سؤال روز صد و شصت و سوم

خفگی چیست؟

گاهی اوقات جسمی خارجی در راه هوایی کودک فرو رفته و در صورت خارج نساختن آن کودک دچار خفگی می شود. در ادامه به نکاتی در این زمینه اشاره شده است.
دوشنبه، 14 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خفگی چیست؟
وقتی می گوییم کودک در حال خفه شدن است به این معنا می باشد که جسمی خارجی که معمولاً مواد غذایی یا اسباب بازی است در نای (راه هوایی) او گیر کرده است. زمانی این اتفاق رخ می دهد که هوا نتواند به طور طبیعی به داخل ریه ها وارد یا از آنها خارج شود، در نتیجه کودک قادر نخواهد بود به درستی نفس بکشد.
 
نای معمولاً به وسیله یک بافت پرده مانند کوچک تحت عنوان اپی گلوت محافظت می شود. نای و مری در انتهای گلو دارای مدخل یا ورودی یکسانی هستند. اپی گلوت مانند یک درپوش عمل می کند و هر مرتبه که فرد در حال عمل بلع است، به روی نای بسته می شود. این کار امکان انتقال غذا به مری را فراهم ساخته و از فرو رفتن آن به نای جلوگیری می کند.
 
اما گاهی اوقات اپی گلوت به قدر کافی سریع بسته نمی شود و یک جسم خارجی می تواند به درون نای وارد شود. این همان اتفاقی است که به هنگام پایین رفتن جسمی از مجرای اشتباه رخ می دهد.
 
در اکثر مواقع، مواد غذایی یا جسم خارجی تنها به طور نسبی باعث مسدود شدن نای می شوند و با سرفه به بیرون رانده شده و تنفس به سرعت به حالت عادی خود برمی گردد. کودکانی که به نظر می رسد دچار این وضعیت شده و سرفه می کنند اما هنوز هم می توانند نفس بکشند و صحبت کنند معمولاً بدون کمک بهبود می یابند. این وضعیت می تواند برای آنها ناراحت کننده و آزار دهنده باشد، اما معمولاً پس از چند ثانیه خوب می شوند.
 
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.