یک خانم با اعتماد به نفس چه خصوصیاتی دارد؟

آیا زنان با اعتماد به نفس ویژگی‌های خاصی در خود دارند؟در ادامه درباره ویژگی های زنان با اعتماد به نفس صحبت خواهیم کرد، همراه ما باشید.
پنجشنبه، 4 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
یک خانم با اعتماد به نفس چه خصوصیاتی دارد؟
زنانی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند لزوما زیباترین، باهوش‌ترین و یا مغرورترین افراد نیستند بلکه زنانی هستند که دیگران همواره از بودن در کنار آنها حس خوب و مثبتی دارند چراکه افراد با اعتمادبه‌نفس بر اطرافیان خود تاثیر مثبت می‌گذارند. در ادامه بارزترین ویژگی‌های رفتاری یک زن با اعتماد به نفس را برای شما مرور می‌کنیم.


نقاط ضعف خود را می‌پذیرند

«هیچ‌کس کامل نیست.» هر چند این جمله‌ی کلیشه‌ای را زیاد شنیده‌ایم، ولی بسیاری از ما به آن اعتقاد قلبی نداریم. از ویژگی‌های بارز زنان با اعتماد به نفس، «خودآگاهی» است. آنها با آگاهی به این موضوع که پذیرفتن ضعف‌های‌شان تا چه اندازه به محو شدن آنها کمک می‌کند، کاستی‌های خود را می‌پذیرند و با تکیه بر نقاط قوت، برای بهبود نقاط ضعف خود تلاش می‌کنند. آنها خود را همان‌طور که هستند دوست دارند و وقت و زمان خود را صرف بی‌نقص بودن و بهترین بودن نمی‌کنند.


قدرت «نه گفتن» دارند

زنان با اعتماد به نفس قادرند مخالفت خود را خیلی صریح و البته بسیار محترمانه بیان کنند.

آنها رُک و صادق هستند و وعده‌های بی‌جا نمی‌دهند؛ چون حقیقت را بر دروغ مصلحتی و رفتار عجیب بعد از آن ترجیح می‌دهند. به جای انجام کارهایی که دیگران را خشنود می‌کند، ترجیح می‌دهند وقت‌شان را صرف اموری‌ کنند که واقعا از آن لذت می‌برند.


شنونده‌ی خوبی هستند

این زنان در حالی که به قضاوت‌های خود ایمان دارند، به اظهار نظر دیگران نیز به خوبی گوش می‌دهند. آنها لزوما تمام آنچه را که می‌شنوند، دوست ندارند ولی از شنیدن دریغ نمی‌کنند. معتقدند انتقاد سازنده و گوش دادن به نظرات دیگران، راهی خوب برای رسیدن به حل و فصل موضوعات است.


هم‌رنگ جماعت نمی‌شوند

زنان با اعتماد به نفس در جستجوی علایق درونی خود هستند و هرگز برای جلب رضایت اطرافیان هم‌رنگ جماعت نمی‌شوند. آنها به اندازه‌ی کافی شجاع هستند که تنها خود را در نظر بگیرند و هیچ‌گاه کاری را که به آن اعتقاد قلبی ندارند انجام نمی‌دهند.


با شکست‌های عاطفی مقابله می‌کنند

زنان با اعتماد به نفس، به اندازه کافی قوی هستند که اگر رابطه‌ی عاطفی‌شان با شکست مواجه شد خود را نجات دهند. آنها به شکست عشقی به عنوان یک تجربه می‌نگرند و همیشه در جستجوی فرصت‌های خوب هستند. باورشان این است که لایق رابطه‌ای عالی هستند و اجازه نمی‌دهند گذشته، در زندگی حال‌شان تأثیر منفی بگذارد.


از دیگران کمک می‌گیرند

زنان با اعتماد به نفس می‌دانند که انجام تمام کارها به تنهایی ممکن نیست. آنها باور دارند که کمک گرفتن از دیگران امری طبیعی بوده و نه تنها نشانه‌ی ضعف نیست، بلکه بیان‌گر قدرت در به‌دست آوردن خواسته‌های‌شان است.


