آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

کدو حلوایی یا همان پامپکینیکی از میوه‌های پاییزی و زمستانه مقوی و سرشار از آنتی اکسیدانه. رنگ نارنجی و پاییزی این میوه باعث میشه اون رو تبدیل به بهترین انتخاب برای دسرهای پاییزی و زمستانی کنه.
جمعه، 10 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

دسر کدو حلوایی با شیر و نشاسته ( شیر کدوحلوایی)


مواد لازم
کدو حلوایی : ۱ کیلو
نشاسته: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: ۳ لیوان
گلاب: ۱ سوم پیمانه
شکر: به دلخواه
دارچین: به دلخواه برای تزیین

آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

طرز تهیه
باید یک کیلو کدو تنبل رو بپزید. یکی از روش‌های پختن کدو تنبلا اینه که اون‌ها رو مثل شکل زیر خرد کنید و توی قابلمه بریزید. یک الی دو قاشق آب هم کف قابلمه بریزید و بزارید بپزن. تا موقعی که کدو تنبلا بپزن، ۳ قاشق سرخالی نشاسته رو تو یک لیوان شیر سرد خوب حل کنید.

پختن کدو تنل و حل کردن شیر و نشاستهوقتی کدوتنبل ( کدوحلوایی ها ) کاملا پختن و نرم شدن، اونا رو خوب له کنید تا به شکل پوره دربیان. بعد مخلوط شیر و نشاسته رو به همراه دو لیوان شیر دیگه و مقدار دلخواه شکر بهشون اضافه کنید و هم بزنید.

هم زدن رو تاجایی ادامه بدید که به غلظت دلخواهتون برسه. در آخر یک سوم پیمانه گلاب به مخلوط اضافه کنید و اجازه بدید یکی دوتا قل بخوره. یادتون باشه اضافه کردن نشاسته تو این دسر مزه خاصی اضافه نمیکنه و فقط باعث قوام بیشتر و بهتر دسر کدوحلواییتون میشه.

هم زدن شیر کذو حلواییدسر کدو تنبل شما آمادست و میتونید توی ظرف دلخواهتون بریزید و با دارچین و تکه های کدوحلوایی تزیین کنید. به جای نشاسته میتونید از آرد برنج هم استفاده کنید. برای این کار دستور زیر رو دنبال کنید.


دسر کدو حلوایی با آرد برنج و شیر


مواد لازم
کدوحلوایی: نیم کیلوگرم
شکر: به میزان دلخواه ( ما از یک فنجان شکر استفاده کردیم)
آرد برنج: یک قاشق غذاخوری
شیر: یک لیوان
آب: به مقدار لازم

آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

طرز تهیه
کدو حلوایی ها را مانند روش قبل خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید. مقداری آب و به اندازه دلخواه شکر به آن اضافه کنید و ظرف را روی شعله ی متوسط اجاق گاز قرار دهید تا کدو حلوایی ها خوب بپزند. بعد از پخته شدن کدو حلوایی ها اگر هنوز آب در قابلمه وجود داشت، تکه های کدوحلوایی را از طرف خارج کنید و آن ها را میکسر بریزید یا با گوشت کوب بکوبید تا پوره شوند. آرد برنج و شیر را به پوره اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و مدام هم بزنید تا به قوام دلخواهتان برسد. پوره را در ظرف دلخوه سرو کردن بریزید و اجازه دهید خنک شود. زمانی که پوره خنک شد آن را با دارچین، خلال پسته، بادام و.. تزیین کنید.


پودینگ کدوحلوایی


مواد لازم
کدو حلوایی پخته شده: ۴۰۰ گرم
شیر: ۳ لیوان
شکر: به میزان دلخواه ( در این دسر ما به اندازه ۳چهارم لیوان شکر ریختیم )
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
گلاب: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: به مقدار لازم
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: به مقدار لازم ( اضافه کردن پودر دارچین اجباری نیست و در نهایت ته پودینگ ته نشین میشه. پس اگر دوستش ندارید میتونید حذفش کنید.)

آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

طرز تهیه
کدو رو با مقدار کمی آب میپزیم جوریکه بعد پخت آبی ته قابلمه باقی نمونه. بعد با گلاب ‌دارچین میکس میکنیم و میزاریم کنار. شیر، شکر، خامه رو می‌زاریم روی حرارت ملایم و هم میزنیم تا شکر حل بشه نباید. ( مراقب باشید مخلوط نباید به جوش بیاد)

ژلاتین و با مقداری آب بن ماری میکنیم و ژلاتین شفاف رو به همراه زعفران به مخلوط شیر اضافه میکنیم و میزاریم کمی که از حرارت افتاد، با پوره کدو حلوایی مخلوط میکنیم.

قبل از سرو کردن، قالب رو کمی چرب میکنیم و بعد دسر و توش میریزیم و میزاریم داخل یخچال و حدود ۴ یا ۵ ساعت داخل یخچال نگه میداریم تا خوب خودشو بگیره. 1


چیزکیک کدوحلوایی

اگر مزه غلیظ دسر و پودینگ کدوحلوایی رو دوست ندارید، شاید انتخاب چیزکیک کدوحلوایی گزینه مناسب تری برای شما باشد.

