دستور تهیه شیرینی نان پنجره ای و شیرینی آلمانی و شیرینی زنجبیلی

شیرینی نان پنجره ای و شیرینی آلمانی و شیرینی زنجبیلی از انواع شیرینی های لذیذ و خوش طعم هستند که اگر شما در پخت انواع شیرینی مهارت دارید بهتر است این نوع شیرینی ها را نیز در منزل بپزید و اعضای خانواده خود را با پخت این شیرینی های خوشمزه سورپرایز کنید.
شنبه، 18 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه شیرینی نان پنجره ای و شیرینی آلمانی و شیرینی زنجبیلی

شیرینی نان پنجره ای


مواد لازم
شیر : ۱ لیوان

آرد سفید : دو استکان

تخم مرغ : شش عدد

نشاسته : ۸ قاشق سوپخوری

گلاب : ۴ قاشق سوپخوری

طرز تهیه نان پنجره ای خوشمزه
برای تهیه مایه شیرینی نان پنجره ای ابتدا تخم ها را در ظرف مناسبی بشکنید و سپس آن ها را به کمک همزن به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.

در ظرف مناسب دیگری نشاسته را بریزید و گلاب و شیر را به نشاسته اضافه کنید و مخلوط این مواد را به کمک قاشق هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود.

سپس نشاسته حل شده را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید.

 آرد را به مایه شیرینی اضافه کنید و مایه شیرینی نان پنجره ای را به خوبی هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان پنجره ای در ظرفی گود مقداری زیادی روغن بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود (توجه داشته باشید که میزان روغن باید در حدی باشد که روی قالب نان پنجره ای را بگیرد). قالب نان پنجره ای را در روغن قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس قالب نان پنجره ای را از روغن بیرون آورید و قالب را سریع در مایه شیرینی بزنید (توجه داشته باشید که مایه شیرینی نباید روی قالب را بگیرد) سپس قالب را بلافاصله در روغن بسیار داغ قرار دهید و قالب را به آرامی تکان دهید تا مایه شیرینی از قالب جدا شود و در روغن داغ بیفتد سپس دو طرف نان پنجره ای را در حد دلخواه خود سرخ کنید و شیرینی را از روغن بیرون آورید و در صافی مناسبی قرار دهید تا روغن اضافی شیرینی خارج شود.

به ترتیبی که گفته شد با همه مایه شیرینی نان پنجره ای درست کنید و سپس شیرینی های آماده شده را در ظرف مناسبی بچینید و روی آن ها مقداری خاک قند بریزید.

نکات طلایی پخت شیرینی نان پنجره ای
در طرز تهیه نان پنجره ای توجه داشته باشید که باید مقدار مناسبی از مایه شیرینی نان پنجره ای را با قالب بردارید اگر مقدار زیادی از مایه شیرینی را با قالب بردارید شیرینی ضخیم می شود.

اگر نان پنجره ای به مدت طولانی در روغن بمانند طعم سوختگی می گیرند.

می توانید خاک قند را با مقداری پودر پسته و پودر هل مخلوط کنید و روی نان پنجره ای ها بپاشید.

در طرز تهیه نان پنجره ای می توانید از قالب های مخصوص نان پنجره ای با اشکال مختلف استفاده کنید.

قالب نان پنجره ای را باید به صورت داغ در مایه شیرینی فرو کنید تا شیرینی به قالب نچسبد و به راحتی از قالب جدا شود.