چهره آنها گویای همه چیز است

اگر کمی در چهره خانم ها دقیق شوید، متوجه خواهید شد که زنانی که نسبت به دیگران از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند، معمولاً چهره آرام و بَشّاشی دارند. آنها اغلب نسبت به سایر بانوان خوش برخورد تر و اصطلاحاً توانایی بهتری در برقراری ارتباط دارند. هنگامی که برای اولین بار با آنها مواجه می‌شوید از چهره آنها می‌توانید متوجه تمام آن چیزی که در درون آن هاست بشوید و بالعکس نیز زنانی وجود دارند که به دلیل کمبود اعتماد به نفس و یا فقدان آن چهره های پریشان و مضطرب دارند. به خصوص زمانی که قرار است برای اولین بار با کسی مواجه شوند می‌توانید پریشانی بیشتر آن ها را در چهره شان مشاهده کنید. بنابراین چهره شما یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص اعتماد به نفس شماست.


ضعف های خود را انکار نمی‌کنند

همه انسان ها ضعف هایی دارند و این موضوع قابل انکار نیست. هیچ ارتباطی به جنسیت ندارد و حتی سن و سال نیز نمی‌شناسد. هر فردی با هر جنسیتی در هر برهه سنی که باشد ممکن است دچار کمبود ها و نقص‌هایی باشد. افرادی که اعتماد به نفس کمتری دارند همیشه تلاش می‌کنند تا این نقص‌ها را انکار کنند و مدام بر این باورند که باید از هر لحاظ کامل به نظر برسد.

اما این موضوع کاملاً اشتباه است فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد ضعف‌های خود را می‌پذیرد و می‌داند که این ضعف ها اگر بهبود پیدا نکنند می‌توانند شخصیت و اعتماد به نفس او را تحت الشعاع قرار دهند. به همین علت تلاش می‌کند تا با تکیه بر توانایی ها و نقاط مثبت خود بتواند ضعف‌های خود را پوشش دهد زنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند از چنین ویژگی برخوردار هستند آنها ضعف های خود را می‌پذیرند و برای آنها تلاش می‌کنند. زنان با اعتماد به نفس به خوبی واقف هستند که ضعف و کاستی جزء غیر قابل انکار شخصیت هر فردی است.

یک خانم با اعتماد به نفس چه خصوصیاتی دارد؟


شجاعت بروز احساس خود را دارند

بروز احساسات به سادگی، یکی از ویژگی های افراد با اعتماد به نفس چه در سنین کودکی، چه در نوجوانی و یا حتی در سنین بالاتر محسوب می‌شود. افرادی که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار هستند اغلب در مواجهه با مسائل مختلف احساسات خود را به سادگی بروز می‌دهند و آن را پنهان نمی‌کنند.

زنان با اعتماد به نفس نیز دارای این خصیصه هستند. آنها به سادگی احساس خود را در لحظه آشکار می‌کنند و از بروز آن هیچ گونه واهمه‌ای ندارند. اعتماد به نفس قوی در آن ها موجب می‌شود که بدانند به عنوان یک انسان این حق را دارند که احساسات خاص خود را داشته باشند و همچنین آنها را بروز دهند.2


درک احساسات

این زنان بدون در نظر گرفتن شرایط برای درک احساسات خود و تسلط بر آنها تلاش می‌کنند. آنها بدون سرزنش خود، احساساتشان را در مواقع مناسب بروز می‌دهند.


برعهده گرفتن تقصیرات

زنان با اعتماد به نفس، تقصیرات خود را پذیرفته و راه‌های اصلاح آن را شناسایی می‌کنند. برعهده گرفتن اشتباهات موجب بررسی رفتارها، اصلاح اشتباهاتمان و عذرخواهی از دیگران می‌شود.


حمایت از دیگران

زنان موفق و با اعتمادبه نفس از موفقیت دیگران استقبال می‌کنند و موفقیت دیگران در زمینه‌های مختلف مانع از پیشرفت آنها نمی‌شود.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.mostafaee.com
3.www.isna.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.