مواد لازم
کدوحلوایی پخته شده و پوره شده: ۱٫۵ پیمانه
شیر: یک پیمانه
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری
وانیل: نوک قاشق غذاخوری
بیسکوییت پودر شده: یک پیمانه
گردو و موز: به دلخواه

طرز تهیه
دو قاشق غذاخوری نشاسته را داخل شیر سرد حل کنید و شکر را به آن اضافه کنید. روی حرارات قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید، وقتی مخلوط داغ شد و شروغ به غلیظ شدن کرد، پوره کدو حلوایی رو اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه و بعد وانیل و زعفرون رو اضافه کنید و زیر شعله رو خاموش کنید.

دقت کنید که کدو حلوایی رو قبل از اضافه کردن پوره کنید و به اندازه دلخواه با اضافه کردن شکر، شیرین کنید.

داخل ظرفی که میخواین کدو حلوایی رو سرو کنید، اول از مایع کدو حلوایی، بعدش بیسکوییت،بعد موز و گردو و… و دوباره کدوحلوایی بریزید. بعد از اینکه ظرف پر شد، حدود ۲ ساعت بزارید توی یخچال تا خنک بشه و بعد میل کنید. 2


دسر کدو حلوایی


مواد لازم
کدو حلوایی مقدار دلخواه
نبات خرد شده مقدار دلخواه

آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

طرز تهیه
نبات‌خردشده روی کدوهای اسلایس شده ریختم.شب تا صبح در یخچال گزاشتم.نبات کاملا اب شده بود دیگه اب اضافه نکردم..همونجور داخل تابه ریختم و باشعله ملایم حدود ۴۰ دقیقه گزاشتم پخت. اخر پخت کف تابه یه لایه کاراملی خوشمززززه شده بود که دعواشده بود سرش

حتما امتحان کنید.مراقب باشید نسوزه.نبات کاراملی شد از روی شعله سریع بردارید. 3


دسر با کدو حلوایی و بیسکوییت


مواد لازم
کدو حلوایی: پانصد گرم
پودر دارچین : یک قاشق چای خوری
پودر هل : یک قاشق چای خوری
گلاب : یک دوم پیمانه
زعفران ساییده : یک دوم قاشق چای خوری
خامه صبحانه : صد تا صد و پنجاه گرم
گردوی خرد شده : یک لیوان
بیسکوییت پتی پور : به میزان لازم

آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

دستور تهیه
در روش تهیه این نوع دسر ابتدا کدو حلوایی را پوست کنده سپس خرد کنید و اجازه دهید همراه با هل، گلاب و دارچین به مدت ۲۰ دقیقه پخته و نرم شوند.

حالا کدوی پخته شده را با کمک پشت قاشق له نمایید تا به شکل پوره در آیند سپس به آن زعفران بیافزایید و به منظور خنک شدن داخل یخچال قرار دهید.

در مرحله آخر از طرز تهیه دسر با کدو حلوایی حالا در ظرف مناسب سرو یک لایه پوره کدو حلوایی، یک لایه بیسکوییت، یک لایه خامه و یک لایه گردوی خرد شده بریزید سپس اینکار را مجددا تکرار نمایید تا مواد تمام شود.

نکته : در صورتی که تمایل دارید دسر آماده شده را بعدا استفاده کنید بهتر است بیسکوییت را از دستور تهیه آن حذف کنید زیرا بیسکوییت له شده دسر را خیلی شیرین خواهد کرد اما اگر تمایل دارید بلافاصله آن را استفاده کنید بیسکوییت مشکلی ندارد.


دسر با کدو حلوایی و ماست


مواد لازم
پوره کدو حلوایی : چهارصد گرم
شکر: یک پیمانه
شیر : یک پیمانه
ماست : چهارصد و پنجاه گرم
پودر ژلاتین : چهارده گرم
خامه قنادی : چهارصد و پنجاه گرم
زنجبیل : یک چهارم قاشق چای خوری
دارچین : یک دوم قاشق چای خوری
جوز هندی : یک چهارم قاشق چای خوری

آموزش تهیه چند مدل دسر کدو حلوایی

روش تهیه
ابتدا پودر ژلاتین را داخل شیر جوش کوچکی بریزید سپس به آن یک پیمانه شیر اضافه کرده و بر روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید و قبل از جوشیدن حرارت را خاموش کنید، بگذارید به مدت پانزده دقیقه بماند تا خنک شود.

حالا کدو حلوایی را به روش های گفته شده در بالا به صورت پوره در آورید سپس به همراه شکر، دارچین، ماست، زنجبیل و جوز هندی داخل ظرف مناسب بزنید و با کمک همزن برقی مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

در این مرحله از طرز درست کردن کدو حلوایی و ماست به مخلوط به دست آمده خامه قنادی اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد کاملا یک دست شود.

حالا درجه همزن را کم کرده و به مخلوط شیر گرم اضافه کنید سپس به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکنواختی به دست آید.

در مرحله آخر از طرز تهیه دسر با کدو حلوایی مخلوط حاصل را داخل ظرف مناسب سرو بریزید سپس داخل یخچال از شب تا صبح قرار دهید و در نهایت پس از بسته شدن دسر روی آن با پودر دارچین، مغز گردو و خامه قنادی تزیین نمایید. 4


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.sanalmarket.ir
3.www.cookpad.com
4.www.modvan.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.