اگر تمایل دارید که نان پنجره ای با رنگ های مختلفی را در منزل تهیه کنید می توانید در صورت تمایل مایه شیرینی را در چند ظرف جداگانه ای بریزید و سپس رنگ های خوراکی مختلفی را به مایه نان پنجره ای اضافه کنید.پس از اتمام مراحل طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای باید شیرینی ها را در ظرف درب دار و یا زیر سلفون نگه دارید در غیر این صورت اگر روی شیرینی ها باز بماند سفت می شوند.1

دستور تهیه شیرینی نان پنجره ای و شیرینی آلمانی و شیرینی زنجبیلی


شیرینی آلمانی


مواد لازم شیرینی آلمانی
کره یا مارگارین۱۵۰ گرم

آرد سفید۳۰۰ گرم

تخم مرغ۱ عدد

وانیل مایع½ قاشق چایخوری

پودر شکر۸۰ گرم

مارمالاد با طعم دلخواهبه مقدار کافی

شکلات تخته ایبه مقدار کافی

دستور پخت شیرینی آلمانی
مرحله اول
برای تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه ابتدا کره هم دمای محیط را داخل کاسه ای قرار می دهیم و پودر شکر را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی کمی مواد را می زنیم تا به خورد یکدیگر بروند.

مرحله دوم
بعد با دور متوسط به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا مایع سفید و پوک شود.تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به همراه وانیل به ترکیب کره اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد را می زنیم.

مرحله سوم
در این مرحله آرد را حتما کم کم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر نرم شود.نیاز نیست خمیر را ورز بدهیم چون به روغن می افتد و خشک می شود.خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم
سپس یک قسمت را داخل سلفون قرار می دهیم و داخل یخچال قرار می دهیم و کاغذ روغنی روی صفحه کار می گذاریم و قسمت دیگر خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا کاغذ روغنی روی خمیر قرار می دهیم تا خمیر بین دو کاغذ روغنی باشد.

مرحله پنجم
حالا با وردنه خمیر را به ضخامت ۳ میل باز می کنیم. سپس سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه زودتر گرم شود. با همان کاغذ روغنی خمیر را روی سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم
در این مرحله کاغذ روغنی روی خمیر را بر می داریم و با فاصله از هم خمیر را کاتر می زنیم تا زمان پخت شیرینی ها به یکدیگر نچسبند.بعد سینی را داخل فر گرم شده می گذاریم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه شیرینی آلمانی ها بپزند.

مرحله هفتم
همین که کف شیرینی ها طلایی شدند یعنی به طور کامل پخته اند. در ادامه سینی را از داخل فر بیرون می آوریم و چند دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها به طور کامل خنک شده و با دمای محیط یکسان شوند.

مرحله هشتم
مارمالاد را داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس شیرینی را بر می داریم و سمت صاف آن کمی مارمالاد می ریزیم و شیرینی دیگر را روی آن قرار می دهیم تا فیکس شوند و داخل سینی آن ها را می چینیم.

مرحله نهم
در این مرحله شکلات تخته ای را آب می کنیم و روی شیرینی ها را به هر صورت که تمایل دارید با شکلات ذوب شده تزئین کنید و داخل ظرف مورد نظرتان آنها را بچینید و به مدت ۱ ماه داخل یخچال می توانید آن ها را نگهداری کنید.2

دستور تهیه شیرینی نان پنجره ای و شیرینی آلمانی و شیرینی زنجبیلی


شیرینی زنجبیلی بدون فر


مواد لازم
آرد سه پیمانه

روغن جامد ۱/۴ پیمانه

کره ۱/۴ پیمانه

زنجبیل سه قاشق سوپخوری

پودر قند ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه
روغن، پودر قند و زنجبیل را کاملا با هم مخلوط می‌کنیم. آرد الک شده را داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم تفت می‌دهیم تا خامی آن گرفته شود، اما رنگ آن عوض نشود. بعد از روی حرارت برداشته و پس از سرد شدن به مواد بالا اضافه کرده کاملا مخلوط می‌کنیم.

کره را هم به تدریج می‌افزاییم. در صورتی که بخواهیم شیرینی دو رنگ داشته باشیم مقداری از ماده آماده را با پودر کاکائو مخلوط کرده، سپس مواد را با وردنه باز کرده و به شکل‌های دلخواه قالب می‌زنیم.3


پی نوشت:
1.www.cr1.ir
2.www.chishi.ir
3.www.kiashpaze.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.