افزایش سطح تستوسترون با این خوراکیها

میزان تستوسترون در آقایان از حدود 30 سالگی به مرور کاهش میابد که روی میل جنسی تأثیر می‌گذارد. اما با مصرف برخی از مواد غذایی می توان تستوسترون را افزایش داد.
چهارشنبه، 10 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
افزایش سطح تستوسترون با این خوراکیها

عسل

عسل یک ماده‌ غذایی طبیعی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث التیام هر چه سریع تر زخم می‌شود. این ماده‌ی غذایی حاوی بور است. بور یک عنصر شیمیایی و سرشار از تستوسترون است. اکسید نیتریک موجود در این ماده‌ی غذایی باعث انبساط رگ‌های خونی می‌شود و این مسئله نیز در داشتن نعوظی کامل تأثیر زیادی دارد.


کلم

کلم سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر این کلم حاوی میزان قابل‌توجهی ایندول 3 کاربینول است که میزان استروژن (هورمون زنانه) را کاهش داده و به این ترتیب اثرگذاری تستوسترون را بالا می‌برد. کلم‌ها حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی نیز هستند و سلامت بدن را ارتقا می‌دهند.


مارچوبه

مارچوبه یک داروی تقویت‌کننده‌ی جنسی طبیعی است. این ماده غذایی سرشار از اسیدفولیک، پتاسیم و ویتامین E است که در تولید تستوسترون نقش مهمی دارند.


سیر

آلیسین موجود در سیر باعث کاهش میزان کورتیزول شده و به این ترتیب به تستوسترون مجال کافی می‌دهد تا به وظیفه‌ی خود به درستی عمل کند. حتماً می‌دانید که کورتیزول هورمون استرس است و بالا بودن استرس به میل جنسی آسیب می‌زند. توصیه می‌کنیم سیر را به‌صورت خام مصرف کنید تا از بیشترین میزان خواص آن بهره‌مند شوید.


تخم‌مرغ

اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب اشباع‌شده، ویتامین D، کلسترول و پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ در تولید تستوسترون لازم نقش مهمی دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که از مصرف این ماده‌ی غذایی مفید غافل نشوید.

افزایش سطح تستوسترون با این خوراکیها


موز

موز حاوی آنزیمی طبیعی به نام بروملوئین است. این آنزیم باعث تحریک ترشح تستوسترون می‌شود. موز همچنین منبع خوب قندهای دیرجذب است بنابراین تأمین‌کننده‌ی انرژی زیادی برای بدن است. 1


انگور

در چین، پژوهش‌ها نشان داده‌اند مصرف روزانه انگور قرمز باعث افزایش سطح تستوسترون و تقویت سلامت اسپرم می‌شود.


آناناس

در گذشته، برخی از ورزشکاران بدن‌ساز (بدنسازی) پیش از هر وعدهٔ غذایی‌شان تکه کوچکی آناناس می‌خوردند. آناناس آنزیمی دارد به‌نام «بروملین» (bromelain) که به تولید تستوسترون کمک می‌کند.


روغن زیتون

روغن زیتون به تولید سلول‌هایی به‌نام لیدیگ یا یاخته‌های بینابینی کمک می‌کند. این سلول‌ها در جذب کلسترول و تبدیل آن به تستوسترون مؤثرند.


روغن نارگیل

روغن نارگیل در کنار مزیت‌های بسیارش، در افزایش سطح تستوسترون حتی بهتر از روغن زیتون عمل می‌کند.

افزایش سطح تستوسترون با این خوراکیها


کرفس

شاید عجیب باشد، اما باید بدانید حتی بوی کرفس می‌تواند در تولید تستوسترون در مردان مؤثر باشد! کرفس دارای «آندروس‌تِنون» است که نوعی استروئید طبیعی است. در فهرست خوراکی‌های افزایندهٔ تستوسترون، کرفس احتمالا یکی از برترین‌هاست. 2


هندوانه

دانشمندان دانشگاه A&M تگزاس کشف کرده‌اند که هندوانه حاوی یک اسید آمینو است که سیترولین نامیده می‌شود و در بدن به آرژینین تبدیل می‌شود. نتیجه؟ خون تقویت شده جریان می‌یابد و این میوه‌ی خوشمزه را به یک جایگزین طبیعی برای وایاگرا تبدیل می‌کند.


جینسینگ

یک مطالعه در ۲۰۰۲ از سوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اولسان نشان داد که جینسینگ قرمز کره‌ای به ۶۰ درصد از بیماران دارای اختلال در نعوظ کمک می‌کند.


بادام

فقط یک مشت از این آجیل می‌تواند نیروی جنسی مردان و زنان را تقویت کند، و این به خاطر آن است که بادام سرشار از روی است، عنصری که تقویت کننده‌ی تستوسترون و میل جنسی است.


میوه‌های خانواده مرکبات

میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، علاوه بر این که هورمون استرس، کورتیزول، را کاهش می‌دهند حاوی ویتامین آ نیز هستند که برای تولید تستوسترون لازم است، و همچنین می‌تواند سطح استروژن را کاهش دهد، بنابراین به هورمون مردانه اجازه می‌دهد کار خودش را انجام دهد.


اسفناج

اثبات شده است که این سبزی سطح استروژن را کاهش می‌دهد، و سرشار از منیزیوم و ویتامین‌های ث و‌ای – تمام اجزاء لازم و سازنده‌ی تستوسترون – است.


آواکادو

پژوهشگران امریکایی دانشگاه پن استیت دریافتند مردانی که چربی اشباع شده‌ی بالایی دریافت می‌کنند- که در مواد غذایی مثل آواکادو، آجیل و روغن سبزیجات یافت می‌شود- سطح کلسترول LDL پایین‌تر و تستوسترون بالاتری دارند.


ماهی تن

طبق نظر پژوهشگران دانشگاه پزشکی گراز اتریش، ویتامین د می‌تواند به تقویت سطح تستوسترون تا ۹۰% کمک کند. این ویتامین برای حفظ کیفیت نطفه و تعداد اسپرم حیاتی است. اگر به اندازه‌ی کافی در معرض نور آفتاب قرار ندارید، ماهی تن و تخم‌مرغ بیشتری به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.


انار

مقاله‌ای در مجله‌ی بین‌المللی Impotence Research گزارش می‌دهد که ۴۷% از مردان ناتوان که در روز یک لیوان آب انار می‌خورند در وضعیت‌شان بهبود حاصل می‌شود. 3


توت فرنگی

توت فرنگی ها مانند تمشک ها یکی از بهترین مواد برای افزایش سطح هورمون تستوسترون می باشد. توت فرنگی ها حاوی میزان زیادی زینک هستند که این هورمون را مدیریت می کند 

سایر فواید توت فرنگی
 قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی بدن
 کاهش ابتلا به ورم مفاصل
 مبارزه با سرطان
 جلوگیری از بیماری های قلبی

افزایش سطح تستوسترون با این خوراکیها


سیب زمینی شیرین

تفاوت بین سیب زمینی شیرین با سیب زمینی معمولی در میزان ویتامین A می باشد که محتوای ویتامین A در هر نوع سیب زمینی به میزان زیر است :

 سیب زمینی معمولی:2 IU
 سیب زمینی شیرین:14,187 IU

ویتامین A در افزایش تستوسترون بسیار موثر است.

سایر فواید سیب زمینی شیرین
 غنی از ویتامین B6
 منبع خوبی از آهن
 بهبود سیستم ایمنی


کاکائو خام

کاکائو یا شکلات خام یکی از غذاهایی است که می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد زیرا حاوی میزان زیادی منیزیم می باشد .

سایر فواید کاکائوی خام
 کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
 جلوگیری از پیری زودرس
 کاهش فشار خون
 محرک طبیعی


دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل حاوی مقدار زیادی منیزیم وزینک می باشد که این دو ماده معدنی برای افزایش تستوسترون بسیار مناسب است .

 سایر فواید دانه کدو تنبل
 بهبود سیستم ایمنی
 سلامت پروستات
 سلامت قلب و کبد
 غنی از امگا 3 


ماست

مطالعات در سال 2014 نشان می دهد که ماست نقش مهمی را در افزایش تستوسترون ایفا می کند. ماست خاصیت پروبیوتیکی دارد و می تواند فواید زیادی نیز برای مردان داشته باشد.

سایر فواید ماست
 منبع سالمی از پروتئین
 بهبود گوارش 


گندم

بسیاری از افراد نمی دانند که گندم تا چه حد در افزایش تستوسترون موثر است و همچنین حاوی میزان زیادی منیزیم می باشد. مطالعات نشان می دهد افرادی که منیزیم زیادی دریافت می کنند، تستوسترون بیشتری دارند.

سایر فواید گندم
 فیبر بالا
 مراقبت از فرد در برابر بیماری قلبی
 جلوگیری از سنگ کیسه صفرا 


جعفری

گیاه جعفری به طور طبیعی حاوی آپیژنین است و سطح تستوسترون را بالا می برد.

سایر فواید جعفری
 بهبود عملکرد کلیه
 ویتامین بالا
 کنترل فشار خون 

افزایش سطح تستوسترون با این خوراکیها


قهوه

بسیاری از افراد از خوردن قهوه به دلایل مختلفی اجتناب می کنند اما باید بدانید که قهوه می تواند به مقدار زیادی تستوسترون را بالا ببرد. البته که باید توجه کنید نباید در مصرف آن زیاده روی کرد .

سایر فواید قهوه
 افزایش انرژی فرد
 کمک به چربی سوزی
 کاهش خطر دیابت نوع 2
 مراقبت از کبد 


کشمش

کشمش حاوی ماده ای به نام بورون است که یک ماده معدنی است و می تواند تستوسترون را افزایش دهد. از طرف دیگر ویژگی آنتی اکسیدانی آن نیز باعث افزایش این هورمون می شود .

سایر فواید کشمش
 بهبود گوارش
 توانایی درمان عفونت ها
 مناسب برای سلامت دندان
 تقویت استخوان ها 


میگو

میگو مانند دیگر انواع مواد غذایی باعث افزایش تستوسترون می شود و همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین D است که این ویتامین به طور طبیعی میزان این هورمون را بالا می برد .

سایر فواید میگو
 افزایش پروتئین
 افزایش سلامت خون
 حاوی مواد معدنی


زنجیل

زنجبیل به طور طبیعی تستوسترون را افزایش می دهد و این افزایش می تواند تا 17 درصد در فرد اتفاق بیافتد.

سایر فواید زنجبیل
 ویژگی های دارویی
کاهش سوزش عضلات بعد از ورزش
 کاهش قند خون
 کاهش کلسترول 


پیاز

پیاز و آب پیاز تا 300 درصد قادر به افزایش تستوسترون در مردان است و مصرف پیاز خام به طور روزانه بسیار مفید است. برای مزه دار کردن می توان آن را با لیمو و یا تن ماهی مصرف کرد .

سایر فواید پیاز
 تنظیم قند خون
 کمک به بهبود سرطان
 کاهش التهاب  4


پی نوشت:
1.www.asriran.com
2.www.chetor.com
3.www.bazdeh.org
4.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.