سؤال روز سیصد و بیست و سوم تولد

آیا باید نگران واکنش کودک نوپای خود نسبت به فرزند جدید باشم؟

بعضی والدین نگران واکنش فرزند اول نسبت به خواهر یا برادر جدید خود هستند. در این مقاله می توانید راه های رفع این نگرانی را بیابید.
يکشنبه، 30 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا باید نگران واکنش کودک نوپای خود نسبت به فرزند جدید باشم؟
نباید نگران چیزی باشید، چرا که در آستانه تجربه معجزه به دنیا آمدن نوزادی دیگر و تمام شادی های آن هستید! تبریک می گوییم! خوب است که می دانید این اتفاق خارق العاده برای فرزند دو ساله تان نیز به همان اندازه شگفت انگیز و تکان دهنده است. تشخیص اینکه دنیای فرزندتان از این رو به آن رو می شود به شما کمک خواهد کرد تا با احساسات او همراه باشید.
 
یک کودک 2 ساله پر شر و شور ممکن است با پریدن بر روی مبل یا ریخت و پاش وسایل و کاغذ به اطراف اضطراب و حسادت خود را نشان دهد. و یک کودک 2 ساله ترسو و با ملاحظه ممکن است خشم و حسادت خود را با رفتاری کاملاً خوب و تحت کنترل نشان دهد. واکنش نوع دوم بیشتر وجود یک مشکل را می رساند، چرا که نشان دهنده تمایل او برای پنهان کردن ترس و تحمل تظاهر و فرو رفتن در قالب یک کوچولوی بالغ است.
 
با وقت گذاشتن بسیار برای او در روز به فرزندتان کمک کنید و به او نشان دهید که هنوز هم همان مادر اختصاصی او هستید. قبل از به دنیا آمدن نوزاد سعی کنید فعالیتهایی را با او انجام دهید به عنوان مثال می توانید رشد کردن یک برادر یا خواهر کوچکتر در شکم تان را برایش توضیح داده و اجازه دهید به شکم شما دست بزند تا حرکات خواهر یا برادر خود را احساس کند. قصه  گفتن در مورد نوزادان پیش از خواب یا خرید یک حیوان عروسکی یا عروسکی که می تواند نمادی از یک نوزاد جدید باشد روش های دیگر آماده ساختن فرزندتان برای خواهر یا برادر جدید او است. پس از ورود نوزاد به خانه، راه هایی را برای همراه ساختن فرزند خود با نوزاد پیدا کنید، به عنوان مثال با یکدیگر از بالای تخت نوزاد را نظاره کنید یا از او بخواهید در عوض کردن نوزاد، غذا دادن و مراقبت از او به شما کمک کند. به فرزندتان نشان دهید که حضور او مهم و پرمعنا است. همیشه به فرزندتان اطمینان دهید که هنوز هم برای شما بسیار اهمیت دارد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما