باید در خصوص خفگی و آلرژی های غذایی بیشتر مراقب و هوشیار باشید. اطمینان حاصل کنید که رشد کودکتان به خوبی صورت بگیرد، خواه روش BLW  را پیش گیرد یا با غذاهای پوره شده شروع کنید و یا ترکیبی از این دو رویکرد را بکار گیرید، مشروط بر آنکه غذاهای مختلف با طعم های متفاوت را به کودک خود ارائه داده و در خوردن او را تحت فشار قرار ندهید. دکتر دی ماگیو عنوان می کند «اگر کودک تمایل به تغذیه با غذاهای انگشتی است، پس شما نیز غذاهای انگشتی به او بدهید. بهترین توصیه ای که می توان کرد آن است که با خواسته کودک خود پیش بروید».
 
نکته: در روش baby-led weaning با حروف اختصاری BLW  به کودک اجازه داده می شود خودش به تنهایی و بدون کمک غذا بخورد و به عبارتی تغذیه کودک با غذای انگشتی از همان ابتدای از شیر گرفتن کودک انجام می شود و از تغذیه او با غذاهای پوره شده صرفنظر می شود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما