آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با کدوحلوایی

با کدوحلوایی می‌توانید انواع دسر و غذاهای خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید، همراه ما باشید با طرز تهیه چند نوع دسر کدوحلوایی.
پنجشنبه، 16 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با کدوحلوایی

پودینگ مجلسی با کدو حلوایی و شیر و بیسکویت و خامه


مواد لازم
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
پوره کدو حلوایی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار دلخواه
پودر هل: ½ قاشق چایخوری
وانیل: ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین: ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
گلاب: ۳ قاشق غذاخوری
خامه: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیسکویت پتی بورا یا ساقه طلایی: ۱ بسته

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با کدوحلوایی

طرز تهیه
ابتدا کدو را بشوید و پوست بگیرید و اجازه دهید بخازپز شود. سپس کدو حلوایی پخته شده را با غذاساز یا میکسر پوره کنید. بهتر است از کدو حلوایی‌هایی استفاده کنید که حسابی نارنجی شده‌اند تا پودینگ خوش‌رنگتری داشته باشید. سپس نشاسته و شکر را در شیر سرد حل کنید. مخلوط شکر و نشاسته و شیر را روی شعله ملایم گاز گرم کنید. حالا پودر هل، دارچین و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. سپس زعفران و گلاب را اضافه کنید. آنقدر این مخلوط را هم بزنید تا مثل ماست سفت و غلیظ شود. وقتی مخلوط سفت شد از روی حرارت بردارید و بلافاصله پوره کدو حلوایی و خامه را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. بیسکویت‌ها را در غذاساز پودر کنید. حالا در ظرف‌های مورد نظر سرو ابتدا مقداری پودر بیسکوییت بریزید و روی بیسکویت‌ها پودینگ بریزید. برای این‌که پودینگ بیشتر خودش را بگیرد آن را ۲ الی سه ساعت داخل یخچال بگذارید. اگر دوست دارید یک دسر پودینگ با کدو حلوایی مجلسی‌تر داشته باشید ۱ پیمانه خامه صبحانه سرد را با یک قاشق غذاخوری شکر و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر وانیل با هم مخلوط کنید و به مقدار دلخواه روی پودینگ برای هر نفر سرو کنید. روی خامه را هم مقداری مغز آجیل یا میوه خشک مورد علاقه‌تان را بریزید و میل کنید. دسر کدو حلوایی را به جای خامه با بستنی هم می‌توانید سرو کنید. 1


دسر رژیمی کدو حلوایی


مواد لازم برای دسر رژیمی با کدو حلوایی
کدو حلوایی ۵۰۰ گرم (خرد شده)
آب ۱لیوان
زعفران نصف فنجان قهوه خوری
گلاب ۱ فنجان قهوه خوری
شکر ۳ الی ۴ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای تهیه کرم دسر رژیمی
شیر دو نیم لیوان
آرد برنج ۳ قاشق سوپخوری
نشاسته ۲ قاشق سوپخوری
شکر ۵ قاشق سوپحوری
گلاب ۱ فنجان قهه خوری
پودر نارگیل ۲ قاشق سوپ خوری
بیسکوییت نارگیلی ۶ عدد
گردوی خرد شده ۱پیمانه

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با کدوحلوایی

طرز تهیه دسر رژیمی با کدو حلوایی
ابتدا پوست کدو ها را گرفته و خردکنید. یک لیوان آب اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد شکر را اضافه کنید اجازه دهید کدوها خوب بپزد و شکر ها به خورد کدو برود. در مراحل پایانی گلاب را به مواد اضافه کنید.وقتی آب کدو تبخیر شد و کدو یکدست و کاملا له شد زعفران را اضافه کنید و خوب پوره را مخلوط کنید.

نکته
کدو را با شعله متوسط بپزید و برای ۵۰۰ گرم کدو بیشتر از ۱ لیوان آب اضافه نکنید.

اگر کدو شیرین است مقدار کمتری شکر استفاده کنید.

طرز تهیه کرم دسر با کدو حلوایی
ابتدا آرد برنج را با شیر سرد خوب مخلوط کنید تا گلوله‌های آرد کاملا باز شود. بعد شعله گاز را روشن و مدام شیر را به هم بزنید. بعد نشاسته و شکر را اضافه کنید. در پایان گلاب و پودر نارگیل را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا کرم چند دقیقه کوتاه بجوشد. بیسکوییت هارا داخل ظرف بچینید. نصف کرم را روی بیسکوییت بریزید و صاف کنید. گردو های خرد شده را روی کرم بریزید و یک لایه دیگر به همین صورت درست کنید. سپس پوره کدو حلوایی را به صورت یکدست روی دسر بریزید. در پایان دسر خود را با پودر نارگیل و پودر پسته و گردوی خرد شده تزیین کنید. 2


موس کدو حلوایی


مواد لازم برای موس کدو حلوایی
پودر ژلاتین 14 گرم
شیر 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
پوره کدو حلوایی 400 گرم
ماست 450 گرم
خامه قنادی 450 گرم
دارچین 1/2 قاشق چایخوری
زنجبیل 1/4 قاشق چایخوری
جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با کدوحلوایی

طرز تهیه موس کدو حلوایی
مرحله اول:
در شیرجوش کوچکی، پودر ژلاتین را با 1 پیمانه شیر مخلوط کنید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. مرتب هم بزنید تا زمانی که بخار شروع کند به بلند شدن از مخلوط. بلافاصله آن را از روی شعله بردارید و 15 دقیقه بگذارید خنک شود (اجازه ندهید بجوشد).

مرحله دوم:
شکر، ماست، پوره کدو حلوایی، دارچین، زنجبیل و جوز هندی را در کاسه بزرگی بریزید و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس خامه قنادی فرم گرفته را هم اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مخلوط شود. دیواره های ظرف را پاک کنید و همه مواد را در وسط جمع نمایید.

مرحله سوم:
همین طور که همزن روی سرعت پایین روشن است، مخلوط شیر گرم را اضافه کنید. وقتی مواد با هم مخلوط و یکدست شدند آنها را در ظرف های دسر مورد نظرتان بریزید و حداقل 4 ساعت یا از شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا موس کدو حلوایی بسته شود.

مرحله چهارم:
وقتی موس کدو حلوایی خنک و بسته شد، روی آن را با مقداری خامه قنادی فرم گرفته (یا اسپری خامه وانیلی) و قدری دارچین تزیین و سرو کنید.

نکته ها
1- اگر دوست دارید خامه روی دسر را نیز خودتان تهیه کنید، 1 پیمانه خامه صبحانه را با دو قاشق غذاخوری پودر قند بزنید تا فرم بگیرد. در آخر نسف قاشق چایخوری وانیل اضافه کنید و با خامه مخلوط نمایید.

2- خامه را با قیف یا با قاشق روی موس بریزید.


پودینگ کدو حلوایی و کشمش


مواد لازم برای پودینگ کدو حلوایی و کشمش
آب پرتقال 2 قاشق
وانیل 1 قاشق چایخوری 
کشمش 1/4 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
کدو حلوایی پخته 500 گرم
شیر 2/3 لیوان 
شکر 1/2 لیوان
دارچین 1 قاشق چایخوری
جو پرک 1/2 لیوان
کره آب شده 1/2 قاشق
شکر 2 قاشق

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با کدوحلوایی

طرز تهیه
فر را تا دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید.

آب پرتقال و وانیل را در یک شیر جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود، اما مراقب باشید که نجوشد. کشمش ها را داخل شیر جوش بریزید و هم بزنید سپس آنها را از روی شعله بردارید.

یکی از تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده آن را جداگانه هم بزنید تا خوب کف کند و از ظرف جدا نشود. تخم مرغ دیگر را روی زرده بشکنید و خوب بهم بزنید. حالا آنها را به همراه شیر، پوره کدو حلوایی، نصف لیوان شکر، دارچین و مخلوط آب پرتقال و کشمش در یک کاسه بریزید و خوب بهم بزنید.

قالب را حاضر کنید و کف آن را با کره کمی چرب کنید. مخلوط را داخل قالب بریزید. در کاسه ای کره و دو قاشق شکر و جوپرک را باهم مخلوط کنید و آن را به عنوان تزئین روی محتویات قالب بریزید.

قالب را به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید. 3


پی نوشت:
1.www.parsine.com
2.www.zarebin.net
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.